Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 524

Forumkategorier

Användare Inlägg  
marmeladov222011-11-27 21:10
Antal inlägg: 4211

jag retar mig på en som inte låter mig vara glad

recidivfara - Ej medlem längre2011-11-27 21:13
Antal inlägg: 2385

haha, nej. det ordet är för sjukt för att jag ska anamma det på det sätt du föreslår.

marmeladov222011-11-27 21:15

varför är du en sån knöl

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-27 22:11
Antal inlägg: 37631

karlmorot,om jag skulle dricka öl konjak och några nubbar så skulle jag bli jätte berusad,för jag är inte van med det,hur lång tid tog det för dig att inte bli berusad på det ?

ullis1164 - Ej medlem längre2011-11-28 18:12
Antal inlägg: 1019

Jag tycker inte att barn och fest hör ihop. Det ger fel signaler, att man måste dricka för att ha roligt. Första gången mina barn såg mej berusad var en nyår då de var i början på tonåren, och tyckte "mamma du kan väl också dricka lite". Dan efter sa de "drick inte mamma"..... De har heller aldrig sett sin styvpappa berusad. Tilläggas bör att de inte blivit några nykterister för det dock. Men dricker rimligt. Min biologiska mamma var alkoholist, och jag tål inte sprit så bra, men ingen av dem tycks ha ärvt dessa anlag.

crooked rain - Ej medlem längre2011-11-28 19:13
Antal inlägg: 6334

"Jag tycker inte att barn och fest hör ihop. Det ger fel signaler, att man måste dricka för att ha roligt"

Men ullis, det där är ju som att säga att tårta och fest inte hör ihop för att det ger barnen intrycket av att man måste äta tårta för att ha roligt. Så är det ju inte. Håller man drickandet/tårtätandet på en normal nivå borde det inte vara några problem.

Om man som du har alkoholism inom familjen och vet med sig att man inte tål sprit är det ju en helt annan grej. Då bör man dricka så lite som möjligt, oavsett om det är barn i närheten eller inte. Det är ju jättebra att du vet med dig att det är något du måste hålla koll på, men det betyder inte att det är likadant i alla familjer.

marmeladov222011-11-28 19:14

word cr

Gautama2011-11-28 19:18
Antal inlägg: 6854

Vad är det med folk egentligen??
Vadå barn och fest hör inte ihop?
Känns som vi pratar och har olika erfarenheter av fester. Jag har varit på och haft hundratals fester tillsammans med mina barn. Vi var flera familjer som umgicks över mat, vin och lekar.
Men det är som vanligt, alkohol under ansvar och med måtta!!

Har verkligen svårt för hysterin kring alkohol som en del lider av.
Undrar verkligen vad för fester som ni närvarat vid som skapat er rädsla och hysteri?

Tvålis - Ej medlem längre2011-11-28 21:30
Antal inlägg: 4429

Jag reagerar lite på det här med "ändrad personlighet". Är det alltså bara jag som har stött på fullt nyktra personer som på ett synnerligen obehagligt sätt eller fantastiskt trevligt sätt totalt ändrar sin personlighet?

Lyssna på folk när dom svarar i telefon. Där kan man ju direkt höra och se på den personens sätt att prata på eller röra sig vem det är som ringer.

Är det bara jag som har blivit fullständigt förändrad av PMS? Eller trötthet, eller ledsamhet jag inte kan kontrollera.

Jag hajjar inte hela personlighetsförändrar grejen. Känner inte igen mig eller min omgivning i den.

Trocader02011-11-29 17:32
Antal inlägg: 44

Ett problem med att dricka när barn är närvarande är att även om man inte upplever sig själv som berusad så är det vanligtvis en viss skillnad i ens beteende och barn är bra på att upptäcka även små skillnader. Även om det inte är mina barn så skulle jag ha svårt att dricka när barn är närvarande eftersom jag inte vet helt hur de andra vuxna reagerar på /kan kontrollera sitt alkoholintag och om de inte kan ta hand om sina barn skulle jag antagligen inte heller vara FULLT lämpad att hoppa in och ta hand om deras barn om nöden skulle kräva det. Detta även om jag bara druckit ett glas vin.

Gautama2011-11-29 19:42

Hur pass lättpåverkad är man om man inte lyckas ta hand om sitt barn efter ett glas vin?
Du kan ju minst bli lika påverkad av mediciner eller för lite sömn.

Ni som inte anser att man kan ha barnen med sig på fester.
Vad för fester pratar ni om?? Fylleslag?
Och menar ni att era barn inte får vara med vid några festliga tillfällen alls innan de är 18 år?
Eller kräver ni när ni blir bjudna på fest att det är nolltolerans?

Tvålis - Ej medlem längre2011-11-29 22:59
Antal inlägg: 4429

Jag förstår inte heller vilka fester folk är vana vid att vara på. Konstigt att några barn över huvud taget söder om Sverige har en fungerande personlighet.

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-30 00:13
Antal inlägg: 37631

barn vet att föräldrar ändrar beteende efter 2 glas vin

Gautama2011-11-30 00:20

Men är det så förbannat farligt om man ändrar lite på sitt beteende?
Jag har inte ett och samma beteende ständigt. Ibland är jag trött, arg, ledsen, glad, orolig. Herregud vilka människor lever efter en mall.¨
Kan ju hända att barnen tycker att mamma eller pappa blir gladare och givmildare efter två glas vin också.
Det behöver ju inte betyda otäckt!!!

le-lou2011-11-30 00:39
Antal inlägg: 17500

Det är livsfarligt med all alkohol. Man får stoppa undan Alladinasken också då den innehåller likör.
Det verkar som att en del inte förstår att människor kan dricka en öl till maten utan att vara alkis. Det finns tom ammande mammor som med gott samvete tar ett glas vin till maten också ..detta med vetenskapligt stöd i ryggen. Sen vad ni tycker är ju en sak, men det bör ju baseras på något också. Så vad är det som är den stora faran i att i en fullt fungerande normal familj , att dricka en julöl eller ta en snaps till maten? Vad händer med barnen?
Förslag mottages, så ska jag vidarebefodra dessa till släkten. Då har vi alla utsatt våra barn för fruktansvärdheter i alla dessa år tyvärr, hur ska detta sluta. .

le-lou2011-11-30 00:42
Antal inlägg: 17500

min sambo dricker nån öl ibland på vardagkvällarna, och gärna när det är fotboll på tv, det är nog standard hos oss skulle jag säga. Skadas vår dotter av detta beteende alltså? Eller gäller detta enbart för julafton?

Cardis2011-11-30 00:43
Antal inlägg: 373

Man känner väl sina egna barn väldigt bra och hurvida dem upplever fest/kalas? Skulle man se att sina/sitt barn tar illa vid alkoholpåverkade människor så är det väl bara att avstå

Gautama2011-11-30 00:44

Vad hemsk du är le-lou, nu blir din dotter alkoholist på stubben:-))

Resurrection - Ej medlem längre2011-11-30 00:46
Antal inlägg: 11463

mm, jag skickade precis en soc-anmälan

Gautama2011-11-30 00:47

Vet att vi diskuterade det här i någon annan tråd. Jag berättade att jag ibland tar en öl tillsammans med min son, nu är han förvisso 22 år, men en del häpnade över hur jag kunder göra det. Supa med sitt barn, hujedamej vilken morsa!!

Att det sen inte handlare om att supa utan ta några öl eller glas vin med min vuxna son hade en del svårt att skilja på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?