Spelrum
Giraffen | 18 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 20 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-16 21:48 | |
![]() | mobil.svd.se/c.jsp;j...bs idan%3d3 | |
limpan__2 | 2014-10-16 22:06 | |
![]() | Det är en lögn att påstå att invandringen i dag är lönsam, den kan visa sig vara det på sikt om integrationen sköts bra. Du kan inte heller hitta ett enda inlägg där jag sagt att det är lönsamt i dagsläget och jag ser inte heller att den behöver vara det. Det är också rent skitsnack att det inte finns bra studier av kostnaderna. Den mest ambitiösa studien om invandringens kostnader är gjord av ekonomen Ekberg och finns att läsa här: eso.expertgrupp.se/r...fi nanserna Den är inte alls oläsbar även om man inte är ekonom och går på ett bra sätt igenom var kostnader och intäkter finns. Och den är klart mer seriös en ett tenditiöst inlägg med en massa floskler av en barnboksförfattare och före detta informationschef. | |
Rhotheta | 2014-10-16 22:08 | |
![]() | Så långt jag kan se är 125 miljarder undanträngningskostnader och inte offentliga utgifter. Dessa tycker jag verkar rimligt att relatera till bnp snarare än offentliga utgifter. Resten är relevant att relatera till bruttoutgifter snarare än bnp. Vidare ingår tvärtemot vad jag mindes överrepresentation av offentliga tjänster. Vi får se var det landar... | |
jellyflower | 2014-10-16 22:21 | |
![]() | Det finns dock inga som helst planer på att sköta någon integration. Varför vi kan misstänka att invandringen kommer att fortsätta vara genuint kostsam. Och det är inte bara i pengar räknat. Vår polis får inte ens ge signalement till allmänheten på en efterspanad våldsbrottsling om denne har ett icke-nordiskt utseende (jo, jag dristade mig tammefan till att skriva icke-nordiskt utseende!!!). Jag såg nyss danska Efterlyst. En efterspanad våldtäktsman beskrevs med att han talade danska utan brytning men inte var etnisk dansk. Ingen i Danmark lyfter ett ögonbryn inför en sån formulering och varför skulle de? Det är vi som är jävligt konstiga och fega. | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-16 22:27 | |
![]() | Du har alldeles rätt jelly, hur har svensken blivit så feg och kuvad? | |
limpan__2 | 2014-10-16 22:27 | |
![]() | Plus att de har råttor i pizzan och sitt eget halalslakteri på balkongen. Varenda en av dem! | |
kryddeluntan | 2014-10-16 22:35 | |
![]() | Men det är väl sljälvklart, skicka ut alla kategorier invandrare, första generationen av utlandsfödda och deras avkommor, ta inte in några återvändare, flyktingar, asylsökande. Behåll naturligtvis Vallonättlingarna och kungahuset från Frankrike. Det här om något borde väl garantera ett äkta Svenskt Sverige. | |
skrutta00 | 2014-10-16 22:46 | |
![]() | Jag undrar på hur denna debatt hade sett ut om jag hade varit invandrare från Somalia och framförd precis samma sak .Det är en given flathet i Sverige att bara den som är "riktig" invandrare kan kritisera sina egna och Sverige utan att få huvudet kapat.Det finns faktisk de invandrare som delar precis de åsikter att Sverige måste nu kraftigt reglera intaget av invandrare och flyktingar. | |
Måns_E | 2014-10-16 22:53 | |
![]() | Källa polistidningen "APROPÅ SIGNALEMENT JO har inga invändningar mot att upplysningar, som grundas på sakligt underlag, om risker för brott sprids inom ramen för brottsförebyggande arbete. Materialet får dock inte vara fördomsfullt eller generaliserande och hänsyn måste tas till 1 kap. 2§ regeringsformen där principen om allas lika värde fastställs. RPS FAP 473-1 reglerar bland annat polisens signalementsupptagning.En ligt den anses ord som smärt, klen eller mediär om kroppsbyggnad korrekt. Likaså lätt mörkhyad, mörkhyad och mycket mörkhyad samt svenskt utseende." Så det verkar vare sig vara problem med mörkhyad eller svenskt utseende i svenska signalement. | |
kryddeluntan | 2014-10-16 22:53 | |
![]() | Det är ju precis det jag säger skrutta00, i egenskap av en äkta första generationens invandrare. | |
Måns_E | 2014-10-16 22:56 | |
![]() | Jag hade bemött dig precis likadant skruttan. Det är det du framför som jag motsätter mig, inte vem du är. | |
skrutta00 | 2014-10-16 23:03 | |
![]() | Bra Måns jag tror faktisk ditt svar är ärligt. | |
kryddeluntan | 2014-10-16 23:18 | |
![]() | Skrutta00, hur förhåller du dig till mitt inlägg 22.35? Det löser väl allt och Rhotheta kan säkert räkna på det. | |
Rhotheta | 2014-10-16 23:30 | |
![]() | Det finns gränser för hur korkade grejer jag kommenterar även när jag är på hugget. | |
skrutta00 | 2014-10-16 23:37 | |
![]() | Jag står 100% för min åsikt att jag förespråkar ett invandringsstopp på obestämd tid. Jag står också 100% för de människor jag inte välkomnar ( läs längre bak i tråden). Men ditt ironiska inlägg det ställer jag mig inte bakom. | |
_abc_ | 2014-10-17 03:17 | |
![]() | Jag har precis fått ett "revival" på betapet så ha förstående om jag repriserat det någon sagt. Jag vill hänvisa till denna dokumentär, innan människor säger sina åsikter. För enligt mig så är jag övertagad om att MAJORITETEN av er i tråden inte visste om detta: www.youtube.com/watc...XH e3-YVm5s Rashygienen i Sveriges historia. Inte kul läsning/förståelse, men det är friggin sant. Jag hoppas att en del av er ändrar åsikt kring hur ni vill försvara rasismnormaliseringar och dylikt efter att ha fått för första ggn i era liv reda på hur Sverige sköt problemen med "samerna, romerna och andra normavvikande" människor. | |
_abc_ | 2014-10-17 03:20 | |
![]() | Om de som tycker att invandringpolitiken är dålig och röstar på SD, hänvisar jag att det finns organisationer som Internationella bekantskaper bland annat som jobbar med/mot invandrarsegregrationen. Dvs, om du verkligen tycker att invandrarsegregrationen är kass, jobba volontärrt hos Internationella bekantskaper osv iställer för att rösta SD FFS!!!! Det rä sådan skillnad att försöka hjälpa än att föregå med rasistiskt exempel. | |
Blindhund - Ej medlem längre | 2014-10-17 06:35 | |
![]() | Kryddan ditt inlägg 22:35 är inte ens värt att kommentera bara trams. Utlandsfödda som fått asyl och begår brott borde genast utvisas. | |
skrutta00 | 2014-10-17 06:39 | |
![]() | Trams var precis rätta ordet Blindhund :) | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-17 08:34 | |
![]() | Så din åsikt är att vi ska inte dela med oss av vårat land till dom som är fattiga och har det sämre än oss? Är vi mer värda än andra människor? Så bara för att dom råkar vara födda i ett annat land så ska dom inte få chansen att få ett drägligare liv? Är en invandrare som kommer hit och begår brott en sämre människa än en svenskfödd som begår brott, Blir du argare om Muhammed gör inbrott och tar dina pengar än om Pelle din son tar dina pengar i ditt hem? Är det lönsamt för mig som människa att ge bidrag till hjälporganisationer...... nää alltså ingen ide att ge nått till nån då jag inte tjänar på det. | |