Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-07-23 15:05 | |
![]() | Kuralo; Vad har jag för uppfattning om skapandet? Och på vilket sätt är jag låst i den uppfattningen? | |
| Rultatultan | 2013-07-23 15:09 | |
![]() | @Mollee2 Du skrev: "Det är därför jag aldrig kommer kunna bli kristen, då jag inte kan köpa allt som står i bibeln, Men nog kan man tro på Gud ändå?" JAAAA! Och ja...jag kan säga knulla...jag kan göra det också, vettu! ;) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-23 15:10 | |
![]() | Åh, you are killing me! :-) <3 | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-23 15:15 | |
![]() | Jag tycker att man ska vara försiktig när man har sex. Det är så himla onödigt att göra abort, och man ska verkligen värna om alla liv. | |
| Rultatultan | 2013-07-23 15:16 | |
![]() | Amen. | |
| temperance | 2013-07-23 15:20 | |
![]() | Det är väl självklart för de flesta, hoppas jag. Abort är inte ett preventivmedel i sig. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-23 15:28 | |
![]() | Jag tror faktiskt att det finns rätt många som har oskyddat samlag och tänker att det inte är någon fara, till exempel att man tar ut penisen strax innan utlösning. Det är nog inte många som är medvetna att det inte alltid funkar. | |
| stuvelsberg | 2013-07-23 15:31 | |
![]() | Beroende på var i världen man befinner sig, tusentals kvinnor dör varje år p.g.a. illegala aborter framtvingade av religiösa skäl, och då inte sällan efter att dom blivit våldtagna. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-23 15:32 | |
![]() | Ja, jag tycker nog att man har rätt att som kvinna göra abort efter att man blivit våldtagen | |
| stuvelsberg | 2013-07-23 15:39 | |
![]() | Även där utgör religionen ett hinder, vilket alltså leder till döden.Så har man så illa på fötterna ska som jag tidigare sagt ingen annan underkasta sig denna tro, men så är ju tyvärr inte fallet. | |
| krysopras | 2013-07-23 16:07 | |
![]() | SämstPåBeta, det är faktiskt inte så, men vi har länge lurats att tro det. Dessutom är människan självklart inte alls bara förstörande. Gå du ut i naturen och försök lev där när du blir lite äldre och skraltigare. Naturen förser dig icke med sjukvård, ej heller med pension, ej heller med hemtjänst, färdtjänst, hjälpmedel och mediciner. Djur dör i fasansfulla plågor varenda dag i den fina naturen, av bagateller som små sår som blir infekterade och sakta men säkert tar kål på djuret - medan det lider nåt alldeles groteskt. Hur kul tror du rävskabb är om man är räv? "Å, men den balanserar vår population!" tänker den drabbade räven medan den svälter ihjäl för att den måste klia sig så in i helvete att den inte förmår leta efter mat. Naturen är rent fruktansvärt grym. Jag ska försöka hitta det där som visades i Vetenskapens värld åt dig, eftersom du inte alls verkar dum i huvudet och därför skulle kunna ha behållning av det. | |
| krysopras | 2013-07-23 16:13 | |
![]() | Nej, jag hittar inte tv-programmet. Men här är nåt i stil med, visserligen från wiki men det är en utgångspunkt i af: en.wikipedia.org/wik..._o f_nature | |
| krysopras | 2013-07-23 16:18 | |
![]() | Jag tycker Göran As inlägg om att den som inte accepterat Jesus står under domen just nu sade det mesta om varför religion suger. Som ateist har jag inget att hota er religiösa med. Men ni kan alltid komma dragande och hota med Helvetet om man inte gör som ni tycker. Att man känner detta egendomliga behov av att hota sin omgivning till följsamhet är väldigt, väldigt sorgligt men också oerhört omoget. | |
| Göran A | 2013-07-23 16:44 | |
![]() | Krysopras: Det är ju precis vad rubriken till den här tråden underförstått faktiskt säger. Vill man gå "fri" så är Jesus Kristus enda vägen. Att du ser det som ett hot kan väl knappast bero på något annat än att du innerst inne faktiskt anar att är sanningen...? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 16:50 | |
![]() | Kryso: Även räven som dör av skabb är en del av ett ekosystem som balanserar upp sig....läs lite av Darwin så kanske du förstår. Evolutionsteorierna bygger enbart på att det finns en rådande balans i naturen, i den balansen behövs inte människan 350 miljoner år klarade sig jorden helt utmärkt utan människan, den skulle klara sig helt utmärkt nu också. Det är inte djuren som påskyndar växthuseffekterna med att släppa ut en massa giftiga avgaser, det är inte djuren som tar upp ur jordens innanmäte det som borde ligga kvar där för att det är giftigt att ha på ytan som olja och andra mindre charmiga ämnen, det är inte djuren som tömmer jordens resurser i en hisnande hastighet, det är inte djuren som utrotar sig själva, i dagens djurvärld är nästan alla större djur utrotningshotade pga människan. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 16:54 | |
![]() | Om bibeln byggde på fakta skulle jag tro den, nu går det egentligen att motbevisa nästan allting i den och den bygger på tro, inte nån sanning. Väljer man att tro på den, så är det helt okej, pådyvla inte det på någon annan bara, utan låt människor få välja om de vill tro på något som inte är sanning utan just är något som är en tro! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-23 17:07 | |
![]() | Pådyvla!? Jag menar att det inte går att pådyvla kristen tro,det är hos dig det sitter.jag har läst frälsningsbönen flera gånger för folk och dom har kommit tilltro av sin fria vija ingen har tvingat någon,och det är inte det som är meningen med tro att någon ska bli tvingad.men folk som hittat till tro när jag varit inblandad är så tacksamma för sin frälsning,och för att dom fått ett upprättat liv.det fins iget behov av tvång eller pådyvling.Den här vägen kan du gå om du vill och det är helt frivilligt | |
| Göran A | 2013-07-23 17:11 | |
![]() | Sämst: Vore jag evolutionist så hade jag varit väldigt försiktig med att ta ordet "fakta" i min mun. Den där "faktan" har haft en väldigt tendens att fallera och ersättas med nya påhitt... | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 17:47 | |
![]() | Hellre det än gamla trosanningar som inte kan utvecklas och som fallerar i sin fakta ständigt. Vetenskapen är föränderlig, står upp så länge, tills den överbevisas, det är det som är underbart med vetenskap. Den gör sig gällande tills den överbevisas och ny rådande ordning tillträder. Så funkar ju inte ni religiösa precis, gamla "sanningar" som de facto alltid kommer att vara trosuppfattningar, inget annat, religion är ingen vetenskap empiriskt går det inte bevisa någonting. Innan någon överbevisar Darwin så väljer jag att tro blint på honom, för han gjorde något ni troende aldrig skulle kunna, han trodde själv inte på sina teorier till fullo, därför åkte han runt halva världen för att göra sina empiriska studier och vara välgrundad och väldokumenterad då han presenterade sitt forskningsunderlag. När ni religiösa gör likadant, då kanske man kan börja ta er på ett uns allvar. Tro kan du göra kyrkan, här ska du veta!!! | |
| Kuralo | 2013-07-23 18:03 | |
![]() | Stuvels Läs mitt inlägg igen är du snäll, det var ju inte menat till dig personligen utan till icke troende generellt. Betydelsen av det jag sa är ungefär att vi som på ett eller annat sätt är troende ser er som precis lika trångsynta som ni förmodligen ser oss. Dvs ganska fastlåsta och övertygade om er sak. Det har ju tydligt framställts här i tråden. Och sen har du ju personligen en ganska klar bild av skapandet, eller ett icke tillstånd är väl mera korrekt att säga.enligt min tolkning av dina inlägg så tror du tydligen inte på nåt mera än det du fysiskt kan se och ta på, och när du dör blir du ingenting, din själ blir ingenting, det är bara natta. Och jag respekterar din uppfattning absolut även om den är förmodligen lika långt ifrån mig som universum är stort. Här passar mycket kloka ord från Voltaire: Jag håller inte med dig i dina åsikter men jag skulle kunna dö för din rätt att få ha dem. | |