Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 72 |
Mobilspel
Pågående | 20 028 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2015-01-16 18:35 | |
![]() | Vilka vi? Regeringen + V fick 43,6% av rösterna. Kryddeluntan. Tack för glatt humör :-) | |
Rhotheta | 2015-01-16 18:38 | |
![]() | Vi får väl hoppas att Israels ambassadör har återvänt då så att vi kan skicka hem honom. Varje gång Sverige utvisade en rysk spion, utvisades en svensk attache som vedergällning. Det var endast skrattretande. Vill vi bli ännu mer till åtlöje? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-01-16 18:46 | |
![]() | Rhotheta. Vi i det här fallet = De som genom demokratiskt val har fått makten att bestämma i Sverige. Det kan bli lite krångligt och svårt att diskutera om man när man säger Sverige först måste ta reda på hur många procent av befolkningen som står bakom varje beslut som tas Sveriges namn. Det finns ingen anledning att utvisa Israels ambassadör i det här fallet eftersom han inte har gjort något fel vad jag vet. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 18:51 | |
![]() | Bra att Palestina blir medlem i internationella brottsdomstolen. Då blir det möjligt att pröva krigsbrott och andra överträdelser i området. Rhotheta, det kanske bara du som kände dig löjlig när svenska diplomater blev utvisade som svar på ryska spionutvisningar. Jag kände mig inte ett dugg löjlig, vad jag minns. Jag minns inte heller att någon annan kände sig löjlig. Det var nog bara du som satt där i ditt hörn och var ett åtlöje. Du kanske blandar ihop det med något annat dumt som du själv gjorde och som du skämdes över? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 18:55 | |
![]() | Nora1, Vi kan göra som Schweiz. Vi kan folkomrösta i en himla massa frågor. Då kan vi skita i att utse en regering, vilket verkar vara i linje med vad Rhotheta hellre skulle vilja än att ha den nuvarande regeringen. | |
kryddeluntan | 2015-01-16 20:07 | |
![]() | Ska vi folkomrösta om allt, som i Schweiz, så är det oerhört viktigt att tänka på att all information till medborgarna ska utges på de nationella minoritetsspråken också. | |
kryddeluntan | 2015-01-16 20:12 | |
![]() | Hmmm, det kan ju bli lite problematiskt med alla språk, när vi har ett parti som inte anser att utövarna av dessa minoritetsspråk är äkta svenskar. Måste fundera vidare. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 20:17 | |
![]() | Annars kan vi göra som i Nordkorea. Stenhård diktatur och total slutenhet mot omvärlden. Då behöver vi inte bry oss om demokratiska val och proportionalitet i folkrepresentationen och sådan skit. Som en bonus slipper vi dessutom en massa jobbiga diplomatiska kontroverser. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 20:17 | |
![]() | Som vi gör till åtlöje med, glömde jag tillägga. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 20:18 | |
![]() | *gör oss till åtlöje med...... | |
Rhotheta | 2015-01-16 20:45 | |
![]() | Öh. Totravel. Det var ryssarna som gjorde sig till åtlöje. Om du minns. | |
mz_lzrd | 2015-01-16 21:00 | |
![]() | Schweizarna är väldigt nöjda med sin form av direkt demokrati, har jag läst. Men det är iofs inte viktigt om ett lands folk är nöjt. Det viktigaste är att ett lands politiker är nöjda. Folk tycker ju nästan alltid fel. Jag tycker Israel får sura hur mycket de vill. Vi kanske inte tycker att Israel är så viktigt längre. Det är nog säkrare att ställa sig på den muslimska världens sida nuförtiden. Då kan man kanske slippa terroristattentat. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 21:25 | |
![]() | Rothetha, "Vi får väl hoppas att Israels ambassadör har återvänt då så att vi kan skicka hem honom. Varje gång Sverige utvisade en rysk spion, utvisades en svensk attache som vedergällning. Det var endast skrattretande. Vill vi bli ännu mer till åtlöje?" Jaha?? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 21:27 | |
![]() | mz_lzrd, Ja, världen är ju så funtad nuförtiden att man antingen håller på Israel eller också ställer man sig på den muslimska världens sida. Det finns inga mellanting och allt är förjävligt svartvitt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 21:30 | |
![]() | Rhothetha, Nog för att du ofta är kryptisk och förmodligen har en hjärna som inte fungerar som många andras så är väl den sista frågan en direkt syftning till att du anser att vi blev till åtlöje i utbytet med Sovjet? | |
Rhotheta | 2015-01-16 21:43 | |
![]() | Nej. Vi blev till åtlöje när vi sällade oss till den ystra skara som erkände palestina. | |
micro113 | 2015-01-16 22:08 | |
![]() | Ja det är ju verkligen löjligt att inte låta Israel diktera svensk utrikespolitik.. Vi bord ju lärt oss av resten hur viktigt det är att sitta fint och gå fot när Israel harklar sig. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 22:12 | |
![]() | Jaha, det var rejält långsökt i det sammanhanget. Hur skulle man veta att du menade det? Du får nog jobba på den kommunikativa klarheten i dina inlägg. Ja, vi blev till åtlöje i Israels regerings ögon (ex Liebermann och Netanyahu). Men de är ju politiskt blinda och hänför allt som går dem emot i världspolitiken till antisemitism och en dold agenda att på sikt återupprepa Birkenau och Auschwitz. De är exempelvis väldigt upprörda nu för att ICC har mage att utreda om det har begåtts några olagligheter när drygt 2000 civila palestinier dog i deras senaste övervåldskrig mot Gaza. Granskningen är enligt Israel "skandalös" och "helt motiverad av politiska anti-israeliska skäl". De vill verkligen inte ha någon likvärdig part i mellanöstern-konflikten. FN är också irriterat över att Israel fryser skatteintäkterna som PA har rätt till som hämnd för att PA har ansökt om medlemskap i ICC. 1 miljard kronor ca...... Bollen är i rullning och den enda förloraren i det politiska spelet lär vara Israel. | |
janne121212 | 2015-01-16 22:12 | |
![]() | Ser att antisemitismen frodas här på forumet. Tyvärr är ni inte ensamma, finns gott om ert sort i Sverige. www.svd.se/opinion/b...25 7835.svd | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-01-16 22:14 | |
![]() | ... i motsats till Sverige som med sitt erkännande av Palestina var part i att bollen nu rullar...... | |