Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Marsi Pulami - Ej medlem längre | 2010-04-05 18:56 | |
![]() | Nä, tar och ändrar svenskar till människor. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-05 18:57 | |
![]() | Nää det var inte aftonbladet som du såg. Men det var där jag läste det första gången om jag säger så. Att du blev lurad att gå in på sidan?? Skojar du med mej? Det är väl ditt eget val om du klickar på en länk. Och vad kan hända menar du om du går in på en sida som du tycker är skitdålig? Om du är rädd för att någon ska få veta att du varit inne där så lovar jag att vara tyst som en mus. Frågar någon mej om du varit inne där så ska jag demitera, jag lovar. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2010-04-05 18:58 | |
![]() | hårdrockare är överlag dummare än synthare. så är det bara. man blir inte dum eller smart av musik (eller kanske lite, men isåfall jättelite). dumt är också att bekänna sig till endast en musikstil. riktigt dumt! | |
| colan65 | 2010-04-05 18:58 | |
![]() | Vi svenskar e enormt bra på att klaga..Visa hänsyn allihop istället inte bara vi rökare. Jag röker på min balkong har frågat mina grannar om det e ok o det var det. Inte svårare än så. Som sagt så finns det flera andra lukter o avgaser mm jag kör inte bil tex. | |
| Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-05 18:59 | |
![]() | Synthpop... stå och spela på en liten låda... det är så dumt, dumt, dumt!! | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-05 18:59 | |
![]() | Ok,,så det är en rasisttidning?? Faan nu känner jag mej dum på riktigt. Det var verkligen inte min mening att länka till det. Och något som jag absolut inte ställer mej bakom. Ber om ursäkt och ska lära mej att kolla bättre till nästa gång:-( | |
| Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-05 19:00 | |
![]() | Det är okej, Broken. | |
| rosamolnet82 | 2010-04-05 19:04 | |
![]() | Det var ju inte tidningen i sej som va ditt syfte Broken syfte utan en artikel om rökning. Så helt okej.. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-05 19:10 | |
![]() | Jag läste alltså denna artikel i aftonbladet och googlade på "rökare lägre IQ" för att i min iver hitta en annan länk istället för aftonbladet eftersom jag vet inställningen till denna tidning på detta forum:-) Och så blir det ännu mera fel,,trist men så blev det:-) | |
| kvaturglon - Ej medlem längre | 2010-04-05 19:17 | |
![]() | hehe du kunde ju säga att det hela var ett aprilskämt | |
| Satyra | 2010-04-05 19:53 | |
![]() | Nja, vet inte hur det stämmer med verkligheten generellt, men jag vet att jag själv i alla fall är smartare än de flesta jag känner och det trots att jag är rökare. ;-) | |
| La bruja | 2010-04-05 19:55 | |
![]() | Broken-nu kanske du förstår varför jag inte gillade att länken gick till den typen av tidning. Och visst man klickar på en länk av fri vilja men jag trodde inte att du var typen som länkade till en sån sida. Men nu fattar jag att du missade vilken typ av tidning det var så då var det ju inte medvetet i allafall. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-05 19:58 | |
![]() | Jag förstår La bruja. Jag avskyr rasism och som du säger skulle jag aldrig länka till en sådan sida medvetet. Ber om ursäkt. | |
| La bruja | 2010-04-05 20:00 | |
![]() | Det är ok Broken-nu tar vi och sjunger "We shall overcome"........;-) | |
| Quicka | 2010-04-05 20:04 | |
![]() | Rökning är bara negativt, hjärtinfarkt, lungcancer och KOL som ett brev på posten... | |
| Dyslekso | 2010-04-05 20:08 | |
![]() | Midna79: "Eller...kan det vara så att IQ-testet är utformat av välutbildade, vita män som anser att vissa sätt att tänka (deras eget) = hög intelligens? Och kanske passar detta test inte alla miljarder individer som bor på jorden." Ja, så kan det vara. Nu var det iofs män som testades i det här fallet, och dessutom är det lika för alla, så testets utformning borde inte spela någon roll här. Om det nu inte skulle slumpa sig att iq-test inte alls passar just rökares sätt att tänka, men det kan man ju inte gärna tro. Sen vad det säger om en persons intelligens som helhet kan man ha olika uppfattningar om. Vill man det definiera det snävt som att iq bara representerar förmågan att nå bra resultat på iq-test kan man ju göra det. Jag tror att bristande vilja att "ta hand om sig" på olika sätt kan vara uttryck för sämre impulskontroll, vilket borde kunna ge utslag i iq-test - personen har inte samma tålamod att koncentrera sig på de olika uppgifterna. Intressant i sammanhanget är marshmallow-testet, som visade att bristande impulskontroll hos barn översattes i sämre studieresultat när de var äldre. "Once Mischel began analyzing the results, he noticed that low delayers, the children who rang the bell quickly, seemed more likely to have behavioral problems, both in school and at home. They got lower S.A.T. scores. They struggled in stressful situations, often had trouble paying attention, and found it difficult to maintain friendships. The child who could wait fifteen minutes had an S.A.T. score that was, on average, two hundred and ten points higher than that of the kid who could wait only thirty seconds." www.newyorker.com/re...ac t_lehrer | |
| Satyra | 2010-04-05 20:24 | |
![]() | De flesta vet väl förmodligen att "valet" att börja röka oftast inträffar när man är så pass ung att man inte ännu har så många tankar om hälsokonsekvenser/sin egen död. Skulle ju vara högst intressant att se liknande test för folk som dricker alkohol. Den drogen tar ju död på hjärnceller så det räcker i alla fall ... | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-05 20:37 | |
![]() | Jag tycker ändå inte att man kan göra jämförelse rökning kontra alkohol. Rökning är ett beroende som man utför varje dag. Alkohol intar de flesta med måtta och inte varje dag för då snackar vi ju om alkoholister. Att dricka alkohol några gånger i månaden i måttliga mängder går ju inte att jämföra med rökning varje dag. | |
| Satyra | 2010-04-05 20:41 | |
![]() | Jamen då är det väl så att vi rökare inte bara är ett avskum av vidrighet utan dessutom är vi blåsta i roten. Eller vad ville du ha sagt? ... :-/ | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-04-05 20:43 | |
![]() | Nej, nej så menar jag absolut inte. Jag tror inte ens på denna forskning vilket jag sagt tidigare. Jag anser bara att det inte var en bra jämförelse mellan rökning och alkohol eftersom det intas på så olika sätt. | |