Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 10 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kryddeluntan | 2016-01-09 12:56 | |
![]() | Märkligt är det janne, jag förstår inte varför de inte utvisas när de har fått avslag. Jag ville bara se om det finns ensamkommande marockaner i Finland, jag känner också till deras politk. | |
janne121212 | 2016-01-09 13:01 | |
![]() | Därför att vi är noga med att dom ska packa ihop sina saker och resa hem frivilligt. | |
mz_lzrd | 2016-01-09 13:09 | |
![]() | Polisen i Helsingfors varnar nu för att gäng bestående av vuxna asylsökande män från arabvärlden driver runt i staden och utsätter minderåriga flickor för systematiska sexuella trakasserier. Unga tjejer och kvinnor blir kontaktade, förföljs och trakasseras på olika sätt. Ofta är det barn under 15 som drabbas, säger Helsingfors vice polismästare Ilkka Koskimäki till Ilta-Sanomat. www.iltasanomat.fi/k...93 856.html Artikeln är på finska så man får använda Google translate om man som t ex jag inte kan finska. | |
mz_lzrd | 2016-01-09 13:13 | |
![]() | I Sverige hade ett sånt uttalande från en polis varit ett värdegrundsbrott. (Nej, rubriceringen värdegrundsbrott finns inte ens i Sverige. Ännu.) | |
kryddeluntan | 2016-01-09 13:16 | |
![]() | Tur att jag kan finska, iltasanomat är som Expressen/Aftonbladet, bara ett konstaterande. | |
janne121212 | 2016-01-09 13:25 | |
![]() | Finns väl risk för att Sverige kommer att få ändrad färg på kartan inom en snar framtid. womanstats.org/lasts...20 2014.jpg Kan också vara intressant att studera hur kvinnornas situation är i de länder våra blivande medborgare kommer ifrån. | |
Måns_E | 2016-01-09 13:36 | |
![]() | Janne, du tror inte att det kan vara en resursfråga? Jag menar det är ju både rätt dyrt och resurskrävande med tvångsavvisningar och att flyga hem flyktingar som har fått avslag på sin asylansökning. Man kanske har räknat på det och kommit fram att det är mer ekonomiskt att flyktingarna är kvar ett litet tag? | |
mz_lzrd | 2016-01-09 13:41 | |
![]() | Men Helsingfors vice polismästare Ilkka Koskimäki verkar finnas på riktigt i af. Detta kommer dock ej att drabba mig, så jag känner mig helt trygg. Jag är ingen ung snärta längre, så detta är ju inte egentligen ett problem, som jag ser det. Jag är rätt säker på att även Måns E och totravel kommer att klara sig, liksom Janne, Rhoteta och troligen även Lågintensiv som ju liksom jag har passerat tonåren. Don't worry, be happy. Det här handlar bara ju om gäng bestående av enstaka individer. Det är ett människoproblem och har ingenting med invandringen att göra. Vellingebor, öppna era hjärtan för i helvete. | |
Måns_E | 2016-01-09 13:42 | |
![]() | Du menar att nu när vi har blivit mer restriktiva i vår flyktingpolitik som England och Finland så blir vi i Sverige också gula Janne? Eller? | |
Måns_E | 2016-01-09 13:43 | |
![]() | Mz_lzrd alltid dessa ANDRA det handlar om. Såväl offer som förövare tydligen. | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-09 13:47 | |
![]() | Janne, har du varit extraresurs på SFI eller dylikt? Jag känner verkligen inte igen bilden av detta "mjäkande". Positiv feedback är enligt mig viktigt och fungerar i många fall som en motivation för fortsatt lärande. Skall även tillägga att de "elever" jag kommit i kontakt med i samband med denna verksamhet är väldigt flitiga och vill lära sig. De visar även stor respekt för den som hjälper. Tänk dig fullvuxna män som tackar och bugar för den hjälp de får av en liten tjej som inte ens är färdigutbildad lärare. Det stöter man inte på så ofta! | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-09 13:48 | |
![]() | Sorry, nu läste jag att du bevistat vissa lektioner. Nåväl, det skiljer sig säker olika verksamheter emellan | |
janne121212 | 2016-01-09 13:52 | |
![]() | Måns du verkar raljera över färgerna. Är kvinnors säkerhet ingenting som du bryr dig om? | |
mz_lzrd | 2016-01-09 13:53 | |
![]() | ja Måns, det är inget att bry sig om som sagt. Stefan Löven kommer inte heller att bli antastad av arabiska vuxna män som är ute efter hans kropp. Så ba kör på. | |
janne121212 | 2016-01-09 13:55 | |
![]() | Måns om du blir begåvad med en dotter nån gång så kanske du tänker lite annorlunda. | |
kryddeluntan | 2016-01-09 14:00 | |
![]() | Jag ser det som ett otäckt växande problem i västvärlden. Visst är det individer som begår avskyvärda övergrepp. Finland,som inte har så många nyanlända flyktingar har drabbats, Sverige, Tyskland, Norge.... Det verkar bara öka. Jag blir verkligen illa berörd . Janne, din karta var bra. | |
Måns_E | 2016-01-09 14:05 | |
![]() | Janne, ibland så är din slutledningsförmåga verkligen under all kritik. Du postar en bild där Sverige ligger bland de bästa länderna i världen, och utan några andra argument än din dystopiskt bild på läget i Sverige så påstår du en massa strunt. Du har fel. Det du själv länkade till bekräftade just att du har fel. | |
mz_lzrd | 2016-01-09 14:18 | |
![]() | Det är faktiskt samma sak med de nordafrikanska gatu"barnen" i Göteborg. Jag bor inte i Göteborg. Så varför bry sig? Men jag har iofs sett marockanska gatubarn här, i bilar. Det har jag upplevt som skrämmande. De hänger ut genom bilfönstren och gapskrattar och gastar efter en och gör IS-tecknet. De är inte 22, inte dem jag har sett. Men man känner att straffmyndighetsåldern nog borde sänkas till 7 när man ser dem. De förefaller vara kapabla till vad som helst ungefär. | |
janne121212 | 2016-01-09 14:19 | |
![]() | Så för att det var ganska bra för två år sedan, så måste det alltid förbli så. Dessa siffror påverkas alltså inte alls av hur samhället förändras? | |
mz_lzrd | 2016-01-09 14:20 | |
![]() | Nej Måns, Janne har inte fel. Kartan har fel. Fråga Gudrun. | |