Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2015-03-14 16:24 | |
![]() | Boffertomte, Det finns vissa människor i varje forum som inte tillför något till diskussionen utan bara ägnar sig åt att misstänkliggöra och nedvärdera andras inlägg och goda intentioner. Ta dig i röven! | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-03-14 16:44 | |
![]() | Ingson, Vad är lurendrejeri för ordval i ditt inlägg? Om någon har en annan uppfattning än dig om möjligheten att lösa tiggarnas besvärliga situation på EU-nivå, så väljer du att kalla det för lurendrejeri? Mycket märkligt ordval som skapar en hel del frågor om hur du tänker. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-03-14 16:51 | |
![]() | Ingson, Är det något du applicerar på andra politiska frågor också? Om någon exempelvis tycker annorlunda än dig avseende hur man ska lösa frågan om Vattenfalls kolkraftssatsning i Tyskland, anser du då att samtliga argument som du inte håller med om förtjänar att avvisas som lurendrejeri? Anser du då att den personen som framför argumentet du inte håller med om är en lurendrejare? Vore kul och intressant att få en förklaring till det ordvalet. | |
boffertomte | 2015-03-14 17:12 | |
![]() | totravel, du tror att du är en empatisk människovän men du skriver om tiggare som om de är nån slags skojiga djur på zoo som man kan gå och titta på och mata lite. Du misstänkliggör dig själv genom att skriva det du skriver. Intressant att du blev så arg att du tappade behärskningen. Jag föreslår lite KBT. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-03-14 17:22 | |
![]() | Boffertomte, Jag är inte ett dugg arg. Anledningen till att jag tycker du ska ta dig i röven är att jag misstänker att du har din hjärna placerad där och lite massage kanske kan få den att fungera rent läsförståelsemässigt. Det känns bara lite patetiskt av dig att inte tillföra något annat än förvridningar, medvetna missuppfattningar och liknande till diskussionen. Så fortsätt att ta dig i röven. Du har helt missuppfattat mitt budskap och du har ingen aning om vad du pratar om. | |
Mormodern49 | 2015-03-14 17:34 | |
![]() | Usch vilka hårda och vulgära ord det används idetta ämnet , väljer att inte gå in ock läsa här mera | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-03-14 17:59 | |
![]() | Otroligt. Några av inläggen är så fyllda av människoförakt så att man mår illa. Jag tolkar Totravels inlägg som att man kanske skulle pröva att prata med någon så kanske man skulle förstå att det faktiskt är en tänkande och kännande människa som sitter där. Men jag kan givetvis ha fel. | |
ingson | 2015-03-14 18:02 | |
![]() | totravel Anledningen till att jag valde ordvalet "lurendrejeri" om en förestående EU-lösning på svenska "tiggeriproblem" är att jag är tämligen säker på att när svenska makthavare förespeglar sina medborgare är dessa uttalanden mot deras egen övertygelse (dock inte förhoppning) av skäl som jag redovisade i samma inlägg. | |
janne121212 | 2015-03-14 18:04 | |
![]() | Mycket civiliserat och balanserat totravel. Mitt tips till dig är att du går ifrån datorn för ikväll och sen kommer du in imorgon och läser vad du skrivit. Förväntar mig inte att du ska komma med någon ursäkt till folk du så vidrigt förnedrar, men du kanske kan fatta för ditt eget bästa att man bör vakta sin tunga och i alla fall visa sina medmänniskor lite respekt. Har svårt att se hur du ska kunna respektera tiggare när du inte kan föra en balanserad diskussion här, även om du ibland kan skriva ihop fina ord som på något sätt tyder på att du inte helt saknar god uppfostran. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-03-14 18:25 | |
![]() | Buffer. Det finns ingenting som tyder på att han anser att tiggare är skojiga djur på Zoo. Tvärtom. Du kanske har lite svårt att förstå nyanser? Att man blir förbannad på ett sånt uttalande när man i massvis med inlägg försvarar tiggarna kan jag nästan förstå. | |
janne121212 | 2015-03-14 18:32 | |
![]() | Nora jag ska ge även dig ett tips, försvara inte totravel, det kan han försöka göra själv. Det som sas om zoo kom efter totravels uppmaning till boffertomte att ta sig nånstans. totravel är helt ur balans f. n. Vi får hoppas att han repar sig. | |
janne121212 | 2015-03-14 18:34 | |
![]() | Men intressant att se hur näthat kan uppstå ur i princip ingenting | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-03-14 18:37 | |
![]() | janne. Jag försvarar inte bara totravel. Jag försvarar indirekt mig själv och alla andra som skänker en slant. | |
janne121212 | 2015-03-14 18:39 | |
![]() | Inget som du behöver försvara, var och en gör som den vill tills dess det (förhoppningsvis) blir förbjudet. | |
kryddeluntan | 2015-03-14 18:41 | |
![]() | Ingen ska väl behöva försvara sig vare sig man väljer att skänka en slant eller inte, vi har ett fritt val. Jag håller med mormodern, stämningen är rå och påhoppen haglar så det är ingen rolig läsning. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-03-14 18:41 | |
![]() | Janne. Du förstår inte. Vi som ger av empati vill inte bli beskyllda för att vi skulle ge för egen vinning skull. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-03-14 18:41 | |
![]() | Janne, Härligt att du tar chansen att racka ner lite på mig och ta Boffertomte i försvar. Jag har bara svarat denne tomte på det sätt som tomten förtjänar. Du kan gå tillbaka i tråden så ser du att du har fel om den zoologiska referensen. Jag ser ingen anledning att gå i polemik med dig om detta. Du tillhör samma släkte som tomten och har sällan eller i stort sett aldrig något vettigt att tillföra förutom negativitet och gnäll. Boffertomtes sätt att tolka det jag skriver speglar bara hans egna fördomar. | |
boffertomte | 2015-03-14 18:42 | |
![]() | Den dag jag blir glad när jag ser en tiggare, då ska jag skämmas ihjäl. Jag vägrar att acceptera tiggeri. Jag anser inte att det hör hemma i EU år 2015. Vad är det för efterblivna nationer vi har bildat en union med och vad är den här unionen bra för om dess medborgare ska dra omkring och tigga på gatorna? Vi betalar mer per capita till EU än något annat EU-land. Ändå är vårt land översvämmat av utfattiga människospillror som bor i tältläger. Man kan inte acceptera tiggeri. Och man accepterar tiggeri när man inte bara ger pengar till tiggare utan till och med blir glad av att se dem, åtminstone de av dem som ser snälla och trevliga ut. Jag tycker att vi ALDRIG ska acceptera tiggeri som nåt normalt och ok i EU. Det ska alltid vara en vidrighet. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-03-14 18:48 | |
![]() | buffer. Jag tror inte det finns någon som vill att någon ska behöva tigga. Det är rent ut sagt för jävligt. Men så är det nu. EU utreder frågan om vi får ha snus eller inte och har inte tid med sånt här. Jag köper inte era argument som antyder att det inte skulle vara någon ide att ge dem mat idag för de att de ändå kommer att svälta ihjäl om fjorton dagar. | |
Bitte - Administratör | 2015-03-14 18:53 | |
![]() | Låser tråden tills jag är hemma och kan läsa genom den och kolla överpåhoppen Bitte | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25