Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 20 077 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
emsut | 2008-05-12 15:50 | |
![]() | bennyboll - så.. rör på dig. ät gott och må bra..? :) att gå ner i vikt handlar inte om att avstå från allt som är gott, det handlar om att göra allting i rätt proportioner. jag älskar choklad. och det äter jag. punkt. det kan ingen ta ifrån mig :) | |
bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-12 15:54 | |
![]() | Jag är expert på vad jag ska äta o inte äta.. Rör på mej dagligen, inte hårdträning, men promenader ca 1 timme varje dag. Problemet är att inte få tag i fina kläder ju... Jag är ganska kort oxå, så dessa EXLT, BiB-kläder är alldeles för stora till mej och vanliga kläder för små... Tänker som sagt på framtiden, men jag ska väl ta tag i livet snart...Kanske på måndag???? | |
Linda88 - Ej medlem längre | 2008-05-12 15:54 | |
![]() | de bästa är att äta vad man vill hur mycket man vill sen gå o skita på en gång så går man ner minst 2 kilo. Sen så ska man ha mycket sex bränner kallorier som bara den, dessutom ska man simma i kallt vatten för fryser man så spänner man sig och gör av med mer fett. Hund är bra för då måste man gå ut sen så brönner man ju massa när man e ute o roar sig också. | |
emsut | 2008-05-12 15:55 | |
![]() | kläder har alltid varit det största problemet för mig också. jäkligt tråkigt faktiskt :( | |
Intet | 2008-05-12 17:06 | |
![]() | Hahaha, jag ska se till att skita rejält och ha mycket sex den närmsta tiden då. Bajssex kanske? 2 in 1? | |
jinx8 | 2008-05-12 17:46 | |
![]() | Ajdå jag som snarare är för smal får problem. Har inhandlat en halvliter vispgrädde att äta i lagom doser. Coca-cola (ej light) ska få hjälpa till. Sen blir det potatismos med mycket smör och falukorvsgryta till. Allt bör förstås ätas efter kl. 18 och så blir det inget sex. | |
Skärgårdsbon | 2008-05-12 18:05 | |
![]() | hej hej! Blev nyfiken på dieten som du skulle köra, så jag gick ut på nätet och letade lite och hittade det här i icakuriren: Danska Rikshospitalets diet är en diet som inte alls kommer från Danska Rikshospitalet men det låter ju alltid trovärdigare att sätta ett sådant namn bakom. Dieten är en av de mest tokiga jag har sett. Att börja dagen med enbart en kopp kaffe och en sockerbit säger en hel del om dieten. Visst går man ned i vikt om man följer kostschemat eftersom det innebär väldigt få kalorier på en dag. Första dagarna ger runt 600 kalorier per dag. Ditt normalbehov är ca 2 100 kalorier. Du skulle kunna äta vad som helst och gå ner i vikt så länge du äter färre kalorier än vad du gör av med. Du kan t ex äta 22 pepparkakor eller sex bananer på en dag och få samma kalorimängd. Det är alltså inte fråga om någon ämnesomsättningskur utan bara extremt lite energi som resulterar i viktnedgång. Att minska 5 kg på en vecka innebär inte att 5 kg fett har försvunnit. En stor del av förlusten är vätska och en del muskelmassa. Att försätta kroppen på en mycket låg energinivå under en period innebär att ämnesomsättningen minskar. När man så börja äta normalt igen så resulterar det att vikten nästan alltid går upp och ofta över ursprungsvikten. Som du förstår rekommenderar jag inte denna diet för att gå ner i vikt och behålla den nya vikten. Övervikt kryper ofta på oss under flera år. Det måste också få ta lite tid att minska i vikt för att kroppen ska hänga med och nya mat- och motionsvanor ska bli bestående. .......jag hoppar nog den dieten och kollar efter någon annan. Hoppas det går bra för er som tutar och kör iallfall! /Marie | |
Intet | 2008-05-12 18:21 | |
![]() | Danska rikshospitalets diet är en annan där man typ ska käka fler akg bananer. I min ska man äta kött, kyckling, fisk etc. I övrigt visst ejag redan allt du berättade. Men tack för din omsorg. :) | |
Intet | 2008-05-12 18:22 | |
![]() | hahaha jinx8. Jag skulle nästan vilja byta med dig..:D | |
Folkpark | 2008-05-12 19:43 | |
![]() | Hej Att bara äta normalportioner med proteiner och minimalt med kolhydrater, det vill säga fisk, kött, ost, smör, ägg, keso, kyckling, grönsallad, tomater, gurka, sparris och champinjoner, gör att du efter tre dagar befinner dig i ketos. Under dessa tre dagar har du också tappat ett par kilo vätska, men dag fyra börjar du bränna fett. Det är viktigt att i n t e äta något sött under denna diet. Alltså ingen frukt, inget godis, snacks, ja, inte ens sockerfritt tuggummi eller läsk. Man bör nog inte hålla på längre än två, tre veckor med denna diet och när du börjar tillföra kolhydrater igen, skippa pasta, ris, bröd och socker så långt det går. Ät istället bönor, avocado, frukt, rotsaker och alla sorters grönsaker. Bär är också bra. Glöm inte fettet som är ett måste - fett löser fett. Men nyttiga sådana som rapsolja, lax och just avocado. Det är kanske denna diet du menar, eftersom man brukar tappa en sex, åtta kilo på ett par veckor. Men mannen bakom denna, är inte någon doktor på Rigshospitalet, utan Montignac. | |
oceano - Ej medlem längre | 2008-05-13 21:04 | |
![]() | Min andra dag på den här dieten och jag har ont i huvudet. Vill ha mer KAFFE!!! Men skam den som ger sig, jag ska hålla ut lite längre i alla fall:-) | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-05-13 21:59 | |
![]() | Hade också tänkt försöka, men inser att det inte riktigt kommer att funka då jag pluggar... Behöver både mat och energi för att orka (jo, lite less är jag nog just nu...) Klarar inte av att vara hungrig eller "kaffetörstig" just nu. Ska bli intressant att höra hur det går för dej oceano... | |
oceano - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:02 | |
![]() | Dom säger att de tre första dagarna är värst. Idag nu på kvällen har jag haft en riktig svacka. Ont i huvudet och fryser. Vill bara att det ska bli sovdags, så jag får ge mej på vågen i morgon igen:-) Återkommer med resultat OM jag står ut:-) Jodå det gör jag! (pepptalk till mej själv,,haha) | |
Ceckes | 2008-05-14 02:24 | |
![]() | Om du börjar på en den där välkända atkinson-dieten som så många pratade om för nåra år sedan på TV, vilken e suverän i samband med motion o promenader så ska man inte börja direkt med att avsluta sina dåliga vanor bums. Utan du trappar ned. Ena veckan slutar du med gröt. Nästa vecka byter du bort det mjuka brödet mot knäckebröd osv.. Det var så jag gjorde o jag gick ned 25 kilo. Ingen diet blir långvarig o hållbar om man slutar tvärt med allting, sen slutar du succesivt med dina mängder av godis o kakor du stoppar i dig o begränsar dig till endast 50 g/v o sen lägger du av med läsk o sockrade juicer. Till slut är du inne i en ny livsstil o du har vant dig in i det o du har vant dig bort med många onyttigheter under ca 2 månader. Jag har behållt min nya vikt fast jag äter mjukt bröd igen o jag motionerar inte mer än promenader till tåg o från tåg till jobb o tillbaka igen, dagligen. Men bör ju motionera mera, det känner jag för i o med att jag gick ned så blev huden mjuk som 17. Min spända mage blev väldigt mjuk o det finns överskottshud på den nu. Det var antagligen för att viktnedgången skedde snabbt som attan, men det förstod ju inte jag. Ingen sa nåt heller. Dietisten gav mig bara beröm för varje gång jag kom dit o vägde mig o hade rasat i vikt. Men det var ju målet. Nu är nästa mål att göra något av den mjuka huden. | |
Intet | 2008-05-14 17:26 | |
![]() | Tappa inte modet Oceano, på fredag börjar jag med. Den funkar ju finemang den här, men idag har jag tryckt i mig en massa glass för att det snart är slut med sånt. haha. | |
oceano - Ej medlem längre | 2008-05-14 17:37 | |
![]() | Ska kämpa på. Men det känns lite tungt:-( Ska snart inta min middag bestående av broccoli, en tomat och ett äpple. Mums fillibabba:-)) | |
Intet | 2008-05-14 21:19 | |
![]() | Jättegott ju.:D men tänk på hur stolt du kommer bli efteråt! Och om några dagar joinar jag dig i dietens värld..:D | |