Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Araknoidea | 2010-09-23 15:50 | |
![]() | Bizzy Jag var deltissjukskriven under sossarnas tid och det resulterade i att jag blev av med jobbet utan ett öre =). Hade 100% arbetsförmåga, det var mitt schema jag inte klarade av och i stället för att jag skulle få ett annat schema så kickade de mig. Så det förekom orättvisor även då =) | |
| Satyra | 2010-09-23 15:57 | |
![]() | Araknoidea - Menar du att det var sossarnas sak att få din arbetsgivare att ändra ditt schema? Eller deras fel att du blev deltidssjukskriven, eller vad? | |
| Araknoidea | 2010-09-23 16:07 | |
![]() | Satyra Absolut inte =). Jag menar bara att det hände orättvisor vad gäller sjukskrivningar även under sossarnas tid. Det finns för och nackdelar med det nya systemet. Idag tippar jag på att man i större utsträckning försöker hjälpa personer till jobb och arbetstider som passar. Nackdelen är såklart att även de som inte har arbetsförmåga tvingas in i detta. Under sossarnas tid gav man lättare upp "hoppet" om personers arbetsförmåga och idag är det tvärt om man tvingar de som inte kan jobba till jobb. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-23 16:08 | |
![]() | Det är sånt fånigt dravel att man inte kan vara humanist och moderat. Inse att vi är en majoritet som röstar blått. Menar ni på fullt allvar att ni anser att en majoritet av det svenska folket som oförmögna till empati? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-09-23 16:26 | |
![]() | Nej då bara att empatin hos blått är ungefär likvärdig med SD. Att tänket (vi och dom) förblindar blåttt från att se att vi alla kan drabbbas av både det ena och det andra. Araknid, visst finns det för och nackdelar med allt men när det gäller sjukförsäkringen så har de blåa visat att de inte har någon som helst empati. Att de som jobbar mer ska ha mer i plånboken än den som inte jobbar håller jag med om men att ta bort försörjningen för en sjuk och kasta ut den på gatan visar inte på mycket medmänsklighet. Ingen större skillnad på hanteringen av människor än den som SD vill ha. Skillnaden är väl då att SD inte vill strunta i Svenskar och blått inte vill strunta i invandrare sålänge de inte blir sjuka vill säga.. | |
| le-lou | 2010-09-23 16:34 | |
![]() | på vilket sätt bizzy? man får ingen sjukpenning om man är sjuk med alliansen menar du? snacka om att dra allt över en och samma sak. råd: gå och läs på om sjukförsäkringsreglerna en gång innan du skriver en så korkad sak. | |
| limpan__2 | 2010-09-23 16:40 | |
![]() | bizzy: Tillväxt är grunden för att vi ska ha råd med mer forskning, mer avancerade mediciner, senaste tekniken för att bota cancer, mindre barngrupper på dagis, nya järnvägar etc. Om man röstade på alliansen för att man tror de bedriver den sundaste ekonomiska politiken och därmed skapar högre ekonomisk tillväxt är man empatisk eller oempatisk då? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2010-09-23 17:03 | |
![]() | Limpan: SD vill också ha tillväxt och bedriva en sund ekonomi för att kunna ha råd att med samma som alla andra partier. Är de empatiska eller oempatiska då? | |
| lightningpaw | 2010-09-23 17:09 | |
![]() | bizzzy: sd:s ekonomiska politik har blivit totalsågad, den verkar inte särskilt sund. Annars har de säkert jättefin empati, så länge man är svensk nog. | |
| limpan__2 | 2010-09-23 17:09 | |
![]() | Det finns ytterst lite i SD:s politik som tyder på att de ens har en grundläggande förståelse av hur man bedriver en god ekonomisk politik. De kan ju inte ens presentera en budget som håller måttet, hur ska de då klara av de betydligt svårare tillväxtfrågorna? Men mitt exempel handlade bara om hur löjligt det är att måla ut den sittande regeringen och de som röstat på den som oempatiska bara för att de försöker skapa ett hållbart socialförsäkringssystem. Det är långt ifrån perfekt och det finns alltid personer som hamnar mellan stolarna, men den slutsats du drar är felaktig. | |
| Winter 74 | 2010-09-23 17:39 | |
![]() | tycker att alla medborgare borde kolla på politisktinkorrekt.info och kolla hur det står till med partiena som ni röstat på. där finns många "lik" i garderoberna. sedan kan ni ju fundera på om ni har röstat rätt, och om inte även ni är "rasister". | |
| Winter 74 | 2010-09-23 17:41 | |
![]() | tydligen så har alla partier något ruttet i garderoben. | |
| Winter 74 | 2010-09-23 17:41 | |
![]() | kolla centern och övriga partier. | |
| limpan__2 | 2010-09-23 17:49 | |
![]() | Jasså, så även andra partier har en historia som inte är rent igenom fläckfri? En sån tur det numera finns en sida som berättar det för oss som levde i okunnighet! | |
| Winter 74 | 2010-09-23 17:51 | |
![]() | japp, läs och njut ;) | |
| vinter | 2010-09-23 17:51 | |
![]() | Citerar Malman som citerar sd: "Det höga antalet skilsmässor och ett allt starkare ifrågasättande av varje barns rätt till en mor och en far riskerar att förstärka känslan av otrygghet och rotlöshet hos många av våra barn." På vilket sätt uttrycker sig detta "starkare ifrågasättande av varje barns rätt till en mor och en far"? | |
| limpan__2 | 2010-09-23 18:05 | |
![]() | Men att moderaterna var emot rösträtten, socialdemokraterna lätt revolutionära och centern lika bruna som dagens nykomlingar innebär väl ingenting såhär 60 år senare? Det är väl inte de som förfasat sig över att julafton är hotad av den muslimska "invasionen" (för att inte glömma fornminnena)? Det är väl inte heller de som har företrädare som öppet tycker man vill förbjuda vissa religioner? Och visst var det väl en företrädare för SD som tyckte människor borde ställas upp på rad, skjutas i pannan och skickas med posten till de länder de kom ifrån? Och var det inte en SD företrädare som på fullaste allvar påstod att invandrare har en "brottslighets gen" (får man den när man passerar gränsen eller hur går det till?)? Att ens påstå att SD inte är mer främlingsfientliga än de andra partierna eller att de inte har fler företrädare och fler anhängare som är rasister är väl lite väl lite verklighetsfrånvänt... | |
| lightningpaw | 2010-09-23 18:11 | |
![]() | ja winter 74 sd:s lik vill ju liksom inte stanna kvar i garderoben.. | |
| _abc_ | 2010-09-23 18:22 | |
![]() | Ligthningpaw o Le-lou: När jag säger att de inte är rasister menar jag att det finns absolut ingenting i vår historia som vänner där jag upptäckt att de har de minska främlingsfientliga åsikterna. Det är endast detta uttalande det handlar om. Och ja, jag tycker ju också att det är rasisitiskt lightningpaw, det kanske inte framgick? Le-lou, dina expempel är mycket mer godtyckliga och inte helt jämförbara tycker jag. Rasism är precis som mycket annat en gradskala och inte svart-vitt. Om mina vänner kommer med denna plumpna mening/inställning vill jag ändå inte kategorisera (många älskar att för tidigt kategorisera upp folk) dem som rasister trots att jag anser att deras inställning ja, är rasistisk. Men att som i ditt fall tycka att ett folkslag, indier i ditt exempel skulle vara mer attraktivt i ens ögon än grönlänningar, det skulle iaf jag peka på rasism helt klart. För jag har fått erfara asiatisk rasism gentemot svarta. Det verkar på mig att majoriteten fått växa upp med ett skönhetsideal där dels svarta är för mörkhyade för att vara attraktiva, dels för stora för att passa in a asiaters lite mindre ideal när det kommer till kvinnor. De verkar tycka att Beoynce inte är attraktiv. Det är rasism helt klart tycker jag men kanske lite mer harmlöst än politisk rasism. Men det där kommer ju i nästa steg, så inte fan är det helt oskyldigt heller. Hela min ponäng med det inlägget var att iaf jag hade den uppfattningen om att folk är betydligt mer latent rasistiska än de själva skulle kunna erkänna på papper. Självkännedomen är för dålig. Förstod ni mer då hur jag ville använda mina exempel eller finns det fortfarande frågetecken? | |
| strid1 | 2010-09-23 18:29 | |
![]() | Det kommer att bli kaos i Riksdagen nu när inte Reinfelt & co har fritt spelrum och gör vad de vill med Sverige. De har sålt ut öch privatiserat vad de ska tycker jag. Gillar inte att SD kommit in i riksdagen men hellre det än en Borgelig regering i 4 år till. | |