Spelrum
Giraffen24
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade39
Mobilspel
Pågående19 649

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vita loafers - Ej medlem längre2008-08-01 23:10
Antal inlägg: 201

y not - jag älskar enkelhet.

Gariam, min sköna, jag kan se skräpfilm men nej, jag kan inte läsa en dåligt skriven bok. Den får vara hur banal som helst, men finns det ingen språkkänsla blir det papperskorgen.
Jag var frilans, tyckte bäst om att skriva för Computer Sweden, för där fick jag ofta recensera fackböcker om saker jag inte visste ett jota om :)

temperance2008-08-01 23:11
Antal inlägg: 2314

Jag har bläddrat i den och fått den mer eller mindre reciterad.
Just det, då fick man inte ha nån åsikt eller hur var det?

temperance2008-08-01 23:13

Ta med dina Loafers och kom på fest nästa vecka Martin. Vi tänkte ha högläsning ur Ebba Von Sydows nya mästerverk.

y not2008-08-01 23:14
Antal inlägg: 9014

Budalv, den kritiken gillar jag, och personligen anser jag det är en balansgång. Jag får säga att jag också blev nyfiken på Temperence kritik.
Jag har tillexempel väldigt svårt för det den vinklingen budskapet har i "The secret" även om jag håller med om innehållet väldigt mycket.
Jag lever i tron att vi alla är gudomliga och om vi verkligen lär oss ta ansvar kan uträtta mirakel. Men om vi använder de möjligheterna till att enbart förverkliga våra materiella önskningar i särskildhet så ger jag inte mycket för det.Men jag tror på självförverkligandet men det skall finnas ett tjänande i grunden. ,
Jag läste nyligen Munken som sålde sin ferrari, och den gillar jag just av det skälet, även om han har blivit asrik på produkten och det inte är något vidare högtstående litterärt verk så är det ändå enkla sanningar och begripliga tekniker.

Vita loafers - Ej medlem längre2008-08-01 23:16

Temp: Silverin frågade om jag skulle åka med henne och Jagularen till dig, hon vågar inte åka bil själv med Jagularen. Förståeligt iofs.

Jag bestämmer mig i sista minuten som vanligt. Var det nästa helg eller?

Snoosy2008-08-01 23:16
Antal inlägg: 4273

temp,, ja inte skulle jag yttra min åsikt om jag bläddrat igenom en bok :)
Men vi är alla olika.
Var det så du skrev dina recensioner i skolan också ;)

temperance2008-08-01 23:18

Äh, skolfusk.nu är the shit ;)

Vita loafers - Ej medlem längre2008-08-01 23:18

Snoosy - Horace Engdahl sa i ett tv-program att han bara behöver läsa en halv sida för att göra en kvalificerad bedömning av den litterära kvaliteten!

Gariam - Ej medlem längre2008-08-01 23:20
Antal inlägg: 2590

Loafers: Nej, samma här. Det går inte. Okej då. Men det är fortfarande en konstruerad motsättning, hoppas jag iaf. Och vissa grejer kan man (jag) ju ändå bara ta dem för vad de är.

temperance2008-08-01 23:21

Klart du ska komma!
Nästa fredag blir det, så man slipper tvingas ut på Harry's.

Vita loafers - Ej medlem längre2008-08-01 23:25

Min kravlista:
Eget sovrum
Hejarklack
4 grishuven

Antecknar du?

temperance2008-08-01 23:27

1. Du får köket!
2. Check
3. Ber brorsan gå till netto

annienilsson2008-08-01 23:27
Antal inlägg: 291

Temperance: "Tror det är mer komplext än så, men visst - sån där
bondpsykologi kanska funkar skitbra på fjortisar."

Det där var väl ändå en jävligt onödig mening, eller? Du vet fan ingenting om vem jag är. jag blir så jävla trött på folk som drar alla blonda tjejer över samma kant. Bara för att jag tycker att den boken hjälpte mig, är jag en fjortis då eller? Får inte jag yttra mina åsikter, precis som alla andra? Bara för att jag "råkar" ha raka motsatsen till dina åsikter så är det jag som är en fjortis och det dåliga i det hela. Du är inte så jävla mycket äldre än mig du.

Ursäkta alla svordomar..

temperance2008-08-01 23:49

Jag ber om ursäkt, menade verkligen inte att såra någon och inser att jag uttryckte mig på ett ganska osmakligt sätt.

Jag talade bara utifrån mig själv, dömer ingen som har blivit hjälpt av boken - tycker tvärtom att det är jättebra!

Snoosy2008-08-01 23:55

vita loafers,, ja, det är mycket möjligt. Och det är ju duktigt att kunna urskilja skrivandet på det viset.
Men nu handlar det om Mia Törnbloms spontana ord.
Vet inte hur det kom in på dett spår. verkar ha vänt helt..

annienilsson2008-08-01 23:57

du borde nog tänka på det tills nästa gång.
det är väl lika bra att ta bort sin visningsbild när man är i mitt tillstånd, man blir ju inte tagen på allvar förrän man färgat håret brunt och slutat sminka sig. dessutom bör man nog vara arton år också. barn kan ju inte komma med något vettigt!

carlmartin - Ej medlem längre2008-08-01 23:59
Antal inlägg: 4590

jag tror att det är längesen någon sa något som inte sagts förr. var uppmärksam när du känner vrede, rädsla eller får andnöd. starka känslor och somligt fysiskt obehag är budbringare från ditt inre som inte vill ignoreras men höras och tolkas av dig. här får du användning för intelligens, intellekt och fantasi för att avkoda budskapet och överväga vad du eventuellt kan använda det till. tänk på något du gärna såg mer av i världen, och manifestera det i dina handlingar.

Snoosy2008-08-02 00:00

annie, inget fel på din bild. :)

temperance2008-08-02 00:03

Vem har sagt något om det? Nu drar du förhastade slutsatser.
Jag uttryckte mig klumpigt i ett misslyckat försök att vara rolig och jag ber om ursäkt för det, det var ett ganska oseriöst och provokativt inlägg från min sida och inget att fästa nån större vikt vid.

Jag känner dig inte alls, och dömer inte dig utifrån det faktum att du blivit hjälpt av en bok som inte faller mig i smaken.

annienilsson2008-08-02 00:07

okej, jag förstod nästan det. men efter att det hänt ett flertal gånger kortas stubinen allt eftersom. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?