Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TakeAim - Ej medlem längre2010-09-19 12:45
Antal inlägg: 42

*annat

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 12:54
Antal inlägg: 675

@Toody Cole

Nämen. Har du aldrig sett en manlig artist som anspelar på sex. Sex är ju själva kärnan i den populära musikunderhållningen, oavsett kön på bandmedlemmarna.

Börja med att spana in lite gamla KISS-konserter, gå vidare till Springsteen och avsluta med Justin Timberlake. Jag lovar att det även rycker lite i din livmoder när maffiga manliga artister ställer sig på scenen.

PS. Jag har aldrig påstått att jag är feminist - endast att jag är för jämställdhet. För mig två olika saker, men det är en annan, och antagligen mycket lång diskussion...

Palini2010-09-19 12:56
Antal inlägg: 1381

Väldigt off topic, men det är ju lite kul att vi har allvetande orakel här inne som minsann sitter inne med den absoluta sanningen om vad som är "riktig" musik och medioker sådan... =)

Om vi återgår till TS fråga, så är det väl rätt uppenbart all den här fixeringen vid skönhet kommer av alla helt fucked up värderingar som tycks råda idag. Det finns väldigt mycket att tjäna genom att vara vacker.

Det verkar vara viktigare att man är vacker, kan roffa åt sig och tjäna så mycket pengar som möjligt idag för att kunna köpa en ny iPhone varje månad, än allt annat.

Inget fel i att försöka göra sig fin, men när man ägnar flera timmar varje dag framför spegeln, inte kan gå ut utan smink eller märkeskläder och börjar springa till plastikkirurger stup i kvaren för att fixa både det ena och det andra så borde man nog ta sig en funderare varför.

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 12:58

@ Caughtbock

I USA får man ta körkort när man är 16. Så då borde man få sexa loss på scenen också. :)

Barns periferiseende är ju som bekant inte färdigutvecklat, så de ser nog inte snusket i kanten av föreställningen ändå.

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 13:01

@palini - Jag antar att du menar F I S T O när du kallar någon orakel - tack för den :D

Här kommer en till sanning.

*Kontrastvätska är diskussionsforumets livssalt.

Palini2010-09-19 13:24

Tja, jag är inte säker på att jag förstår dig nu, men om kontrastvätskan är full av subjektiva fördomar så blir det vanligtvis mer skruvade diskussioner. Sant. =)

caughtbock2010-09-19 13:28
Antal inlägg: 7699

F I S T O: Ja i USA får man köra bil när man är 16, men inte dricka en droppe alkohol förrän man är 21. Man får dö i krig innan man får gå och köpa en flaska vodka. Logikens land. What's your point? :P

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 13:43

Bara det enkla faktum att USA är USA och synen på vuxenhet varierar i olika kulturer, länder, och tider. Det är inte ovanligt med giftemål och barnproduktion betydligt tidigare i andra länder än vad vi är van med i Sverige idag.

caughtbock2010-09-19 13:48
Antal inlägg: 7699

Men jag tror inte att det har med saken att göra att det är just i USA det händer, för där om någonstans är man ju extremt pryd när det kommer till att visa sex på tv. I USA har de ingen kultur där det är okej att se ut som ett luder och sjunga om sex när man är ett barn. I själva artistbranschen däremot.

Antonsmamma2010-09-19 13:52
Antal inlägg: 54

Ahh...man ska va lagom, så man själv trivs =) Dvs, skita i vad andra tycker! :-P

schmuppisch2010-09-19 14:13
Antal inlägg: 596

Här är en asbra "blogg/sida" : kroppsbild.wordpress.com/

Beskrivning:

Kroppsbilder är en blogg med bilder på kroppar, med tillhörande siffror. Tanken är att illustrera hur olika kroppar kan se ut och hur olika vikter kan se ut, för att avdramatisera siffrorna och antyda att alla kanske är OK. Som en digital simhall där alla kroppar får dela plats i duschen.

Kroppsbild och självbild får mötas och kanske bli lite mer sams.

Satyra2010-09-19 14:15
Antal inlägg: 4561

FISTO - "2010-09-19 09:55"

Citerar mig själv som kommentar på ditt inlägg:
"ÄR det ens så att de säljer mer med bilder på unga/vackra/slanka kvinnor? Har någon provat att sälja "min" drömvariant istället så man har något att jämföra med?"

;-)

Satyra2010-09-19 14:17
Antal inlägg: 4561

schmuppisch - Den länken finns ute i tråden redan - inlagd av en person som själv är med i sidan! ;-)

Men den tål nog att länkas till dubbelt i och för sig. :-)

Helig dykare - Ej medlem längre2010-09-19 14:24
Antal inlägg: 343

Fåfänga är något väldigt onödigt, med tanke på att endast 0,1 procent av mänskligheten kommer i närheten av att matcha "idealbilden".

Het_och_cool - Ej medlem längre2010-09-19 14:25
Antal inlägg: 175

Det är bara att inse: utseende spelar roll, men inte som ensam egenskap hos den man möter utan i kombination med andra kvaliteter...vi människor attraheras av andra människor i högre eller lägre grad av olika skäl - medvetet eller omedvetet. Det är inte ytligt - det är mänskligt. Så gör för övrigt även djuren. Och djur är vi alla.

ttiittii - Ej medlem längre2010-09-19 14:40
Antal inlägg: 37631

ja det är klart utseende spelar roll fins det fortfarande människor som inte tror det?fin det någon som vill vara ful och tjock?tror inte det

Palini2010-09-19 14:50

Självklart spelar uteseendet en roll. Är man vacker så får man mycket "gratis". Det är väldigt naivt att tro nåt annat. Mänskligt, som sagt, men frågan är var man ska lägga ribban. Hur långt ska man gå?

Är det okej att tonåringar står i flera timmar på morgonen inför varje skoldag och sminkar sig och fixar med håret? Vad är nästa steg? Manikyr och pedikyr i fyra timmar inför varje skoldag kombinerat med dagliga botoxsprutor?

Jag tror att många gör misstaget och tror att man "måste" se ut på ett visst sätt. Att man tror sig veta vad tjejer/killar gillar, men faktiskt missar hela den biten att folk har olika smak. Att man inte riktigt i alla lägen vågar vara sig själv utan måste följa strömmen i landet Lagom.

Om dagens ideal och värderingar får råda så kommer det här bara att eskalera.

schmuppisch2010-09-19 15:17
Antal inlägg: 596

Äsch, saker som kan lyfta ens självförtroende är alltid värt att nämnas en eller två eller tre gånger extra ;)

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 16:20

Palini - flera timmar på morgonen inför varje skoldag. Det är verkligen remarkabelt. Men å andra sidan är det bra att du har morgonpigga tonårsbarn. Kliver dom upp klockan fem, eller kanske ännu tidigare?

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 16:24

Satyra - okej, vad är din drömvariant, din idealbild? Jag tror att jag har svaret, som faktiskt låter som något som ligger väldigt nära idealet.

:) he he.

"Hårt arbetande, svettig med ådriga armar och blåställ. Mums! ;-)"

Tänkt om vi lägger upp sådana på alla våra tidningsomslag istället, vips så osar hela samhället snus och ammoniak.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?