Spelrum
Giraffen | 13 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 17 |
Mobilspel
Pågående | 19 853 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2012-02-01 09:57 | |
![]() | Men herregud äggsmet-håller du fortfarande på? Du kräver svar av andra och blir lätt otrevlig i tonen när du anser att du inte får svar på frågor du ställer. Själv har du effektivt undvikit att svara på frågor genom hela tråden och när det blev för jobbigt så valde du helt enkelt att ignorera. Vill du bli bemött med respekt i tråden då får du väl leva upp till dom kraven själv också. Att du har valt att ignorera mina frågor som tydligen blev för jobbiga det bryr jag mig inte ett dugg om men när du kräver svar av andra så tycker jag att du går lite för långt. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-01 10:04 | |
![]() | Ja, slånbär. Det är för hemskt. Förlåååååt. | |
Liltif_Nomad | 2012-02-01 10:04 | |
![]() | Äh ägg är OK så länge det inte är dåligt. Inte farligt på något sätt. Dessutom ska man inte glömma att ägget faktiskt kommer ur hönans hål som kallas kloak. Detta hål används också till att göra sig av med en smet av avföring och urin. Vi ska vara tacksamma för våra fina ägg i Sverige som trots massproduktion är salmonellafria. I många länder är råa ägg farligt att äta men inte här. Och hur många tycker inte om att smaska i sig lite kaksmet? | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-01 10:09 | |
![]() | Men lite kul var det allt att då FINNS det ju en mening i att blåsa ut ägg som är äldre. Käka råa ägg? Kaksmet? Har ni helt missat äggmaskarna? | |
Liltif_Nomad | 2012-02-01 10:17 | |
![]() | Ja jag har missat dem. Har koncentrerar mig mer på att försöka få min kompis fobi mot dvärgbandmask under kontroll. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-01 10:19 | |
![]() | Hur gör du det? (då får du ta och läsa på om äggmasken) | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-01 11:13 | |
![]() | Tycker det verkar lika äckligt att få i sig en mask i ett tillagat ägg. | |
Gigi51 | 2012-02-01 11:15 | |
![]() | Ja äggsmet, äggmask ska ju vara bra för hyn........ | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-01 11:21 | |
![]() | Jag menar, kläcker man ett rått ägg i ett glas och dricker, eller ner i en smet, då ser man ju om det är något i. Vilket man gör för sent om man t ex kokar och äter ett ägg. Men mask i ägg känns inte så vanligt. | |
Bim1964 | 2012-02-01 11:55 | |
![]() | Men dom äggen som säljs i affären är ju lysta!!! Det finns säkert ägg med mask imen det måste vara ovanligt. Tycker att var och en gör som den vill. Om man vill man äta mat som passerat b-f datum med en dag eller två, så är det upp till dom. Personligen skulle jag aldrig kalla någon för äcklig sopätare. Inte heller kalla någon för nojig bacillfobist eller renlighets diktator. Och om man har en sådan skräck för mat som passerat b-f datum. Ska man nog aldrig handla på Coop, Ica, Hemköp osv... Vi vet aldrig som konsumenter, vad som händer med varan från produktion till slutlig vara.... Är man så nojlig får man helt enkelt bli en månskensbonde och bli helt självförsörjande i matväg. | |
SatanIGatan- | 2012-02-01 12:00 | |
![]() | Vilken äcklig tråd... fy. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-01 12:14 | |
![]() | Bim1964 "Inte heller kalla någon för nojig bacillfobist eller renlighets diktator." "Är man så nojlig får man" Jag är säkert jättetrög, för nu fattar jag inte alls. Skulle du aldrig kalla någon för nojig, eller kallar du folk för nojiga? | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-01 12:17 | |
![]() | Satan i gatan vad rätt du har! | |
Sote | 2012-02-01 12:46 | |
![]() | Tips då till er som tycker det är äckligt.......läs inte mer och framförallt skriv inte mer om det nu är så äckligt. Jag tycker det är intressant. | |
bujum | 2012-02-02 11:14 | |
![]() | Drack just kaffe med mjölk som hade BF-datum i förrgår. Det gick alldeles utmärkt. Förresten så undrar jag hur de som inte kan tänka sig att göra något sådant gör när de är ute och handlar i en butik med delikatesser över disk. Där kan du inte se BF-datum på varorna. Jag vet att dessa varorna säljs efter BF-datum rätt ofta utan att kunden vet om det. | |
fåntrattis | 2012-02-02 11:41 | |
![]() | Kommer inte på något som är godare efter utgånget bäst föredatum. Det närmsta är ett bröd som inte verkar saluföras längre som var smakrikare när det var torrt och hårt. I övrigt funkar gammal mat bra för mig, har inte haft några problem med att äta utgånget kött eller halvruttna frukt och grönsaker efter man skurit bort den dåliga biten. Ett tag tyckte jag dagsgammalt återuppvärmt kaffe var gott, nu är jag inte lika förtjust längre men det funkar. | |
Liltif_Nomad | 2012-02-02 14:00 | |
![]() | Fast en del mat lagras ju för att bli det den är. Ost är ju inte ost om den inte lagras. Samma med whisky. Sedan så har vi ju talat om ädelost. Tycker den brukar vara som bäst runt bästföre, innan kan den ofta vara rätt klen och mesig, särskilt de mjuka ädelostarna. Men jag förstår de som gillar dem milda också, som de är som omogna. Bara en smaksak. Vet de som gillar mörka bananer, men jag vill ha mina gröna, vilket nog är lite ovanligt. | |
Liltif_Nomad | 2012-02-02 14:02 | |
![]() | Sedan gillar jag smetana. Är inte det bara sur grädde egentligen?? | |
Grangstra | 2012-02-02 14:11 | |
![]() | finns inget godare än micrad salamikorv som fått ligga i några veckor och bli lite hårig och luden, sen rakar man bara av den och lägger det på smörgås! ...blir som krasse, fast en lite annorlunda smak. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 14:15 | |
![]() | Men vaffan! Ni kunde väl åtminstone överdriva lite lagom mycket?! | |