Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 20 155 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:26 | |
![]() | Den svenska lärarutbildningen är ju inte den bästa heller... Även där måste det hända saker. Man måste nästan läsa till lärare eller jobba inom skolväsendet för att förstå hur jävla illa det är! | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:27 | |
![]() | mobil.svd.se/c.jsp;j...ne w%3dtrue | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:30 | |
![]() | Ja. Men att detta realiseras i verkligheten är en annan sak. Idag får inte elever det stöd dom borde få. Så är det. Illa! Läsarna står handfallna när de ska realisera det som står i lgr11, för riktlinjerna är diffusa och resurserna Knappa. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:30 | |
![]() | Håller helt med om det, mollee. Svensk pedagogik ligger långt efter, sorgligt är det. | |
Aquila1 | 2013-09-01 01:32 | |
![]() | Styrdokumenten är mycket klara, sen är den en annan sak med hur lärarna ska ha möjlighet att uppfylla det | |
bobo flux | 2013-09-01 01:33 | |
![]() | Jag tycker vi ska blicka mot Finland: www.dn.se/nyheter/sv...ko lundret/ | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:34 | |
![]() | I en skola med en stor andel invandrade elever (läs klart hela inlägget innan ni skriker om främlingsfientlighet, tack), vilket är situationen i t ex Angered, är det inte så konstigt att studieresultaten i snitt är lägre än i t ex Danderyd. Nej, det har inget med att dessa elever är mindre begåvade att göra, däremot att dom har en jäkla uppförsbacke att börja i eftersom dom utöver allt annat också måste lära sig ett nytt språk. Det borde vara tämligen självklart att någon som varit i Sverige i två år inte skriver ett lika bra nationellt prov i svenska (eller matte heller för den delen, när frågorna är på svenska) som en elev med svenska som modersmål? | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:35 | |
![]() | Japp. Det är sjukt. Dagens lärare har inte ens koll på alla ordklasser och satsdelar.... det är tragiskt, både rent allmänt, men buff med tanke på att de grammatiska kunskaperna spelar en ytterst stor roll vad gäller undervisning för elever med svenska som andraspråk. Det är f.ö asenkelt att klara examinationsuppgifterna på lärarutbildningen. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:35 | |
![]() | Jag håller också med; låg två-tre år före på det mesta när vi flyttade hem från england. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:36 | |
![]() | Bobo flux, det är det inte bara du som tycker. | |
Aquila1 | 2013-09-01 01:36 | |
![]() | "Det är f.ö asenkelt att klara examinationsuppgifterna på lärarutbildningen" Haha | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:37 | |
![]() | Och jag gick inte på någon fancy skola med massor med lärare och obegränsade resurser. | |
Aquila1 | 2013-09-01 01:37 | |
![]() | Supernanny? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:38 | |
![]() | Min länk innan var f ö inte ett svar på inlägget ovanför. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:38 | |
![]() | Nope, vanlig brittisk flickskola med jävligt stränga lärare och überdisciplin. | |
Aquila1 | 2013-09-01 01:40 | |
![]() | Skoja | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:40 | |
![]() | Aquila, det är sant. Och tragiskt! Jag siktar alltid på högre betyg. Dock har vi jävligt många uppgifter per termin. Det gör ju bara att man skyndar sig igenom dom vissa gånger för att hinna. Då blir det ju bara skräp (vilket man som sagt kommer undan med ibland) Sista två veckorna innan lovet, hade vi 7 examinationsuppgifter, och då hade vi precis avslutat 4 veckors praktik!! Mer kvalitét istället för kvantitet, tack | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:47 | |
![]() | Och nej aquila, enligt undersökningar så visar det att de flesta lärare tycker att styrdokumenten är diffusa, detta då de numer är målstyrda. Läraren hamnar i kläm mellan riktlinjerna och deras praktiska utövanden. | |
deGothia | 2013-09-01 01:48 | |
![]() | Jo. men de "fina" adresserna har väl ändå en större andel välutbildade människor än de invandrartäta förorterna (med större sociala problem och fler låginkomsttagare). De förstnämndas barn har redan där en större chans att lyckas i skolan och skaffa sig en bra utbildning. Detta finns forskningsresultat som stöder detta påstående. Och vad gäller Husbyskolan så tycker jag det låter rimligt, med tanke på att den uppenbarligen ligger i en stadsdel med sociala problem. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-01 01:48 | |
![]() | Har källor även gällande det påståendet, men är helt tung i skallen just nu. Jag kan skicka det imorgon om du vill ha säkra källor på att det stämmer | |