Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-04 09:28 | |
![]() | Hums gäller strejken samtliga städer, linjer och tider? Tänkte ju ge mig på att åka kommunalt med folket idag :( | |
| Husa | 2008-07-04 10:02 | |
![]() | Nej, det är bara busschaufförerna i Stockholm som strejkar nu. Stå på er! :) Sen kan jag tycka att vissa "trådskrivare" är ganska så enkelspåriga och bara utgår från sej själva....ex "det är BARA att röra på påkarna..." tänk efter lite först..... | |
| Billan_85 | 2008-07-04 10:39 | |
![]() | Jag tycker det är hemskt att se hur alla äldre människor släpar och drar på sina matkassar o "dramaten"!! Har hjälpt några få upp för backen men kan tyvärr inge hjälpa alla, då skulle jag inte få göra annat. Hoppas det finns fler som hjälper till med en hand för våra medmänniskor! Det drabbar mig naturligtvis med eftersom jag inte har körkort men jag har lyckligtvis två friska o starka ben som tar mig dit jag vill och en mor som kan skjutsa mig till o från affären så jag slipper kånka hem allt själv :) Det värsta är att om man försover sig så finns det ingen chans i världen att man hinner fram i tid! Sen känns det fördjävligt att punga upp 690kr för ett månadskort men endast har tillgång till pendeltåg och t-banan. Men visst kan jag förstå busschaufförernas handling, vem vill inte få det bättre? Jag får lov att säga ANUS ändå! | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-04 10:51 | |
![]() | ANUS! Jag är gravid och cykeln blev stulen i våras, sambon tar bilen eftersom han reser mycket i jobbet och vi jobbar på helt olika håll så samåkning går inte heller. Jag har 7 km till tågstationen och ytterligare 3 km från ankomststationen till jobbet. Vi har inte tunnelbana här ute i Kungsängen. Foglossning och ingen buss= ANUS!!! | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-04 10:56 | |
![]() | Måste lägga till att jag inte vågar sjukskriva mig eftersom försäkringskassan förmodligen skulle säga att de inte betalar ut pengar för vad de anser vara normala tillstånd som inte är sjukdom. Graviditetsbesvär får man ju bita ihop och lida av även under busstrejk enligt dem. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-04 10:56 | |
![]() | Trots läkarintyg ska jag tillägga. | |
| Tinatintin - Ej medlem längre | 2008-07-04 10:58 | |
![]() | Jag hoppas busschaufförerna får att bud de är nöjda med illa kvickt så att allt bli normalt igen. Jag pallar inte den här smärtan en vecka till! | |
| Miss_jk | 2008-07-04 11:49 | |
![]() | Husa, givetvis ingår inte alla i min uppfattning om att man kan röra på påkarna, men det klagas väldigt högljutt av en massa friska och krya människor som får gå hela 20 minuter (!) för att ta sig in till stan exempelvis. Det är dessa jag syftar på. Jag lider som andra med stackars gamla pensionärer och sådana som bor jääättelångt bort från tåg och liknande. | |
| Rockhjul | 2008-07-04 11:59 | |
![]() | Klart det är skit att bussförarna strejkar. Tänk alla feta betapetare som måste gå till Konsumbutiken 3 kvarter bort. fast det fixar ni nog med att ta bilen istället. har ni ingen bil går det säkert att läsa i nåt forum här hur man enklast tjuvkopplar en så ni slipper gå de få metrarna till affären och varför inte glida ytterligare 12 meter å ta en dubbelhamburgare 150 gram med pomme, mycke räksallad o majonäs. Gå o vara nyttiga, det är för fotbollssnubbar. Vi sitter inne o klagar framför betapet. ja menar .. jag blir ju trött bara jag rullar på KONDItiON ... för att inte tala om MOTION ... ge upp, sluta gnäll på de som inget har o stöd chaufförerna genom att gå :-) | |
| erikmilli | 2008-07-04 12:57 | |
![]() | Hmm inte så smart kommentarer från vissa. Om man vill gå eller cykla kan man väl göra det ändå utan att förarna strejkar. Det finns ju de som bor på avstånd som är betydligt längre än 6 km så jag fattar inte vilken verklighet vissa lever i. Att sen sitta att säga att det är trevligt och bra att strejken pågår är rent ut sagt respektlöst för de som drabbas allvarligt av strejken. Jag själv bor i stan så jag slipper ha problem men jag känner en som inte kan åka till jobbet och måste ordna övernattningar hos andra trots att hon har barn. Det är inte roligt utan väldigt jobbigt för de människorna. Sen tycker jag kommentarer om bensinpriset och stockholmare som är för höjda priser är konstiga. Fattar inte ni att större städer är byggda på kollektivtrafik och många har inte körkort eller bil. I gengäld är bostadspriserna betydligt dyrare än i Ronneby tex. För övrigt fungerar det inte om alla skulle köra bil. Sen är det lustigt att de finns det som tror att det är en fördel att bussarna inte finns för då sparar man in på miljön. Det måste vara en oförståelse över utsläpp som är nästan komisk. | |
| jeehunmoon | 2008-07-04 13:15 | |
![]() | Är det bara jag som reagerar på vilket svin t ex min polare är som pillar sig naveln nu hemma med full ersättning medan han gör livet odrägligt för de som var beroende av bussarna? Han skrattar hela vägen till banken efter att han haft extra betald semester nu när det varit så bra väder. Haha vilka svin! | |