Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:43 | |
![]() | Sjysst :D | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:44 | |
![]() | Tar gärna alla extrakilon du kan avvara :) | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:46 | |
![]() | Hur många behöver du? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:47 | |
![]() | Så många som möjligt :) Här ska bunkras upp inför hårda tider när matpriserna fördubblas. Det gäller att ha en stor energireserv till dess. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:50 | |
![]() | Okaj! Jag ska genast sluta träna och sitta inne och äta upp mig så du kan få lite fler :-) | |
| Ceckes | 2008-05-12 00:50 | |
![]() | Jag tycker inte det ser alltför läskigt ut om en kille är 180 o väger 66 tex, kanske att det är för lågt BMI, men man kan inte alltid lita till de listorna för en del har kraftig benstomme o en del har klen, det är inget man tänker på när man räknar BMI tex... Och BMI stämmer inte alltid. Det är inte alltid bra att gå efter en sådan lista. Din kropp kanske mår bäst av att väga det du gör. O då är det normalt för DIN kropp! | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:51 | |
![]() | Men om man äter upp sig så hamnar man väl i ett slags moment 22, där man inte går upp i vikt eftersom man äter upp de kilon som man går upp, som man sedan äter upp igen, etc, i oändlighet. Perpetuum mobile? | |
| panna-anna | 2008-05-12 00:53 | |
![]() | Se till att äta så mkt mat det bara går när du väl äter först och främst. Ringla lite extra olja över maten. Låt mellanmålen bestå av flytande föda om det är svårt att få i sig. Det är lättare att dricka kalorier. Ät ett par nävar med nötter varje dag. Det går att gå upp i vikt om man bara anstränger sig. (Nu menar jag inte om man är sjuk förstås) Är själv smal och sa länge att jag kunde äta vad som helst utan att gå upp. Men när jag väl ansträngde mig och såg till att äta ordenligt hela tiden så nog fanken gick jag upp.:-) Många som sger så TROR att de äter mkt när de i själva verket inte gör det (Talar forfarande om friska människor) | |
| silverdrop - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:53 | |
![]() | Hm.... Har precis slutat röka (1 ½ månad sedan) o har gått upp cirka 4 kilo o är ÄNTLIGEN NORMALVIKTIG. Okej, byxorna passar inte längre men vad gör det???? Jag röker inte, jag mår bättre o JAG SER BÄTTRE UT! Jag är normalviktig för första gången (tror jag) i hela mitt liv. Har varit underviktig tidigare.... | |
| silverdrop - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:54 | |
![]() | Utgår från BMI... | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:54 | |
![]() | Jag har ett BMI på 23 nu men jag trivs bäst med lite lägre, just nu stramar alla byxor lite väl, och tycker det är lättare att gå ner nåt kilo än att köpa ny garderob, sen så är jag väldigt kort också, och då ser man lättare lite rund ut inbillar jag mig... Men det jag ville säga var att jag tror inte man stirra sig blind på BMI... | |
| silverdrop - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:55 | |
![]() | Och ja....jag äter mycket. Har alltid ätit ungefär MER än en vuxen karl, o äter väl inte mindre nu... | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:55 | |
![]() | "Men om man äter upp sig så hamnar man väl i ett slags moment 22, där man inte går upp i vikt eftersom man äter upp de kilon som man går upp, som man sedan äter upp igen, etc, i oändlighet. Perpetuum mobile?" Ja så måste det vara, och hur bär man sig egentligen åt? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:57 | |
![]() | Jag har c:a 19, jämfört med 20 för ett år sen. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:57 | |
![]() | Eller 22-23 var det visst då. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:59 | |
![]() | Det här kanske funkar: www.fitness-magazine...-2 212.html | |
| panna-anna | 2008-05-12 01:01 | |
![]() | silverdrop - du kanske tycker du äter "mycket", men om du skulle skriva upp allt du åt så tror inte jag att du skulle vara ett medicinskt undantag ( om du e frisk vill säga) eller så tränar du kanske jättemycket? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:03 | |
![]() | Det är ju lite komplicerat att äta upp sig själv. Det blir lite svårt att fundera ut hur man ska lyckas tugga på näsan t ex. Därför brukar man istället göra så att man är två styck som äter upp varandra, det är lättare att tänka sig ett sådant scenario. Är man tillräckligt smart inser man dock att inte heller detta går, eftersom den ena med nödvändighet blir 100% uppäten vid någon tidpunkt, och då finns det ingen som kan äta upp den andre. Detta löser man dock genom att gå ihop flera stycken. Är man tillräckligt många så märker man aldrig av denna logiska kullerbytta, och det är så man brukar göra i samhället, när det t ex gäller att låna pengar. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:05 | |
![]() | Jag tänkte svara att vi kunde äta ut varann och på så vis sänka mitt BMI och höja ditt men det blir så lätt att missförstå så du får världens onyttigaste recept i stället ------------------------- ------------------------- --------------- Snickerspaj, världens onyttigaste recept, 1250 kalorier per portion, Förberedelser: mindre än 30 min tilllagning: 10-30 min Ingredienser: 1 pak smördeg 140 g mascarpone (italiensk färskost, finns i ost butiker 30-40kr) 110 g färskost 50 g socker 3 ägg 5 snickers hackade Sä här gör du: 1: Värm ugnen till 200 grader. 2: kavla smördegen så den blir 3-4 millimeter tjock, Tryck ut den i en form med ca 20 cm`s diameter 3: Knåda ihop mascaponen, mjukosten och sockret till en jämn massa i en stor skål 4: tillsätt äggen, ett åt gången. 5: Tillsätt snickersen 6: Häll smeten i formen och se till att den sprids jämnt. 7: Ställ i ugnen i 10 min. sänk sedan värmen till 180g. och låt grädda i ytligare 25 min tills pajen är gyllendefärgad. Låt svalna före servering. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-12 01:06 | |
![]() | Förövrigt lät det väldigt äckligt, nån som ätit Snickerspaj? | |