Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-27 09:15 | |
![]() | man ska inte känna skuld och skam,mer av tacksamhet för att Jesus dog för våra synder,det handlar inte om hop Chupa,det är mera frihet i budskapen inget hot överhuvud taget,Jesus har aldrig tvingat någon och skulle aldrig göra | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-27 09:27 | |
![]() | Inte? det här står på den sida du länkade till: "Hur gör jag då för att bli en kristen? Steg ett är att erkänna att du är en syndare och att du behöver Jesus och att du behöver förlåtelse för dina synder." | |
| stuvelsberg | 2013-07-27 12:12 | |
![]() | Varför förstår inte dom troende det dom själva läser? Jo, för att man har en blind tro, bibeln och hela paketet innehåller otaliga hot, är tron så svag att man måste hota? Ja, eftersom detta är skapat av människor som vill åtnjuta den fulla makten och hålla s.k. vanligt folk på mattan, dom har lyckats bra, men nu är det väl ändå dags att inse det orimliga att fortsätta gå på detta? Det är verkligen hög tid att inse hur viktigt det är att värna detta liv vi har och inte minst hjälpa och stå upp för alla människor som far illa av religionens ok. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-27 12:24 | |
![]() | .......det finns ondska....alltså finns det ingen Gud, det kan inte bli enklare än så. Dravlet med att han inte gör något, för att Han inväntar rätt tillfälle är ju rent provocerande. Rätta tillfället är överallt på jorden just nu, smått som stort. Krig tycker jag är ett ganska bra tillfälle. Har funnits några stycken....några äger rum as we speak! Och jag gör nog inte en vild gissning att krig kommer att uppstå lite här och var i framtiden, för det finns ingen som i förtid kommer att stoppa dem. Om Gud finns, så har han tagit en väldigt lång lunchrast! | |
| stuvelsberg | 2013-07-27 12:40 | |
![]() | Problemet är att gud är en han, män är mycket latare än kvinnor, dom tre kvinnor som i ett afrikanskt land misshandlades och brändes levande var det värsta jag sett, där tror jag nog att vi såg guds rätta ansikte! | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-27 12:42 | |
![]() | Gud har nog en plan med det här också: www.aftonbladet.se/n...72 00178.ab | |
| stuvelsberg | 2013-07-27 12:46 | |
![]() | Säkert, dom homosexuella utgör ett oerhört stor hot mot samhället och dess medborgare, undrar varför gud har misslyckats så in i h-e? Alldeles i dagarna så miste våran granne sin dotter enkom 25År gammal efter en stroke, där gjorde gud ett bra jobb. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-27 12:49 | |
![]() | Gaaaaaah! Använd "enkom" rätt om du ska använda detta fina ord. Gud kommer att straffa dig! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-27 12:50 | |
![]() | ja, de 17 barnen som brändes levande till döds i en skolbuss i Kairo, kändes ju som en ett ganska bra tillfälle. De ökade gängvåldtäkterna på unga flickor i bla Indien känns som ett bra ställe att börja på. Senast var det ju en tre årig flicka och hennes sexåriga syster som gängvåldtogs och slängdes sedan ner i en brunn, där de flöt runt döda. Barnsoldaterna i Sierra Leone som tvingas nerdrogade skjuta ner sina jämlika, verkar ju behöva en hjälp från ovan....tror ni andra kan komma på några fler exempel som starkt ifrågasätter existensen av en Gud! | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-27 12:51 | |
![]() | Frånvaron av en ny syndaflod. | |
| stuvelsberg | 2013-07-27 12:57 | |
![]() | Alla utom dom det gäller kan komma på otaliga situationer och händelser,såvida det inte handlar om nåt positivt för då är det gud som agerar. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-27 12:58 | |
![]() | behövs ju inte, hävdar ju vissa, en skäggig man i klänning har ju tagit på sig hela skulden, han sitter nu inne på livstid. Vi andra har ju inte så mycket glädje av det, förutom att att han aldrig kommer ut igen. | |
| vase | 2013-07-27 13:01 | |
![]() | Just det finbyxa. O att allt liv på jorden dör. Så Gud får möjlighet till nyskapelse. | |
| stuvelsberg | 2013-07-27 13:04 | |
![]() | Nu när vi vet att det finns liv på andra planeter så kanske det är förklaringen till att vi inte ser nåt gudomligt i vår verklighet, han har,för det är väl en han?, tagit på sig för mycket jobb. | |
| stuvelsberg | 2013-07-27 13:08 | |
![]() | Och nicer, hade gud funnits hade jag använt det rätt. | |
| krysopras | 2013-07-27 13:44 | |
![]() | Så många inlägg. Jag orkade nästan läsa ikapp, ända tills Porla deklarerade sig själv och Rultan som intellektuellt och intelligensmässigt överlägsna i princip alla andra här. Då gav jag fantamig upp. Nån måtta får det vara. Gud finns för att Porla tror det och Porla är fullständigt briljant och knivskarp för att - just det, Porla tror det. Grattis. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-27 13:51 | |
![]() | Kryso. Man behöver inte vara religiös för att reagera på ditt infantila inlägg. (jag är alltså inte religiös). | |
| Rultatultan | 2013-07-27 13:55 | |
![]() | @ingson Du skrev: "Personligen tycker jag att det är mycket märkligt hur ignorant Rultantultan är inför teodiceproblemet 16:12." Ignorant? Outbildad, inkompetent, obevandrad, okunnig? Jag vet mycket väl vad teodiceproblemet är för något och också något jag har funderat mycket på. Men att sitta här och tugga det om och om igen (som det gjorts i tråden redan) är inte meningsfullt för mig. Det tillför inget - det drar heller ingenting ifrån det faktum att min tror består. TROTS obesvarade frågor. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-27 13:55 | |
![]() | kryso. Ditt inlägg är ytterligare ett bevis på att du är fördomsfull. | |
| Rultatultan | 2013-07-27 13:59 | |
![]() | @ttittii Underbart att du fick ett sådant bönesvar! (angående din fotskada) <3 | |