Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 411 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-01-09 22:20 | |
![]() | Rob Gubbrock o Satyra...ni verkar vara av samma skrot och korn (sött) men pajjar ni inte tråden? | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-09 22:22 | |
![]() | Jag såg inte hela programmet, men Megs berättelse om hennes dotter som dog var gripande. | |
| Satyra | 2010-01-09 22:23 | |
![]() | Benknäckare - Att jag inte riktigt kan urskilja ironi från allvar i forum beror såklart på att jag så jävla gammal :-O att jag måste ha tonfall, ansiktsuttryck eller tydliga smilisar som hjälpmedel, i annat fall tar jag folk på allvar ... - OM jag inte läst så pass många inlägg från en medlem att jag tycker mig ha lärt mig förstå hur den uttrycker sig här. Har helt enkelt läst mer Rob-inlägg än inlägg från dig. ;-) MEN ... eftersom jag också märker att folk ÄR ironiska här i forumet, på ett sätt jag inte verkar vilja ta till mig, så känner jag att jag blir lite cynisk och jag gillar verkligen inte att behöva vara just cynisk. Fruktansvärd känsla ju. :-/ Mer negativ än hatisk/sorgsen/bitter ihop. Hur som helst - Stjärnorna på slottet, i den konstellation som är denna säsong, är fanimig underhållning/givande på toppnivå, i mitt tycke. :-) | |
| Rob Gubbrock - Ej medlem längre | 2010-01-09 22:25 | |
![]() | Dock har jag aldrig tvivlat på att det finns ett djup i Meg Westergren. Det brukar det finnas i de flesta människor - ibland får man skrapa lite hårdare på ytan för att upptäcka det bara. | |
| Satyra | 2010-01-09 22:25 | |
![]() | Benknäckare - oj, förlåt, kan du förlåt mig tror du, för pajandet av tråden?? ;-) Vilket tur att jag i föregående inlägg ändå återgick till att nämna programmet vi ska diskutera här, puh. :-) | |
| Satyra | 2010-01-09 22:26 | |
![]() | Rob - sant! | |
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-01-09 22:37 | |
![]() | Satyra: Ja, jag tycker också Stjärnorna På Slottet verkar , såg mitt första avsnitt ikväll...vara en bra dokusåpa. Det blev närhet, avskalat och kändes ärligt (men man får väl inte vara för naiv det är ju ändå TV)...hur som helst, Meg visade sidor som man inte alls visste fanns, både vad gäller trauman hon genomlidit och hur hon fungerar socialt. Coolt att de vågar blotta sig så... | |
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-01-09 22:40 | |
![]() | Satyra: Ska jag förlåta, nu fattar jag inte. | |
| Satyra | 2010-01-09 23:01 | |
![]() | "Rob Gubbrock o Satyra...ni verkar vara av samma skrot och korn (sött) men pajjar ni inte tråden?" Den meningen var det jag syftade till angående förlåtandet, Benknäckare. Jo, visserligen är det TV men jag känner och tror inte alls att det de visar upp från slottet nu är konstlat i underhållningssyfte. Det är just det jag tycker känns så häftigt med den här säsongen, (tidigare säsonger har jag bara tittat sporadiskt på eftersom jag inte blivit så förtjust de gångerna), att det verkar så på djupet personligt. Och självklart fattar man ju att de ändå väljer vad de vill öppna sig om på ett medvetet sätt och långt ifrån visar allt om sig själva - men DET de visar känns äkta. | |
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-01-09 23:32 | |
![]() | ja..."castingen" är ju så klart oerhört viktig, men de verkar ha hittat rätt. Normalt är jag väldigt skepiskt till s.k. dokusåpor men ibland blir det bra TV...som ikväll. TV över huvudtaget ser jag numera som trist, det som når mig är direktsända debatter och direktsänd sport... | |
| Satyra | 2010-01-09 23:53 | |
![]() | Benknäckare - jag ser väldigt lite på TV också. Brukar ofta säga att det finns inget mer menlöst och passivt än att sitta och glo på en TV. Men såklart finns det undantag även i det uttalandet. :-) | |
| leendet1 | 2010-01-09 23:58 | |
![]() | Visst är Thorskogs slott med sin yttre miljö vackert? Då skulle ni se vad vackert där är nu också, med all snö, och hur vackert det är på kvällarna när alla ljusslingor på träden mm lyser upp omgivningen. | |
| Benknäckare - Ej medlem längre | 2010-01-10 00:15 | |
![]() | Det är väl nerven i mediet man vill ha...som en slags kick. Direktsändningar funkar för mig...typ galor och sånt, oftast blir man besviken, men det tillhör liksom. Jag pratar TV nu! När man får till en ospekulativ (hmmm som jag ser det) dokusåpa, då fastnar jag....som ikväll. Annars är det ju bara nyheter och fotboll som funkar i TV numera :-) | |
| Satyra | 2010-01-10 00:21 | |
![]() | Väldigt vackert, leendet1. Antar att du bor granne med det, eller rent utav i slottet :-O? eftersom du skriver som du gör? Benknäckare - jag kan i och för sig även fastna för mer spekulativa program - som Idol t.ex, men då för att jag gillar musik och de ändå faktiskt presterar något, deltagarna. Sitter aldrig och bara slötittar på något som egentligen inte intresserar mig ett smack. Har aldrig gjort så och kommer inte börja med det heller. | |
| Minta | 2010-01-10 00:51 | |
![]() | Jag har varit på Thorskogs slott och ätit. Jag gillar Kjell Bergqvists spjuverögon. Han är skön tycker jag, han verkar ha en obetvinglig lust att ta ner saker på jorden när de riskerar att bli högtravande. Han är en buspojke som Siw Malmkvist säger. Inte gubbig alls. | |
| leendet1 | 2010-01-10 01:02 | |
![]() | Bor några kilometer därifrån, intog också bröllopsmiddag där. | |
| Satyra | 2010-01-10 01:04 | |
![]() | leendet1 - ahh, låter som ett perfekt ställe att ha bröllopsmiddag på. | |
| leendet1 | 2010-01-10 01:14 | |
![]() | Det var det, men i i enkelhetens tecken vad det gäller antal personer. Bara vi och vittnena. Tyvärr var maten lite väl salt i vårt tycke, men ok ändå:) | |
| Satyra | 2010-01-10 01:39 | |
![]() | Hehe, ok. Det var ju tur då att att miljön var vacker och stunden - måste jag förutsätta - starkt känslomässig, så kanske saltet fick mindre betydelse i sammanhanget. ;-) Förresten, välsaltad mat betyder att kocken är kär, har jag hört. | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2010-01-10 18:23 | |
![]() | "Uteliggarna på slottet" , DET hade varit underhållning det! ;-) | |