Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 890

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 19:40
Antal inlägg: 439

Limpan... gör dig ej dum å frågvis.
Hat du sldrig kört bil. skärp dig nu

bobo flux2012-12-10 19:42
Antal inlägg: 11371

Speeedo, kan inte de som ligger bakom sakta ner några kilometer då? Det dör de väl knappast av heller?

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 19:44

Bobo...det e väl klart dom gör... annars kör dom in i röven på slånisen....

limpan__22012-12-10 19:46
Antal inlägg: 2847

Blev det svårt att inse att en princip om att följa trafikrytmen kunde slå tillbaka mot dig själv?

bobo flux2012-12-10 19:47
Antal inlägg: 11371

Det där var ju ett plumpt och tarvligt argument, Speeedo.

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 20:07

Va det väl inte. dom måste juh sakta ner lr skall slånisen ha en i röven...??dum fråga får ett dumt svar.

Limpan...nä varför skulle det vara så?
Om jag kommer sist i ett pärlband av bilar på 15 st så kommer jag ej köra om alla...
den som isf kör om skall va nr 2.
Men lipan...du hat aldrig kört vil va?

syjo - Ej medlem längre2012-12-10 20:07
Antal inlägg: 228

Speedo. Inte bara plumpt. Det är korkat dessutom. Dom skulle inte köra in i röven på henne om dom körde saktare.

slånbär2012-12-10 20:14
Antal inlägg: 5539

Speedo-kan du vara snäll och sluta att använda mig som exempel i dina inlägg??
Limpan har ju verkligen en poäng i sitt inlägg om trafikrytmen. Om det nu är det som är det viktiga då spelar det väl ingen roll om rytmen ligger i 90 på en 90 väg och inte 95 bara för att du tycker att det går lite långsamt. Det verkar inte vara trafikrytmen som du anser vara viktig utan att det går fortare än tillåtna hastighet. Om ingen i pärlbandet tycker att det finns anledning att köra om och du hamnar sist då måste ju ju sänka din hastighet till den pärlbandet håller. Eller göra en riktigt riskabel omkörning och zick zacka dig fram.

limpan__22012-12-10 20:29
Antal inlägg: 2847

Jo jag har bil och körkort. Gör det någon skillnad i dina svar?

Speeedo - Ej medlem längre2012-12-10 20:32

Nä men dina frågor.

jonisk - Ej medlem längre2012-12-10 21:15
Antal inlägg: 7985

Din mamma-nivå på den här diskussionen nu.

TASKMÖRT2012-12-10 21:49
Antal inlägg: 266

Fan vilket tempo det är i den här tråden! Men jag känner ändå att Locomondos inlägg (från 2012-12-10 9:39) måste få ett svar:

"Ja Slånbär, om du har ett pärlband av bilar bakom dig och ingen framför dig så långt ögat kan se och ingen vägren att köra in på så JA, det enda rätta för dig i det läget är att stanna till vid närmaste busshållplats el liknande och släppa förbi de andra. ÄVEN om du håller hastigheten.
Om du inte inser det så har du noll förståelse för någon annan dig själv och ett sånt beteende är det absolut sämsta i trafiken.
Oavsett vad du själv tycker om det så tänk till, på vilket sätt skapar du minst irritation i trafiken? Och är det inte det som vi alla borde eftersträva i trafiken?
Tänk efter lite nu....."

Allvarligt talat den där inställningen är ju för fan skrämmande. Dina medtrafikanter finns INTE till för att minimera din personliga irritationsnivå, eller någon annan lönnfet medelålders gnällgubbes heller för den delen. Inte ska man väl behöva stanna och bli försenad bara för att ett dussin gubbar inte kan köra lagligt utan att drabbas av hjärnblödning! Om man inte klarar av att hålla hastighetsbegränsningarna utan att få ett raseriutbrott och börja nosa röv så kanske det är bättre att ställa bilen och ta en lugn promenad istället?

För att ta ett exempel: jag går mot röd gubbe i bland när trafiken tillåter, och det är också ett lagbrott. Men inte fan kräver jag att bilarna ska behöva tvärbromsa och släppa förbi mig när jag bestämmer mig för att bryta mot lagen. Nej jag går mot rött när det inte finns några bilar inom rimligt avstånd. Men med din inställning är det just så man ska göra, bara vandra rakt ut - andra ska anpassa sig för att jag ska komma fram fortare!

Vi kanske ska börja kräva att folk ska hålla upp dörren för oss när vi snattar från Konsum också? För att inte hindra vårt "trafikflöde" när vi springer därifrån?

Nej, men självklart släpper jag förbi fartdårarna när jag kan och lika självklart tvärbromsar jag när någon stolle kastar sig ut i trafiken. Men det är fördjävligt att man ska behöva göra det, och utsätta sig för fara, bara för att ens medmänniskor inte kan visa respekt. Nej kör du så fort du vill, men kom inte och kräv att vi andra ska behöva stanna och avbryta vår resa för att du inte vill följa våra lagar och bestämmelser!

Locomondo - Ej medlem längre2012-12-10 22:03
Antal inlägg: 3768

Intressant inlägg Taskmört men åter och återigen drar du till med ytterligheter. Tillåt mig kontra.

Du skriver "och lika självklart tvärbromsar jag när någon stolle kastar sig ut i trafiken."
Kommer denna stolle möjligtvis från höger och bara följer lagen där han har företräde utan att bry sig om något annat i trafiken?

TASKMÖRT2012-12-10 22:07

Ehum så här i efterhand inser jag att mitt första stycke blev lite väl raljerande och det ber jag om ursäkt för.

"Stollen" i det här fallet syftar på fotgängare i trafiken (ang. rödljus)

Locomondo - Ej medlem längre2012-12-10 22:39

Ett tillägg till ditt inlägg.
Du kanske inte kräver att bilarna ska stanna när du går mot röd gubbe men om du skulle bli påkörd så ligger all skuld hos bilisten, trots att det är du som går mot röd gubbe.

Ha det i åtanke när du känner för att sabba nån annans liv...

slånbär2012-12-10 22:44
Antal inlägg: 5539

Eller så kan stollen vara den man i 50 årsåldern som med sina barn i baksätet körde mot enkelriktat ( körde alltså ut på en infart) rätt ut i en rondell där jag just körde vilket innebar att jag fick ställa mig på bromsen för att inte ramma honom i sidan. Hur fan man tänker då när man riskerar sina barns liv fattar inte jag. Han bara blängde surt på mig och körde vidare. Bråttom hade han ju uppenbarligen eftersom han inte hade tid att köra ut på rätt väg och heller inte tid att stanna o låta bilen som befann sig i rondellen passera ( som man maturligtvis ska) men han tyckte nog att tiden var viktigare än barnens liv.

Mouche - Administratör2012-12-10 22:52
Antal inlägg: 24193

Om det nu måste vara någon som får något "i röven" så gagnar jag mig åter igen av min Despot/tyrannepitet och ger Speeedo en fot i lilla röven...ut härifrån.

Maken till löjligt dravel och påhopp har jag sällan skådat.

Kom gärna tillbaka hit, om 10 år eller så när du växt till dig lite.

Mouche

TASKMÖRT2012-12-10 23:01

Ja det var väl det som var poängen? Att man INTE springer ut i trafiken hur som helst, så att man tvingar bilisterna till farliga situationer, eftersom det är respektlöst? Eller kör om hur som helst, eftersom det är respektlöst? Eller nosar röv hur som helst när man inte får köra så fort som man vill, eftersom det är respektlöst? Att om man nödvändigtvis känner att man måste bryta mot lagen i så fall ser till att det inte går ut över andra?

Men visst fortsätt du med att inte bemöta argumenten utan istället försöka vinna billiga poäng.

"Ha det i åtanke när du känner för att sabba nån annans liv..."

Tack för omtanken du

Locomondo - Ej medlem längre2012-12-10 23:46

Taskmört:
Jag är fortfarande mäkta kluven över vad i ditt inlägg som hade något med mina tidigare inlägg att göra?

apbur2012-12-10 23:59
Antal inlägg: 9699

Verkar som vissa här ser hastighetsbegränsning som någon form av rekommendation.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?