Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:52 | |
![]() | Uisge-beata Den artikeln var från 2007-02-03 16:03. Efter en kort försöksperiod togs den barnfria varianten bort och de har också förklarat varför. Men tack hursomhelst. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-02-16 22:58 | |
![]() | Jag noterade att den var gammal, men jag visste inte att den var borttagen dock. Konstigt att alternativet togs bort eftersom efterfrågan tydligen är rätt stor, baserat på en googling av "barnfria flygresor". | |
| munsterfrass | 2011-02-16 23:01 | |
![]() | Är den här tråden vid liv fortfarande ?! .. Eyyy snillen spekulerar ? .. Jag tycker barn ska vara välkomna överallt , vi är alla människor bara lite olika i storlek .. Men så är jag uppfostrad och uppvuxen så och det är nog inte normen i Sverige av idag (eller många andra länder heller dessvärre).. Men jag skulle totaldissa ett barnfritt flyg (trots att jag inte har några små barn längre) , Jag jobbar på Arlanda och hör/ser passagerare som är vuxna och skriker/bär sig åt värre än små barn typ varje dag :) .. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-16 23:03 | |
![]() | Jo, jag stötte på en artikel när jag letade tidigare idag, där de (det måste ha varit dom) förklarade det hela. Jag ska se om jag kan hitta den igen. Ska bara spela lite först... | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-16 23:07 | |
![]() | Okej måns så då tar vi det till den nivån istället att vi gör narr åt någon som har en åsikt. Ja det är ju verkligen hög nivå att göra det.. | |
| le-lou | 2011-02-16 23:10 | |
![]() | Vems frihet begränsats enligt ett eventuellt förslag som detta? Diskriminering? Jo om barn under tex 12 år totalt hade förbjudits att flyga. Jag går ju inte på en veggorestaurang och börjar hojta om att jag blir diskriminerad direkt, jag kan ju välja en annan. | |
| le-lou | 2011-02-16 23:11 | |
![]() | om jag vill ha kött alltså. och det vill jag ju. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2011-02-16 23:17 | |
![]() | Hittade själv varför, pichi. Folk grinar över skrikiga ungar, sen väljer de likförbannat att sätta sig där det är billigast. Hos skrikiga ungar :) di.se/Templates/Publ...ge Provider Själv skulle jag gärna betala för lugnet om jag hade råd. Shoot me. | |
| Majsed | 2011-02-16 23:21 | |
![]() | det finns bussresor för pensionärer... man väljer ju det som passar sig bäst- barn med barn och kanske trötta vuxna på tysta flyg:) valfriheten är toppen! åkte alltid med barnfamiljer när barnen var små- kanske inte det jag väljer nu... | |
| Måns_E | 2011-02-16 23:21 | |
![]() | Som sagt bizzzy det blir mest pinsamt för dig själv när du tar upp "skrikande muslimer på flygplan". Jag trodde i min enfald att du skulle förstå det själv :) | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-02-16 23:32 | |
![]() | Uisge-beatha 2011-02-16 23:17 "Hittade själv varför, pichi. Folk grinar över skrikiga ungar, sen väljer de likförbannat att sätta sig där det är billigast. Hos skrikiga ungar :)" Ja, precis så blev det. :)) | |
| Nancy_B - Ej medlem längre | 2011-02-17 07:53 | |
![]() | ja det är väl därför bolag som ryanair överlever trots hemskt service. för att det är billigt. dom flesta skulle nog spara in den där extra slanten o åka med det vanliga skrikflyget. | |
| Nancy_B - Ej medlem längre | 2011-02-17 07:59 | |
![]() | le-lou "Jag tippar att de flesta här som är så emot barnfria flyg inte själva flyger så ofta, och visar upp nåt så enkelt som jantelagen istället. Inget får sticka ut" Jag flyger ganska ofta, både lång och kortresor, och det är därför jag inte förstår, för på inga av mina 80-tal resor har jag blivit störd på det sättet. Iofs reser jag inte charter, för jag har i min fördomsfullhet en bild av att det skulle vara jobbigt. det kanske är charter som ska undvikas? | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-17 21:52 | |
![]() | GE MIG!!!! Hade ett barn som skrek mer eller mindre halva flygresan på planet hem från Thai! FUCK ME säger jag!vart så stressad & irriterad & inte fick jag sova ett skit! | |
| munsterfrass | 2011-02-17 23:56 | |
![]() | Jag jobbar på SAS , så inte flyger jag sällan direkt :) .. Och jag ÄLSKAR barnFULLA flyg :) .. Ju fler dess bättre .. | |
| munsterfrass | 2011-02-17 23:57 | |
![]() | barn alltså :) | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-17 23:58 | |
![]() | ja då vet ju du vilka flyg du ska jobba på om det blir barn fria flyg! Och vilka du inte kommer och kom mer stöta på från beta haha | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-18 00:01 | |
![]() | barnfria* | |
| munsterfrass | 2011-02-18 00:03 | |
![]() | Det första är det ju inte direkt JAG som planerar , På det andra är jag tacksam om jag slipper homo sapiens som inte fungerar med "mindre" homo sapiens ... Men som jag skrivet förrut , jag är född i "fel eller rätt" kultur .. där barn är en helt naturlig del i alla sammanhang :) | |
| Valkyria80 - Ej medlem längre | 2011-02-18 00:11 | |
![]() | Lika naturligt som det är att störa sig på andra saker & ting!jag stör mig på barnskrik,det stör,är irriterande & jag blir sjukt stressad! Måste man älska det bara för det är BARN det handlar om? Jag vet de inte gör det för att djävlas,men sedan kommer de i en ålder då de gör saker medvetet för att djävlas oxå och även den mest barnkära kan bli trött!! Bara för jag avskyr just det,betyder inte det att jag tycker det är onaturligt med barn i olika sammanhang eller ens i något sammanhang!men i en del sammanhang kan jag tycka det är oerhört påfrestande!vågar väl bara säga något högt som många är rädd att säga högt.Fjåsigt! Men det är tur de finns de med tålamodet & kan hantera det!hur fan skulle de gå utan dagis,förskolor,skolor and u name it om inte de människorna inte skulle finnas! | |