Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 575

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-02-11 22:30
Antal inlägg: 63

Då var det det sistnämda. Long live Silverin! Är själv förvånad att jag fortfarande har kontakt.

zagg - Ej medlem längre2009-02-11 22:30
Antal inlägg: 298

För att hon är arg och besviken ja, Carinau. Så var det väl hon menade?

Prositi2009-02-11 22:32
Antal inlägg: 539

Kände mig riktigt rebellisk nu ikväll.
Klampade in i Papegojan och startade ett slumpat spel....till min förvåning var det en som villa vara med och spela..*ler*

carinau2009-02-11 22:32
Antal inlägg: 882

Ja, det var nog svårt att tolka det annorlunda.

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-02-11 22:33

prositi. Du du och admin. gjorde att Silverin avslutade sitt kont.

zagg - Ej medlem längre2009-02-11 22:37

Det är fler som vill spela slumpat, en del just i Papegojan som i ren protest mot att att ett gäng försöker skapa ett rum för klassiker där. Försöket görs på spelarnas eget bevåg, utan admin. hjälp, dock med deras tillstånd och samtycke.

Detta verkar oerhört provocerande för en del, och de visar det genom att avsiktligt gå in och splea just slump i just Papegojan.

Mumlor22009-02-11 22:42
Antal inlägg: 17

En trist historia... Tack Silverin för en härlig kamp. Jag fortsätter spela klassiskt och Papegojan blir mitt första val.

Bamsegrogg - Ej medlem längre2009-02-11 22:43

Men snälla zagg. Ta bort det där med admins. tillstånd och samtycke. Det fattas väl bara att admin. förbjuder en viss typ av spelare att samlas i samma spelrum.

katalias - Ej medlem längre2009-02-11 22:44
Antal inlägg: 2032

Ja, Zagg, det stämmer att det finns slumpspelare som kommer till Gojan avsiktligt för att reta oss klassiskspelare. Men vi ska också komma ihåg att många av slumparna helt enkelt flockas där det finns många spelare och inte har en aning om att vi försöker samla klassiskspelare där.

Jag är jättebesviken på admins, jag är jättebesviken på alla klassiskspelare som INTE slöt upp i Papegojan och jag är jättebesviken på slumpspelare som medvetet kom dit för att jävlas.

Silverin stod främst i kampen. Nu orkar hon inte ens vara kvar på Betapet. Jag förstår henne.

zagg - Ej medlem längre2009-02-11 22:46

Jamen, nu är det så ju...Bamse!!
Jag vet, jag håller med dig.

zagg - Ej medlem längre2009-02-11 22:48

Jag Katalias, jag håller med dig oxå. Suck- Spellusten har liksom försvunnit.

ALFASUD2009-02-11 22:55
Antal inlägg: 217

Som Oeronbarn nämnde så är det troligaste att misstänka att ägarna av Betapet vill ha bort fokus från Scrabble i orginalform. Man kan tänka sig att ändringen av namn från standard till klassisk samt ändring av brädesordning också är tecken på det.

Det hade varit kul med ett klassikerrum, men om nu inte ägarna vill så är det inte mer med det.

avataren - Ej medlem längre2009-02-11 22:58
Antal inlägg: 32

Jag var också bamsegrogg, hej då.

zagg - Ej medlem längre2009-02-11 23:04

Hej då Bamsegrogg och Avataren, Jag hoppas att du, liksom Silverin, återuppstår :)

-Goddag- - Ej medlem längre2009-02-11 23:05
Antal inlägg: 7

Silverin <3

Birgerkung - Spelvärd2009-02-11 23:15
Antal inlägg: 2392

Nu när papegojan är ledig kommer i stället vi som gillar att spela normal att ockupera den varje tisdag kl 20-21.

zagg - Ej medlem längre2009-02-11 23:18

Normal vaddå? Slump eller klasssikt?:P

carinau2009-02-11 23:24
Antal inlägg: 882

Normaltid kanske...Bra, då kan jag ju stanna med andra ord.

Mouche - Administratör2009-02-12 07:44
Antal inlägg: 24193

Vissa inlägg raderade.

Tråden har stängts pga att den helt enkelt inte längre används till annat än rena personangrepp och diverse annat nonsens!

Svar har avgetts på den huvudsakliga frågan.

Mouche

monk - Administratör2009-02-12 10:59
Antal inlägg: 2379

Eftersom jag är en av personerna bakom Betapet vill jag avsluta denna tråd med några rader.

Det är ganska uppenbart att det finns många medlemmar här med starka viljor och synpunkter. Det tycker vi som driver Betapet är kul och vi har alltid försökt vara öppna för nya förslag och idéer. Exempelvis har vi infört möjligheten att spela med böjningsord vilket inte hade varit möjligt om inte ordgräwaren & co utvecklat ordlistan. Vi har även tagit fram utökad spelstatistik, snabbare spellägen (Panik), fler spelbräden (Slumpad) vilket förmodligen inte heller hade hänt utan en bra dialog med sajtens medlemmar.

Många idéer har alltså genomförts och blivit verklighet, precis som en del andra förslag inte förverkligats. När det gäller önskemålet om att dela in spelrummen efter spelstil har vi som utvecklar sajten diskuterat och kommit fram till att vi inte tycker att det är någon bra idé.

Vi kan förstå att det finns många medlemmar som vill spela på klassisk spelplan, men på samma sätt vill alla spelare ha unika rum som passar för just deras spelstil. Vi har svårt att motivera varför de som gillar just klassiskt ska premieras, och inte de som vill ha egna rum för slumpat, för hets, för panik, för 3-4 spelare, för högratade, för nybörjare osv. Alla dessa rum tror vi skulle bli rörigt och det är alltså skälet till att vi valt att ha kvar det som det är idag.

Dessa skäl har vi förklarat i en mängd forumstrådar och det känns tråkigt att de som redan känner till vårt beslut inte kan respektera det.

Det som hänt de senaste veckorna är att några av de medlemmar som gillar klassisk spelplan uppmuntrat varandra att träffas i papegojan. Detta är helt okej så länge det handlar om att tipsa kompisar på ett trevligt sätt. Att däremot spamma spelrumschattarna om att papegojan är det nya rummer för klassiskt spel eller att skälla ut spelare som startar slumpspel i papegojrummet är oacceptabelt.
----

Oj, detta blev visst ett betydligt längre inlägg än några rader, men jag kände att det var viktigt att återigen reda ut vår hållning i denna diskussion.

Vill avsluta med att tacka alla fantastiska spelvärdar som hjälper till att administrera Betapet, utan er skulle denna sajt inte gå att driva.

Monk/Stefan

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?