Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 55 |
Mobilspel
Pågående | 20 155 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:53 | |
![]() | "Jättefin tanke, men totalt orealistisk." Så som människor tänker idag är det orealistiskt. Men det kommer att ändras. det är bara en fråga om tid innan de flesta inser att mer mer mer till mig inte ger dem den trygghet och glädje de längtar efter. att dela med sig och hjälpa andra gör däremot det. | |
Aquila1 | 2013-09-01 00:53 | |
![]() | Som aktieägare tjänar jag på "massan", blir pengar........mina barn kan gå på privatskola........bara en sån sak. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:54 | |
![]() | Vad vill du ha sagt med det, Mollee? Om din tanke var realistisk skulle vi alla gladeligen leva på existensminimum, vilket vi ju de facto inte gör. Alltså håller det inte. | |
bobo flux | 2013-09-01 00:55 | |
![]() | Menar du att det är en irreversibel attityd hos den stora massan? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:55 | |
![]() | Mollee, jag förstår dig så väl. Kanske kan ni unga ändå åstadkomma en mera rättvis värld. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:55 | |
![]() | Fattigdom leder till ökad fattigdom. Om jordens tillgångar fördelades mer jämnt, skulle det bli mer balanserat i världen. Barnadödandet skulle minska, brottsligheten, svälten, sjukdomar... Västvärldens konsumtion bidrar mycket till världens elände. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:55 | |
![]() | akta så du inte askar med cigarren på tangentbordet :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:56 | |
![]() | till aquila | |
Aquila1 | 2013-09-01 00:56 | |
![]() | Aktar mig....... | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:56 | |
![]() | Bara en sån sak som att direktörer ofta har i månadslön och pension vad en annan i bästa fall tjänar på ett år. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:56 | |
![]() | Nullt, om vi inte hade ett sådant behov av att konsumera och nöjde oss med det lilla, skulle vi garanterat nöja oss med existensminimum. Existensminimum skulle sannolikt öka också om man fördelade mer jämt :-) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:57 | |
![]() | Faktum är att väldigt många i det här landet (bl a) skulle kunna göra mer för de som har det sämre ställt än oss. Att betapet existerar t ex är ett tecken på att vi inte gör allt vi kan. Det betyder inte att vi inte gör något, men det betyder att vi till viss del väljer att lägga tid och energi på förlustelser hellre än strävan mot större rättvisa. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:58 | |
![]() | nulltj - en gång i tiden var det inte olagligt att slå ihjäl folk. det är det nu. vi är under evolution. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-01 00:59 | |
![]() | Men alltså, min man och jag vill till USA medan vi fortfarande kan resa. Vi vill inte i ärlighetens namn skänka alla våra sparade respengar till Röda Korset. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:00 | |
![]() | vårt skattesystem är ju ett enormt steg i rätt riktning. ännu bättre blir det när folk frivilligt börjar ge. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:00 | |
![]() | Jag tycker man får göra det man kan. Det är upp till var och en! Alla förtjänar att förlusta sig ibland! :-) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:01 | |
![]() | 1. Jag säger inte att det är fel att sträva efter större rättvisa eller att visa solidaritet. 2. Jag säger inte att det är ett irreversibelt eller statiskt tillstånd/inställning. Jag säger att som dom allra flesta av oss funkar så snackar vi väldigt mycket men gör väldigt lite. Och därför är tanken om större rättvisa (i dagsläget) en utopi. Läs vad jag faktiskt skriver och lägg inte in en massa extra mellan raderna. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:02 | |
![]() | Men att lägga extra pengar på sitt barns utbildning, det borde förbjudas, eller? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:03 | |
![]() | Jag har inte heller påstått att man inte får förlusta sig. Eller att man ska skänka bort alla sina pengar. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:03 | |
![]() | det är ett feltänk att man ska använda all vaken tid åt att vara altruistisk. att tänka så gör projektet omöjligt och då kan man ju lika gärna låta bli. man ska se till att man själv har det bra och trivs - sen ska man se på vad man kan göra för andra. | |