Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| skruttdotorg | 2013-09-13 00:14 | |
![]() | Många vill få det att verka som att definitionen av "naturligt" är något statiskt och inte bundet till tid och plats, vilket jag vill påstå att det är. Om vi ska se historiskt sett så är ju dagens mått på hygien (tvål, dusch, fettlösande ämnen) väldigt onaturligt. Det var däremot naturligt att dö p.g.a. brist på hygien, vid t.ex. öppna sår. Motargumentet blir då att rakning av ben/armhålor/snippan inte medför till bättre hygien, utan det är mer en modern idealbild vilket självklart påverkar oss människor. Och är man stark förespråkare för naturalism så kan man ju fråga sig, är internet naturligt, om inte, koppla ner! | |
| mz_lzrd | 2013-09-13 07:25 | |
![]() | skrutt, du har så rätt. Argumentet naturligt är uselt. Däremot vet jag inte om hygien blir bättre av rakning av armhålor och snippa. Rakning medför ofta små sår och hudirritation, och om man rakar sig på ställen där luft inte kommer åt så bra har djävulskap större chans att gro och frodas. Att hårväxt blir kraftigare av att man rakar sig är en fullständig myt. Men den kan förefalla kraftigare, precis som huvudhår förefaller tjockare om man klipper det regelbundet. Och eftersom det mest är förefalla vi vill så har kanske TS en poäng. Men man får då härda ut tills man får sitt gamla vanliga benlurv tillbaka. För det får man. Man kan inte påverka sin genetiska struktur mha rakning. | |
| mz_lzrd | 2013-09-13 07:38 | |
![]() | Nu har jag läst mer i tråden och förundras över att Gloria56 faktiskt verkar tro att äldre kvinnor blir tunnhåriga för att de har permanentat och färgat håret, och att man kan undvika tunnhårighet på äldre dar genom att aldrig permanenta eller färga sitt hår. Det är ju dumheter. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-13 09:21 | |
![]() | ni som rakar benen varför vaxar ni inte ? då blir inte håren grövre | |
| Megaherz | 2013-09-13 09:31 | |
![]() | Det är dyrt, gör ont och man måste spara ut håret. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-13 10:07 | |
![]() | Dessutom blir ju inte hårstråna grövre. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-13 10:30 | |
![]() | Jag tycker att det var bra formulerat skruttdotorg, +1 på den. | |
| Gloria56 | 2013-09-13 11:06 | |
![]() | skruttdotorg; Vi pratar här om KROPPEN. Men ska vi gå in på ytterligheter så vet nog även du att internet är TYVÄRR en nödvändighet i dagens samhälle. | |
| Gloria56 | 2013-09-13 11:08 | |
![]() | mz_Izrd; Blir du orolig? | |
| temperance | 2013-09-13 11:24 | |
![]() | Men det här med kvinnoförtryck. Alltså, jag som vuxen och självständig (hyfsat) individ (ja) - jag vill ju bestämma själv över min kropp och mitt yttre. Om 'någon' menar att jag ska sluta sminka mig så känner ju jag att DET är ett förtryck, när denna 'någon' har bestämda åsikter om MITT privata. Men jag är alltså istället förtryckt av patriarkatet - och borde istället foga mig efter... ja, vad? Jag hajar inte. Och jo, jag kan vara feminist OCH gilla mascara. Hell yeah! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-13 11:43 | |
![]() | temp,är det någon här som inte bestämmer själv över sin kropp här?Varför skulle någon vilja att du slutar sminka dig? | |
| temperance | 2013-09-13 11:50 | |
![]() | Ååh, jag orkar inte. Kan du inte bara läsa tråden igen? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-13 12:07 | |
![]() | Väldigt lätt för den som knappt har något hår att säga att det bästa är att vara naturlig. Hade du gloria haft kraftig mörk hårväxt så tror jag inte att du hade gått barbent i alla fall. Du säger att jag trycker till dig osv, men sanningen är väl den att det blir märkligt när du skriver att vi ska kämpa och stå emot dagens kroppsfixerade ideal - samtidigt som du själv skriver om "överflödskilon" och att du gått på det mesta i dietväg i en annan tråd... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-13 12:11 | |
![]() | Jag förstår inte vem det hjälper eller på vilket sätt det för någon som helst debatt framåt att bry sig om andra människors skönhetsrutiner? Som temperance säger; är ett förtryck bättre än ett annat? | |
| temperance | 2013-09-13 12:25 | |
![]() | Tack för sammanfattningen null. När jag går in i näbbgäddsmood tappar jag tråden. ;) Dessutom lagar jag baconsås till min lillebror. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-13 12:27 | |
![]() | Förtryckt av patriarkatet lagar du mat åt din bror. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-13 12:27 | |
![]() | ;P | |
| temperance | 2013-09-13 12:32 | |
![]() | Uj ja! MED pasta. Jag går emot skadliga, snäva lhcf-ideal, som den rebell jag är. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-13 12:46 | |
![]() | Så länge det inte är hårig pasta är det nog ok. | |
| temperance | 2013-09-13 12:59 | |
![]() | Nja, jag föredrar naturlig, ovaxad mat. | |