Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 260 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:01 | |
![]() | bobo: Du glömmer sekundärgruppens inflytande. | |
| Gautama | 2010-06-18 12:03 | |
![]() | Uppfostran styrs inte bara av föräldrarna utan av hela omgivningen. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:03 | |
![]() | Alla män kollar inte på porr. Alla har säkert nyttjat det någon gång, annars vore det nog svårt att ta beslut om att det inte passar en själv. Att alla män använder porr är en ren lögn och ett påhitt, min man gör det inte och det beror definitivt inte på att han inte får. | |
| Satyra | 2010-06-18 12:04 | |
![]() | Le-lou - Det är cyniskt i mina ögon att tro att killar/män som säger sig INTE ha behov av att se på porrfilm, av en eller annan orsak, ljuger. Som om det vore en total självklarhet att ALLA av manskön bara måste se på porr. Och gör de inte det så beror det på att någon tjej/kvinna sagt åt dem att de inte får?!? ... Fast då gör de det i alla fall, men säger att de inte gör det, eftersom de är så jävla mesiga att de inte vågar annat. :-/ eehh ... | |
| Gautama | 2010-06-18 12:05 | |
![]() | Ungefär som att tro att alla killar som åker till Thailand knullar horor...förlegat!! Män har också stolthet, åsikter och känslor. De är inte djur som styrs av kuken. | |
| Satyra | 2010-06-18 12:08 | |
![]() | Precis Gautama - Jag är förövrigt mycket mer ett djur som styrs av kuken än min man är, hahaha ;-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:08 | |
![]() | Alla som åker till Thailand knullar inte horor, men många som knullar horor åker till Thailand... För övrigt kan man vara stolt, ha åsikter och känslor men samtidigt vara ett driftsstyrt djur. Det tycker jag är det bästa med män, för att vara ärlig. :) | |
| bobo flux | 2010-06-18 12:10 | |
![]() | mackz; nu menade jag mer den övergripande tanken att vuxna ska lära sina barn att respektera sig själva och sina gränser. SylviaPlath; givetvis finns det påverkan från kompisgäng och dylikt, men det kan väl vara relativt och inte enbart av destruktiv natur? | |
| Gautama | 2010-06-18 12:13 | |
![]() | Att styras av sina drifter är vi nog många som gör men man blir ju inte hjärndöd på vägen för den skull:-) Man har förhoppningsvis sina gränser ändå. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:13 | |
![]() | Jag säger bara att vad gäller normer och vuxenblivande så är sekundärgruppen grymt viktig. | |
| bobo flux | 2010-06-18 12:17 | |
![]() | Självklart, SP. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:21 | |
![]() | Tack, sötnos. ;) | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:39 | |
![]() | Det är förnedrande att neka någon att se på porr, det är förnedrande att tvinga någon medverka i porr, de är förnedrande att tvinga någon att titta på porr. Porren i sig är inte kvinnoförnedrande så länge kvinnorna i filmerna gör detta av fri vvilja. Vilket jag utgår ifrån att dem gör, baserat på sin egen livssituation, sin egen syn på vad som är förnedrande och sin egen gräns. | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:46 | |
![]() | mackz_: Jag var med när min mamma sa åt min 16-åriga lillasyster att inte ha det. Så jo, det händer alltså att föräldrar råder sina barn att inte ha analsex. | |
| Megaherz | 2010-06-18 12:48 | |
![]() | Bobo:"Om ungdomar upplever att de måste inkludera exempelvis analsex i sitt sexliv för att vara "lyckad"" Jag har inte känslan av att "vi" upplever det så faktiskt.. Visst finns det killar (som hetero kan jag inte säga hur det är för tjejer) som man märker vill ha porrfilmssex, men de är en kraftig minoritet - och de har ofta problem med att hitta tjejer ;) | |
| Megaherz | 2010-06-18 12:49 | |
![]() | Teak Aim: Vad föräldrar säger angående sex, alkohol och annat "dåligt" beteende brukar inte ha någon större effekt på tonåringar :P | |
| Take Aim - Ej medlem längre | 2010-06-18 12:50 | |
![]() | Megaherz: Det har jag inte påstått heller. Det jag skrev var enbart ett svar till mackz_ som inte verkade tro att sådana råd från föräldrar förekommer. | |
| bobo flux | 2010-06-18 12:51 | |
![]() | Megaherz, det var mer ett exempel för att illustrera mitt resonemang. | |
| apbur | 2010-06-18 13:07 | |
![]() | Jag tror inte porren tillför något positivt för unga människor som utforskar sin sexualitet. Att porren inte bidragit till att ungdomar idag känner sig pressade till analsex och mer avancerat sex är ju bara en korkad lögn. Porrproducenterna kan absolut ställas moraliskt ansvariga för det. Det är knappast syftet som avgör utan resultatet. Och resultatet är man nog ganska överens om. Porren ställer till det för många ungdomar. Lyckligtvis försöker man ju motverka dessa krafter genom mer nyanserad sexualundervisning och dylikt. Jag har talat med föräldrar till unga tonåringar som nästan börjar gråta när det går upp för dem vilka krav deras osäkra tonåringar förväntas leva upp till. Tonårsflickor har det fan inte lätt. Jag avundas inte de föräldrar som har byxmyndiga döttrar och för all del söner också. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-18 13:09 | |
![]() | Jag hittade ett kyskhetsbälte på Ebay, det gick för över 100 000:- Jag budade en bit på vägen, verkar oerhört praktiskt ur föräldrasynpunkt. | |