Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade69
Mobilspel
Pågående19 733

Forumkategorier

Användare Inlägg  
omstart2008-08-04 17:04
Antal inlägg: 41

Dålig stavning kan jag ha överseende med, men rökare...nä där går gränsen. ;-)

Piaree2008-08-04 17:05
Antal inlägg: 1325

Kan det bero på att röken stiger, Jankster?

Jankster - Ej medlem längre2008-08-04 17:09
Antal inlägg: 656

Piaree... Ja, på grund av högre temperatur och blablabla jag orkade inte lleka professor med självklara kunskaper bara. Det fanns folk som undrade över detta i trådens första sidor.

gonewiththes2008-08-04 17:14
Antal inlägg: 47

Min grannes hund luktar illa och stör mig på morgonen..
Ska jag be han ha den i en hundkoja ute i skogen kanske?

krutmarie2008-08-04 17:15
Antal inlägg: 1696

Låter som om vi rökare snart kommer att behandlas som leprasjuka blev förr. Bortskickade till nån ö nånstans utan kontakt med andra människor.

Håller med om att det är bra att man inte längre får röka på restauranger, men visst ser det äckligt ut utanför många ställen idag när alla vi syndfulla varit där och rökt. Askkoppen är för liten eller också skiter man i att lägga fimpen där.

Det konstiga är ju att så många ICKE-rökare ofta följer med ut och när man frågar varför får man det glädjande svaret: För ni är så d-a trevliga och verkar ha så kul!

Då blir man varm i hjärtat minsann!

Sluta förfölja oss som en del gör, tror faktiskt att de flesta av oss tar hänsyn till andra människor och inte direkt blåser röken i ansiktet på er.

En sak till: TÄNK VAD MYCKET SKATT VI BETALAR, det blir bra till även era pensioner en gång i framtiden!

Birgerkung - Spelvärd2008-08-04 17:26
Antal inlägg: 2392

Skatten ni betalar räcker inte ens till för att ta hand om er när ni har fått cancer, kol, hjärtinfakt eller någon annan otäck självförvållad sjukdom.

Candee2008-08-04 17:32
Antal inlägg: 1256

Cancer och hjärtinfarkt kan man få utan att ha rökt en endaste cigarett i sitt liv. Och det finns annat som kostar samhället betydligt mer än rökare.

Jag är själv en före detta rökare och hackar därför heller inte på de som röker eftersom jag själv vet vad det innebär. Visst är jag glad att jag slutat men det går verkligen till överdrift många ggr. Det finns många värre saker än cigarettlukt..

raiker2008-08-04 17:46
Antal inlägg: 62

tycker bara att det finns en sak att tillägga.
JISSES!!!
ha en skön sommar nu ska jag gå ut o ta ett bloss:))

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-08-04 17:56
Antal inlägg: 993

Nu är vi ju rätt långt ifrån min ursprungsfråga och jag vill inte riktigt ge mig in i debatten eftersom folk mer eller mindre verkar villiga att avrätta varandra över den här frågan.

Som alltid, respekt och sunt förnuft löser det mesta.

Följande tänkte jag på ngn gång:
Om man byter ut handlingen röka mot att tuta med en siren, hur många hade accepterat det och hur störande hade det varit? 'Ursäkta mig, jag ska bara ställa mig här och tuta lite med min siren'.
Hade det varit ok om grannen satt och tutade på balkongen då? Hur sent hade han fått tuta i så fall? Hade man fått tuta på offentliga platser eller hade det varit tutförbud? Hur nära andra personer hade man fått tuta för att inte skada deras hälsa/hörsel.

Det hade antagligen för de flesta varit otroligt irriterande med alla människor som tutade överallt, bara för sitt eget höga nöjes skull.

Det dör ju ändå lika många personer av passivt tutande, eeh... jag menar passiv rökning, varje år som det gör i trafiken.

krutmarie2008-08-04 17:58
Antal inlägg: 1696

Tack, Candee. Känner själv många människor som aldrig rökt i hela sitt liv och ändå drabbats av både cancer och/eller hjärtinfarkt.

Birgerkung, ja vi har ju oss själva att skylla, men vi skyller väl inte på nån annan heller förmodar jag om vi får lungcancer?

Bra, raiker, ha en skön sommar du med, ska faktiskt också gå och ta ett bloss.

Silverin - Ej medlem längre2008-08-04 18:10
Antal inlägg: 1760

Röker man i fönstret händer det mycket kul.

Man kan höra grannarna spela låtar som man knappt minns.
Upptäcka att det finns råttor bland cyklar o bladverk.
Att grannen gett sig faan på att grilla fast det spöregnar.
Lite eftermiddagsstön från några semesterlediga par.

Bland annat...

Snoosy2008-08-04 18:24
Antal inlägg: 4273

Men det handlar ju inte om att klanka ner på rökare. Det handlar om respekt och hänsyn.
Ni som röker måste väl ändå förstå att det kan vara jobbigt för en som inte röker, att andas in rökluft.
Har sett nån här som tänker på sina barn och röker därför på balkongen eller verandan.
Skulle det vara värre att tänka på sina grannar då ?

Har man en fläkt i sitt hem, så tycker jag nog att den borde användas.
Det gjorde mina föräldrar, som båda var rökare. Inga av oss barn blev rökare.

Att unga börjar röka idag, det förstår jag däremot inte.
Hur kan man tycka att det är ballt att sätta sig i en ekonomisk kris och sätta hälsan på spel. Hur tänker de ?
Gemenskap kan man väl få utan att röka ?

SimonG81 - Ej medlem längre2008-08-08 13:23
Antal inlägg: 143

smokingskills!

Pliten2008-08-08 13:27
Antal inlägg: 63

Så länge ni inte röker i närheten av min gravida sambo så blir jag nöjd. Hon blir TOKIG! ;p

bluebite2008-08-08 13:50
Antal inlägg: 502

någon rimlig, rekomenderad plats att röka på?
om jag är hemma, vart ska jag då gå för att röka? vart stör det ickerökare minst? min köksfläkt är kass, så den går bort.
tacksam för svar.
jag bor väldigt centralt, så jag kan ju inte gå runt knuten heller. har ingen balkong. nu röker jag från fönstret.

Suds McDuff2008-08-08 16:41
Antal inlägg: 1308

För dom som vill röka inomhus, men inte vill att lägenheten ska stinka äckel. Rök på toaletten! Eftersom det alltid finns ett utsug där kommer röken att stanna där inne om dörren är stängd. Smart va!

Yazzy2008-08-08 17:11
Antal inlägg: 71

JUST det är min fråga.... Fast balkongrökning då.

Detta efter snart 14 nästan sömnlösa nätter i sträck för att grannen ovanför kedjeröker på nätterna (förutom på dagarna då) - det fullkomligt väller in rök....oftast kl 01-03, kl. 04-06, kl. 07-08.30.

När ska man få sova när det aldrig går att vädra ut röken innan det kommer in ny? (Har bara fönster åt ett håll.)

Har inte kunnat vara ute på balkongen en enda gång under sommaren p.g.a. röken - springer ut och vattnar blommorna, och springer sen snabbt in igen. Inte precis vad jag tänkte mig när jag flyttade hit för ett år sen.... Inte minst för den fina balkongens skull...

Det har nu lett till att jag fick lov att stanna hemma på semestern - och spela betapet (i alla fall något...) - för att jag var alldeles för trött för att åka nånstans efter omkring 3 timmars sömn per natt... Skulle ha tagit en sista-minuten den här veckan... Vad jag hade längtat efter det....

Hur är folk funtade som inte slutar förpesta luften i andras lägenheter fast de VET att röken kommer in (har sagt till hur många gånger som helst) - plus att hyresvärden har lagt lappar i brevlådorna.

Man vill nästan be dem slå upp ordet "hänsyn" i SAOL... Fast de har nog ingen...

Tips, någon, på hur man kan få slut på det här?

Rökning är ju förbjudet på arbetsplatser och på restauranger - t.o.m. på fängelser - så varför är det tillåtet att bolma in en massa rök i andras hem?

Jag drar gärna igång en namninsamling som kan leda till en lagändring... Fler som vill hänga på?

Man måste ju få sova.... Och bo i en lägenhet med frisk luft - inte i vad som förvandlas till ett rökrum stup i kvarten.

Ska börja på en ny tråd kanske: "är det tillåtet att strypa en rökare".... ;-)

No offense, alla snälla och hänsynsfulla rökare som eventuellt läser detta, och som röker så att inga andra behöver andas in röken. Det är inte er jag menar...

Yazzy2008-08-08 17:23

Apan Bollo - jag funderade faktiskt imorse just på att skaffa en siren eller liknande (överfallslarm?) att sätta i högsta tjutläge varje gång det väller in tjock stickande rök (det tar mindre än en sekund för röken att fylla lägenheten - och den går in fast fönstren är stängda - genom ventilerna som måste vara öppna för att ventilationen ska funka i huset).

Kanske hon skulle fatta den fina hinten då...? Eftersom budskapet inte tycks ha nått fram riktigt genom röken .

Vill också tillägga:

Alla rökare får JÄTTEgärna fortsätta röka. Bara jag slipper bo i en gaskammare p.g.a. det....

På gården finns massor av bänkar och bord där man kan sitta och röka - långt ifrån husen.

Men min granne vill visst inte gå dit....

Yazzy2008-08-08 17:28

P.S.

Grannen ljuger dessutom för hyresvärden och säger att hon röker "lite".

Värsta underdriften.

Och så säger hon att hon aldrig röker på balkongen.

Ännu större lögn!

Och då kan de inte göra något eftersom ord står mot ord.

*tror jag skrivit av mig det värsta nu*

*hör balkongdörren ovanför öppnas - inväntar nästa rökdos*

Cajsa-Stina2008-08-08 18:34
Antal inlägg: 3154

Varför röka????

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?