Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 260

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 13:55
Antal inlägg: 2212

gau: Ja fast så har det väl alltid varit, även när du var ung. Jag förstår hur du menar med faran att unga människor gör saker dem egentligen inte vill, men jag tycker att vi måste förlita oss på att dem kan ta hand om sig själva på ett sånt sätt att dem inte skadas eller far illa. Självklart skall man som förälder upplysa sina barn om rätten att bestämma över sin egen kropp, fast det gäller i alla sammanhang inte bara sexuella.

Gautama2010-06-18 13:58
Antal inlägg: 6854

Det har säkert varit så när jag var ung men jag tror det är mycket värre idag. Utbudet och informationen flödar över ungdomar. Bara det att titta på porr idag är så mycket lättare och vanligare än förr tror jag.
I min ungdom kunde man ibland hitta någon tidning ute med små pinuppbilder, det var det närmaste naket man kom.

Och som du säger med att upplysa sina barn så givetvis gäller det allt och inte bara sex men sex är en del av det.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 14:00

Informationen om porrens overklighet i förhållande till sex emellan två individer flödar på i samma utsträckning som porren skulle jag säga.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-18 14:01
Antal inlägg: 31064

På DN:s kultursida, möjligen. Men den läses ändå bara av människor utan sexliv.

SethGecko2010-06-18 14:02
Antal inlägg: 635

jag tittade på min första porrfilm när jag var 12-13 år gammal. det är snart 18 år sedan. att titta på porr då var begränsat till Filmnet efter 00 på natten och eventuella porrtidningar. Det var inte heller särskilt avancerat sex de ägnade sig åt.

idag strömmar hela internet över med porr. (nog för att internet knappt fanns då jag var 12-13 år gammal). och det är väldigt grov porr som man kan titta på utan att behöva skriva in några avancerade sökord. självklart påverkar det hur unga människor uppfattar sig själva och omvärlden ur ett sexuellt perspektiv. konstigt vore väl annars.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 14:03

Våra ungdomar är nyfikna, inte mer med det.

Jag minns när min mor skulle ha ett samtal om detta med sex och samlevnad med mig. Hon fokuserade också mycket på rätten till självbestämmande och att jag aldrig skulle ställa upp på något som inte kändes 100% bra. Jag var 14 år och minns det som om det vore igår. Jag har nog aldrig känt mig så kränkt och förminskad som jag gjorde då!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-18 14:12
Antal inlägg: 4050

Tänk om folk kunde lära sig att skriva "killar och tjejer" när de menar killar och tjejer och "män och kvinnor" när de menar män och kvinnor.

Killar och porr och män och porr är delvis skilda ämnen. Man får anta att unga människor är nyfikna på ett annat sätt.

De här killarna och männen som minsann kollar på porr hela bunten är aldrig veganer, muslimer, feminister eller dylikt.
Kollar de inte har de låg sexdrift :)
Man undrar ibland hur ansträngt ett förhållande till det motsatta könet kan bli. Går det att öka spänningen ytterligare?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-18 14:17

Jag känner en feministisk vegetarian med hög sexdrift. Finns säkert något namn för det syndromet. Dessutom läser han DN:s kulturdel. Herregud, vart är världen på väg? :)

apbur2010-06-18 14:18
Antal inlägg: 9699

-NOUBA-, förnekar du att ungdomar påverkas av den bild porren ger av hur man förväntas bete sig sig i en sexuell situation, hur man ska se ut och vad man bör uppskatta?

Såklart ungdomar är nyfikna, det hör ju till.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-18 14:18

Glömde: Han konsumerar porr också, helt utan att skämmas.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 14:25

Apbur: Ja det gör jag nog, för mig har det varit vitt skilda begrepp redan från barnsben. Jag hade själv både sett porrfilm och läst tidningar jag kommit över innan jag själv gjorde min sexuella debut. Det innebar knappast att jag låg och spreta, bad att få den i analen och stönade i falsett när jag förlorade oskulden.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 14:29

Jag ansåg nog porren som gränsöverskridande, i min ålder hade jag nog svårt att förstå dens syfte om den endast var/är till för att avspegla en regelrät älskog.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 14:30

g*

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-18 14:30

Syliva: Orkade inte uttrycka mig så noga. Jag tycker bara det är fånigt att vissa försöker antyda att man är naiv om man inte inser att killen konsumerar porr då och då.
Om nu killen skulle vara en muslimsk man som anser att västerländsk kvinnosyn är snedvriden, skulle de som hävdar att killar minsann kollar porr även då hävda att denne kille kollar porr och att frun är naiv?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-18 14:31

Det känns som att killen alltid är en snorig, västerländsk, halvamerikaniserad, folkölsdrickande tölp som gör en sak och säger en annan.
Ska verkligen alla behöva lida för att ni tjejer bara träffat enkelspåriga killar?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-18 14:33

Nej, men de får nog - som vi alla - stå ut med att man generaliserar kring manligt/kvinnligt.

bobo flux2010-06-18 14:35
Antal inlägg: 11371

Det råder väl ingen tvekan om att porr erbjuder en källa för ungdomar att ösa ur för att basera sin uppfattning av sex. Denna variabel skall man givetvis vara medveten om och ha med i diskussionen. Men därifrån till att lägga nån form av kollektivt moraliskt ansvar på porren för ungdomars upplevelse kring vad som är sexuellt gångbart, normativt och acceptabelt känns som ett väldigt långt steg att ta. Detta förutsätter ju att
1) -ALLA- ungdomar upplever en per definition dokumenterad skadeverkan av att titta på porr.
2) Porr skall kategoriseras som ett allmängiltigt moraliskt förkastligt fenomen.

Det går inte att göra en så svartvit uppdelning av ansvarsfrågan. Det finns betydligt fler faktorer som spelar in i en människas syn på sexualitet.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 14:42

Fast ens uppfattning om vad som är sex är inte alltid detsamma som ens upplevelse om vad som är skönt. Jag tror våra ungdomar använder sex på ett sätt som är skönt för dem själva, även om dem säkerligen testar på saker de inte tycker om.

bj-olle2010-06-18 14:52
Antal inlägg: 3350

äh nu tycker jag vi tar nånting vi kan vara sams om här.

erkänn att det kittlar till lite i skam-tarmen när den här gobiten sätter igång
www.youtube.com/watc...re =related

moahahahaha

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-18 14:55

Möjligtvis om jag vore tysk.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?