Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 173 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:30 | |
![]() | Okej, jag har fått lära mig att mjölk retar magen och enligt min sons läkare ska han utesluta det, men det kan vara för att besvären delvis beror på allergi. Rökning och snus är iaf asdåligt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:32 | |
![]() | Jag röker inte och snusar inte heller | |
| bobo flux | 2013-07-10 11:34 | |
![]() | allt prat om magsår gör att bobo kommit att tänka på sitt elaka alter ego; re flux! | |
| Lillstölla | 2013-07-10 11:34 | |
![]() | Facebook!!! Och vad fasen är det med folk? Annars så vettiga o ofjantiga personer blir helt plötsligt jättefjantiga på FB :O Finaste?? Ordet missbrukas ju å det grövsta, " gör si o så med finaste vännerna", "fikar med finaste". Förstår Magnus Betnér nu. Usch! | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:35 | |
![]() | har vänner som på allvar använder ordet "bästaste". fyfan. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:36 | |
![]() | Det är ju jättegulligt! :-) | |
| bobo flux | 2013-07-10 11:36 | |
![]() | För några år sedan tänkte jag starta Foebook. Det hade varit smidigt att ha alla sina fiender samlade så man kunnat ogilla deras statusar! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:36 | |
![]() | Ja, har man antydan till laktosintolerans ska man låta bli det, eller känner av andra besvär av mjölk; i individuella fall kan annat gälla än generella råd. Man behöver heller inte hälla i sig i mängder. Men för många hjälper ett glas mjölk, särskilt i kombination med annan snäll mat. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:40 | |
![]() | Väntar bara på att någon lchf:are ska komma och säga att jag ska proppa ungstackarn full med smör och bacon. Fin och finaste har tappat sin ursprungsbetydelse. Folk är i regel fanemej inte så djävla fina. lol, vad svärig och hemsk jag är. | |
| Lillstölla | 2013-07-10 11:40 | |
![]() | Det kanske är gulligt om ett barn säger "bästaste" men fasen inget gulligt med vuxna som gör det. | |
| Lillstölla | 2013-07-10 11:42 | |
![]() | Hahaha, ja jag har kommit på att jag nog svär rätt så jävla mycket Pink Ribbon. Kom nu i samband med att min store brorson på 2,5 år börjar snappa upp mer och mer ord och man måste tänka sig för vad man säger. Ja, fy fan vad jag svär :P | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:44 | |
![]() | Lillstöllla, jo det är gulligt för att någon uttrycker något fint om något/någon. Hellre att folk säger bästaste, än något otrevligt tycker jag. Har alltid varit en ordpolis och klagat över särskrivningar och hur folk pratar, men nu för tiden så tycker jag att så länge man förstår varandra och uppmuntrar till dialog och kommunikation, så är det bara toppen! | |
| Lill-IT | 2013-07-10 11:49 | |
![]() | Jag tycker då inte att du svär speciellt mycket Stölla. :) Får väl erkänna att jag är en sån där konstig en som säger bästaste vän till min .. ja just det bästaste vän. Men hon har inte klagat.:) Svänger mig nog med finaste ibland också.. Hmm. Men inte kan något som sägs med kärlek vara fel? Får hålla med Moilee där. Heller det än något elakt. | |
| Lillstölla | 2013-07-10 11:49 | |
![]() | Bra för dig Molle:) Men själv tycker jag som sagt inte alls det är gulligt, blir bara fånigt när vuxna människor använder vissa ord till varandra. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:50 | |
![]() | räcker inte "bästa vän"? det kan kännas lite falskt ibland. speciellt på facebook när man absolut vill visa upp för andra att man har bra vänner och allt är underbart (och på jobbet går det också jättebra) | |
| Lillstölla | 2013-07-10 11:52 | |
![]() | Det går nog lite i perioder Lill :) Är väl för de flesta rätt självklart val, att säga bästaste, hur fånigt det än är, än att säga nåt elakt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:54 | |
![]() | Challe_B, ja orden har ju ingen betydelse om dom är falska... Jag kan skriva bästaste när jag skojar med andra. Tänker alltid på Nalle Puh när jag hör det order... har han sagt så? | |
| Lill-IT | 2013-07-10 11:54 | |
![]() | Är väl jag som är lite efter som vanligt. Finaste och bästaste var väl poppis för flera år sen. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:57 | |
![]() | Lill-IT: Det gör inget ;) Jag struntar fullkomligt i vad som är ute och inne, så länge man gör saker med kärlek eller gott samvete och detta kommer fram till mottagaren, spelar inte så mycket annat roll | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-07-10 11:57 | |
![]() | man kan också kombinera bästaste och finaste caroline-carolinesca...-m ari.html | |