Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 65 |
Mobilspel
Pågående | 20 138 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2015-01-16 10:32 | |
![]() | Den största skillnaden mellan 1938 och nu är att då visste man inte att Hitler hade tänkt utrota alla judar. Idag vet man att detta står högst upp på Hamas dagordning. Har full förståelse för reaktionen från Israel mot Wallström, dom kämpar för sin överlevnad. Kalla det gärna sandlådenivå, men så är du förmodligen inte heller jude. Din beskrivning av mig totravel tar jag som beröm. | |
Rhotheta | 2015-01-16 11:18 | |
![]() | Det är inte utan skadeglädje jag mottog nyheten att Margot Wallström försökte dölja det faktum att hennes och hela regeringens politiska amatörmässighet gjort henne persona non grata i Jerusalem. Ovanligt att politiker personligen får skörda vad de sår. | |
micro113 | 2015-01-16 12:53 | |
![]() | Det är självklart att Israel är emot ett erkännande av Palestina eftersom om Palestina blir erkänt så kan Israel inte härja på Palestinsk mark utan att det betraktas som intrång och krigshandlingar. | |
Desdichado - Ej medlem längre | 2015-01-16 13:11 | |
![]() | Kan nån förklara logiken i att erkänna Israel men inte Palestina? | |
mz_lzrd | 2015-01-16 13:19 | |
![]() | Trodde nån att hon skulle vara välkommen till Israel? Trodde hon det själv? Jag förstår inte. Strax efter erkännandet av Palestina vill jag minnas att hon sade nåt om att det nog skulle lugna ned sig efter hand. Jag vet inte vad hon kan ha grundat det antagandet på. Israels ledning har väl aldrig någonsin "lugnat ned sig efter hand" i den här frågan? De får frispel av konstutställningar. vad ska de inte få av att ett EU-land erkänner Palestina? | |
kryddeluntan | 2015-01-16 13:19 | |
![]() | Israel kommer nog även i framtiden fördöma andra nationer som erkänner Palestina som stat. Det undergräver ju deras möjligheter att isolera Palestina. Omvärlden har genom åren reagerat ganska lamt mot den israeliska vedergällningspolitiken, de har ju haft USA bakom ryggen. | |
kryddeluntan | 2015-01-16 13:21 | |
![]() | Rhotheta, tror du inte att Sverige och Margot Wahlström överlever Israels markering? | |
Rhotheta | 2015-01-16 13:24 | |
![]() | UD försökte mörka att Wallström inte var välkommen. Det säger allt. | |
kryddeluntan | 2015-01-16 13:26 | |
![]() | Ok, men var har du hittat källan Rhotheta? | |
Rhotheta | 2015-01-16 13:30 | |
![]() | Jag brukar bara kalla det "nyheterna". www.svt.se/nyheter/s...-w allstrom | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-01-16 13:33 | |
![]() | www.expressen.se/nyh...ll -israel/ | |
Desdichado - Ej medlem längre | 2015-01-16 13:38 | |
![]() | Så bara för att UD inte kan kommentera tidningens påståenden, som de inte har några uppgifter om, betyder det att de har dragit i gång en mörkläggningsprocess? Snygg foliehatt! | |
kryddeluntan | 2015-01-16 13:45 | |
![]() | Tack för vänligheten att lägga ut länken Rhotheta :-) | |
micro113 | 2015-01-16 13:56 | |
![]() | Jag tycker Sverige borde svara med att skicka hem Israels ambassadör .. | |
kryddeluntan | 2015-01-16 14:40 | |
![]() | Just nu har Israel gjort en markering mot Sverige. Därifrån till att skicka hem deras ambassadör är steget långt, det skulle innebära att Sverige avbryter de diplomatiska förbindelserna. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 16:56 | |
![]() | Å så var cirkusen igång igen....... Högerklicken i forumet är verkligen lätt-triggade.........äve n den frireligiösa falangen har lätt för att gå igång....... Här får ni något att trigga ännu mer på: Jag tror inte Sveriges diplomatiska förbindelser med en repressiv stat som Israel är speciellt viktiga. Bara när Israel kan inse att det finns palestinier som har andra rättigheter än att få sina hem skövlade och bombade och sina barn och anhöriga mer eller mindre urskillningslöst attackerade av IDF, kan jag tycka att det finns anledning att närma sig Israel diplomatiskt. Det hedrar enligt min mening vår svenska regering att de har dåliga diplomatiska förbindelser med den "diplomatiskt döva, men inte stumma" staten Israel. Sitta och gnälla över att det gick som det gick med de diplomatiska förbindelserna med Israel efter erkännandet av Palestina som Jan Björklund gjorde i radion och slå sig för bröstet för att man under sin regeringsperiod upprätthöll goda förbindelser med Israel är bara lätt patetiskt. Det var självklart att de extrema högerdårarna i Israels regering skulle gå igång på erkännandet och det lär inte Margot Wallström ha haft några tvivel om. | |
bolo | 2015-01-16 17:29 | |
![]() | Kanske inte så fiffigt at måla in sig i ett hörn. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-01-16 17:40 | |
![]() | Vadå måla in sig i ett hörn? Sverige är en suverän stat. Tycker vi att Palestina ska erkännas som en egen stat så ska vi absolut göra det. Varför skulle vi ändra åsikt för att Israel "straffar oss"? | |
mz_lzrd | 2015-01-16 17:51 | |
![]() | Jaha Nora, men om vi har rätt att erkänna Palestina så har väl Israel rätt att markera mot det? Eller det är enbart Sverige som är en suverän stat som får göra som den vill? Vi kan väl bara ta och erkänna alla möjliga stater om andan skulle falla på. Vi är ju en suverän stat, så det är bara att erkänna. Det är så många som vill ha en egen stat. | |
micro113 | 2015-01-16 18:31 | |
![]() | mz_lzrd Ingen har väl sagt att de inte får sitta i sitt hörn av världen och tjura.. | |