Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 12 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2016-01-09 11:05 | |
![]() | Marockanska har inte sökt asyl, och de har inget uppehållstillstånd. Då borde de såklart inte vara här och givetvis har det då ingenting med asylrätten att göra heller. Specifikt nog? | |
Måns_E | 2016-01-09 11:06 | |
![]() | Marockanerna | |
kryddeluntan | 2016-01-09 11:08 | |
![]() | Treriksröset låter bra totravel, om inte några hinner frysa ihjäl i vinter. Det finns väl ingen som tycker att det är ok med 100 tals unga män som driver omkring och begår brott. Regeringen får backa och se till att skapa en vettig relation till Marocko. | |
janne121212 | 2016-01-09 11:10 | |
![]() | Tack Måns! Vad tycker du då man ska göra med dessa illegala invandrare som inte går att utvisa? Tror du problemet hade ökat eller minskat om vi fortsatt att släppa in folk i Sverige utan kontroller? Tycker du som jag att vi borde skänka den i massmedia hudflängda vakten på Malmö Centralstation en ursäkt? | |
janne121212 | 2016-01-09 11:11 | |
![]() | Bra idé kryddeluntan, det är bara det att vi har f n en regering som hellre gör sig ovän med regeringar än försöker lösa problem. | |
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-09 11:11 | |
![]() | kryddeluntan, Enligt janne är vi som tycker att det är viktigt att värna om asylrätten skyldiga till att de finns här. Hur han nu får ihop det resonemanget. Han är väl ute och jobbar på sina benmuskler igen. | |
Måns_E | 2016-01-09 11:15 | |
![]() | Ja du Janne, jag har inget konkret bra förslag på det. Men då de är straffmyndiha så borde man väl kunna låsa in dom i de fall de begår brottsliga handlingar. Och kanske man då även borde flyga tillbaka dessa människor till Marocko. Om man nu kan belägga att de kommer därifrån. Jag skulle personligen inte se något större problem med det. Om de är över 15 år så är de ju straffmyndiga. | |
Lågintensiv | 2016-01-09 11:17 | |
![]() | Varför kan de inte utvisas? Sätt dem på ett plan och tvinga Marocko att förhålla sig till dem när de befinner sig på marockansk mark. Sverige är så förbannat sent i vändningarna, problem tillåts växa sig enorma innan någon vågar agera. Ändra lagstiftningen om de nordafrikanska brottslingarna inte omfattas av den. Och framförallt, åldersbestäm dessa ungdomar på medicinsk väg om nu åldern hindrar från att frihetsberöva dem efter begånget brott. | |
Lågintensiv | 2016-01-09 11:18 | |
![]() | Problemet, Måns, är att de hävdar att de är under 15 även om de är 22. | |
janne121212 | 2016-01-09 11:18 | |
![]() | Men om dom uppger att dom är under 15, och inga ålderskontroller är tillförlitliga enlig svensk s k expertis, faller ju straffmyndigheten. Sex månaders ungdomsvård löser knappast problemet. Marocko tar som bekant inte emot dem. | |
Måns_E | 2016-01-09 11:20 | |
![]() | Gör de? Under 18 har jag tidigare hört. | |
Måns_E | 2016-01-09 11:21 | |
![]() | Vad tycker du själv att man skall göra Janne? | |
janne121212 | 2016-01-09 11:21 | |
![]() | Jag tror att S måste ta tillbaka sitt beslut att godkänna Västsahara för att det ska gå att lösa. | |
Lågintensiv | 2016-01-09 11:21 | |
![]() | mobil.dn.se/nyheter/...te -offras/ | |
janne121212 | 2016-01-09 11:23 | |
![]() | Läs min länk igen Måns. "Merparten av dem saknar giltiga ID-handlingar. Vid kontroller eller polisiära ingripanden påstår de sig så gott som alltid vara under 15 år." | |
Lågintensiv | 2016-01-09 11:25 | |
![]() | Jag blir så jävla irriterad på folk i den här tråden (och i den allmänna diskussionen, med åsnan Gudran i spetsen) som låtsas att det inte finns en koppling mellan kultur och kvinnosyn/sexuellt förtryck. Det är oansvarigt och väldigt svenskt att relativisera saker i humanismens namn. Gång på gång bekräftas vår tendens att tiga ihjäl det "känsliga" på bekostnad av offren. | |
janne121212 | 2016-01-09 11:27 | |
![]() | Jag har allvarligt talat ingen aning om vad man ska göra Måns, en uppfattning som jag verkar dela med vår regering. Det är ju det om är så oroväckande. Det finns ingen vettig lösning. När man tidigare har påpekat såna här saker har många här skrattat åt en och kallat en dystopisk. | |
Måns_E | 2016-01-09 11:29 | |
![]() | S har ju inte godkänt Västsahara som stat. Så det beslutet har ju inte tagits. | |
Lågintensiv | 2016-01-09 11:29 | |
![]() | Vi är alla offer framgent. Ingen av oss vill ha ett samhälle där unga män omringar tjejer och stoppar in händer innanför trosorna. Det är inte så enkelt som att det svenska samhället kan injicera sina värderingar i unga män över en natt. Någon har hävdar att det tar tre generationer att läka ut traumat efter att ha levt i krig. Låt oss hoppas att det inte stämmer. | |
Måns_E | 2016-01-09 11:31 | |
![]() | Janne, fast vi känner ju till problemet. Som inte är typiskt svenskt och dessutom inte har med asylrätten att göra. Du skulle ju lika gärna kunna posta en länk som handlar om supporterbråket mellan IFK och Gais. Det har ungefär lika lite relevans om du frågar mig. | |