Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 996 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pseudonymf | 2008-09-22 22:30 | |
![]() | Jag var övertygad om att alla som spelade in en musikvideo sjöng live i videon och jag kunde inte förstå hur de kunde få musiken att låta så bra och att den som sjöng kunde sjunga utan att bli andfådd. Jag vet inte hur många gånger jag försökte gå gatan fram och sjunga, utan att flåsa det minsta lilla. Behöver jag säga att det inte gick... Min mamma ville nog adoptera bort mig när jag aldrig slutade tjata om att jag hade Anders Lundin som klubbledare i LilleSkutt-kubben i Aya Napa 1991... Han såg ut som Anders Lundin - alltså var det Anders Lundin. Inget konstigt med det, förutom att mamma inte kunde få mig att förstå det absurda i att Anders Lundin skulle behöva extraknäck på cypern när han jobbade med Disneyklubben och Bullen hemma i Sverige. Dessutom så var jag också övertygad om att Eva Röse faktiskt hette Mimmi, som hon hette i Disneyklubben... som jag för övrigt kallade Kvack-kvack, för att min låtsaspappa sa så - för han kom aldrig ihåg vad det hette, men han mindes att de visade Kalle Anka, åh ankor säger kvack. Alltså Kvack-kvack... Har jag spårat ur nog nu? | |
Pseudonymf | 2008-09-22 22:30 | |
![]() | *klubben | |
Mimikryp | 2008-09-22 22:30 | |
![]() | Åh, vad roligt att läsa om alla knäppa grejer ni trott... Jag har tänkt och tänkt och jag kommer fan inte på en enda "rolig" grej som jag trodde när jag var liten. Inte mer än att tomten fanns. Fast jag kom på att han var fejk redan när jag var fyra-fem år. :-/ | |
Allegro | 2008-09-22 22:34 | |
![]() | Jag trodde att *kokta morötter smakade som karameller, för det sa min mamma. *min pappa hade fastnat med tungan när han slickade på en lyktstolpe och att en tant fick komma och blåsa på den för att den skulle lossna, för det sa min pappa *direktörer var elaka, för det sa de på barnprogrammen på 70-talet. | |
Mimikryp | 2008-09-22 22:38 | |
![]() | Aah, just det, det där med att fastna med tungan på en lyktstolpe... Det trodde jag INTE (heller) på. Tills jag provade. :-P | |
frumarie | 2008-09-22 22:40 | |
![]() | på allt som pappa sa.... | |
Bolerria | 2008-09-22 22:43 | |
![]() | Jag trodde att det där vita som var kvar på apelsiner efter att man har skalat dom hette "bod" för det tutade min storebror i mig. Detta trodde jag upp till 20-årsåldern. Men å andra sidan finns det ju inget annat ord så jag har fortsatt tänka på det som "bod"....i tysthet. | |
Q-tile - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:45 | |
![]() | Någon kompis till mig hade hört om att getingar inte kunde se rött (röd färg, då) och efter denna från vuxenvärlden och därmed obestridliga kunskapsuppenbarelse antog vi naturligtvis att det innebar allt rött blev för getingarna direkt osynligt. | |
crumbe - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:47 | |
![]() | jag trodde på barnlök som jag kunde äta, men inte vanlig lök ;P | |
Tigera | 2008-09-22 22:47 | |
![]() | När jag var ungefär 6 år fick jag en jättefin dockvagn och en docka som jag tyckte såg ut som en riktig bebis. En gång när jag var ute och gick med den så mötte jag en tant som böjde sig över vagnen och sa "Åh, vilken söt liten bebis!". Jag blev jättestolt och glad, för jag trodde verkligen att hon trodde att jag var mamma till den fina lilla bebisen :-) | |
Maybach | 2008-09-22 22:47 | |
![]() | ... att Rinkeby var ett ghetto med höga murar omkring. Typ. Haha. | |
Nunnelunan | 2008-09-22 22:55 | |
![]() | Jag trodde att det fanns feer som man kunde göra önskningar hos. Jag visste precis vad jag skulle önska och kunde inte begripa att alla andra var så dumma att de inte kommit på samma sak. En önskan skulle räcka och det var att man fick förmågan att kunna trolla på riktigt, för då kunde man ju få vad man ville sedan! Inte så kul kanske, men detta var en underbar tråd. Så gulliga ni är allesammans. Jag fortsätter att läsa (le) i morgon! | |
elr | 2008-09-22 22:57 | |
![]() | jag trodde att det inte gick att släcka eld med varmvatten. | |
grammatik | 2008-09-22 22:57 | |
![]() | jag var övertygad om att det bodde troll i en liten skogsdunge nära där jag bodde eftersom det kom mullrande ljud därifrån (trodde jag). några år äldre erfor jag att det som lät så hotfullt kom från flygplan som startade eller landade på kastrup på andra sidan sundet | |
Marby | 2008-09-22 23:04 | |
![]() | jag trodde ett kort tag att jag var adopterad... men så tittade jag på min mamma och insåg att så var inte fallet... :-) | |
sally93 - Ej medlem längre | 2008-09-22 23:09 | |
![]() | Jag trodde ondska var enstaka undantag..som en enstaka plump i protokollet ungefär.. | |
fairflower | 2008-09-22 23:18 | |
![]() | Jag var rädd för att börja högstadiet, för där fick man knarksprutor på toaletten. Men sen kom jag på att knark var dyrt så dom borde ju inte ge bort det hur som helst. | |
brandelskan | 2008-09-22 23:24 | |
![]() | Att "jamånleva" (uti hundrade år) var ett ord... | |
DennisPlz | 2008-09-22 23:25 | |
![]() | Jag trodde att alfapet var något man spelade på långhelger när vädret inte tillät annat. | |
Vigdir | 2008-09-22 23:29 | |
![]() | Ujje... jag trodde mycket underligt. I 3-4-årsåldern var jag övertygad om att bokstaven M på vägskylten (mötesplats alltså) betydde mormor och morfar - för den fanns ju på vägen till just mina morföräldrar. P räknade jag ut betydde Pappa, men jag tyckte det var orättvist att inte F fanns för farmor och farfar... Att Gud kunde se oss överallt, utom under tvätthandfatet, för det gick inte att se igenom. Bordet klarade han, men inte handfatet... Att mammor och pappor bara "gjorde det" så många gånger som de hade barn trodde jag läääänge. Egentligen vill jag tro det än, åtminstone när det gäller mina egna föräldrar ;-) | |