Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 091 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| maran9 | 2011-01-20 19:36 | |
![]() | Nix! Ger inte dricks. Kan inte se varför jag skulle. Jag har ju redan betalat för varan eller tjänsten. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-20 19:37 | |
![]() | Jag brukar bara runda av till ngn lämplig summa, det handlar inte så mycket om beloppet här hemma tycker jag, utan mer att visa om man är nöjd. | |
| klantglenn | 2011-01-20 20:06 | |
![]() | dricksar alltid om det inte varit uppenbart dåligt. rundar av till en lämplig summa, men det brukar väl bli runt 10-15% kanske. rent principiellt är jag dock egentligen emot obeskattade inkomster. | |
| bosse_s | 2011-01-20 20:07 | |
![]() | Lillstölla, hur mycket dricks man lämnar i USA beror lite på i vilken delstat man är, men det brukar vara kring 15-20%. Skillnaden där är ju att man i princip är tvungen att lämna dricks, eftersom det utgör en stor del av personalens lön (servitriser kan tjäna under minimilön, kanske 3 dollar/h, men samtidigt kanske tjäna 20 dollar per bord i dricks om det är en hyffsad restaurang). | |
| bosse_s | 2011-01-20 20:08 | |
![]() | jag lämnar alltid lite dricks om jag äter ute (om jag inte är direkt missnöjd). Det har blivit en vana och det känns bra att kunna ge lite tillbaka till personalen om servicen varit bra. | |
| Madeli | 2011-01-20 23:25 | |
![]() | Man kan visa att man är nöjd annat än att ge pengar, man kan tex LE se glad ut och TACKA för god service! Jag har själv jobbat som diskare + äldreomsorgen. Det är inte det att jag är snål, har inte möjlighet att ge till alla som ger god service i olika yrken och därför gör jag det inte alls, princip sak samt att alla faktiskt får lön för sitt arbete. Jag är alltid trevlig och tackar för mig när jag är nöjd dock och det uppskattas också! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-20 23:31 | |
![]() | Madeli>> Klart det uppskattas också, och som servitris förväntar man sig ju inte dricks av alla (om man inte har en snedvriden bild av sitt yrke), men om man vill ge dricks till servispersonal (eller vem som helst i en servicesituation) så mår ju inte andra i helt andra yrken sämre av det? | |
| groenmeyer | 2011-01-21 06:03 | |
![]() | Alltid, ju fullare jag blir ju mer dricks =) | |
| Mixiplus | 2011-01-21 14:10 | |
![]() | Hmm hur gör ni när det gäller taxi då? | |
| Saberhagen | 2011-01-21 14:33 | |
![]() | Jag brukar kunna ge lite dricks om servicen varit bra och man sluppit vänta onödigt mycket. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-01-21 14:47 | |
![]() | Skulle hellre dricksa en bra läkare eller sköterska. | |
| DIF | 2011-01-21 14:51 | |
![]() | Ger alltid 10% på notan | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-01-21 14:56 | |
![]() | Kan också tycka att extra omtänksam sjukvårdspersonal förtjänar dricks men då blir det ofta en blomma eller fikabröd istället. I princip är jag emot fickpengar till tjänstefolket som borde ha en värdig lön istället, men eftersom tips for the crew är kutym över hela världen så får det bli en nätt avrundning uppåt på notan. | |