Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-23 19:45 | |
![]() | jodå | |
| CHL | 2008-09-23 19:47 | |
![]() | finns det ens några regler när det gäller blandrasavel? nån som vet? | |
| barbi | 2008-09-23 20:04 | |
![]() | Grannen som hjälpte mig med sidan tog bort den:( skrev tråden under seriöst bara för att jag vill ha seriösa svar o de brukar aldrig funka om man lägger under snack:( men men... | |
| CHL | 2008-09-23 20:30 | |
![]() | men kolla med skk då? dom vet garanterat vad som gäller iaf. | |
| CHL | 2008-09-23 20:33 | |
![]() | svårt när det gäller blandrasavel o sk. tjuvparningar dock. Rätten borde ju vara 50/50 enligt mig, men då ska även skyldigheterna o skötseln vara desamma. | |
| CrazyQ | 2008-09-23 21:05 | |
![]() | Trashone: Det jag menade var att hälften av kullen kan ha en pappa, medan hälften ha den andra hannen som pappa. Precis som det blev för dem med goldentiken. Det var uppenbart att hälften av kullen var rena golden, medan andra halvan var blandisar golden/jämte. Var lite trött i natt då jag skrev, så det blev fel 2 ggr.... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-23 21:08 | |
![]() | Jag vet hur du menade, det blidde bara fel, det är allt :) | |
| StinaD | 2008-09-23 21:09 | |
![]() | Jag vet inte men jag tror inte hon har rätt till någon valp. Du har ju erbjudit henne och hon har avböjt. Tråkigt att en människa ska dra in barn och grejer i sånt här... så kanske har du rätt, du fick se hennes rätta ansikte... :-) Avtal är avtal enligt mig, ett muntligt lika bindande som ett skriftligt... så har hon avstått så har hon avstått..... Utan att döma dig dock, så är det kanske inte relevant att du har gått minus på valparna om du skänkt bort ett flertal av dom. Gott dock att du är noga med att de kommer till fina och bra hem... .-) Hoppas detta löser sig med grannen och att en del av grannsämjan iaf finns kvar..... | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-09-23 22:00 | |
![]() | Verkar vara ett väldigt slarv med denna tik som man inte vet att hon höglöper men som blir parad med två olika hannar? Dags att skärpa till sig i hundhållningen? Jag som tyckte att du hade så rätt när du skrev om det innan förlossningen, jag känner mig lurad. Kanske inte ditt fel, utan mina förväntningar på dig som var för höga? | |
| barbi | 2008-09-23 22:25 | |
![]() | känner dig lurad? nu hänger ja inte me hur du tänker:( Hon blev bara parad me en hane! Den andra försökte men vi han gå i mellan där! | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-23 22:46 | |
![]() | Jag tycker det är glasklart. Om inte det var planerat att detta skulle hända och du skiter i grannsämjan så tycker jag inte att hon har någon rätt att kräva något. | |
| DennisPlz | 2008-09-23 22:46 | |
![]() | Bör inte tiken och hannen lämnas i enrum så de kan diskutera det hela mellan fyra ögon? | |
| StinaD | 2008-09-23 22:48 | |
![]() | hahahha.... förlåt.. men det va lite kul... :-) | |
| barbi | 2008-09-23 23:00 | |
![]() | hahaha det ska vara D till en son kommentar:=) | |
| SaraAras | 2008-09-24 12:31 | |
![]() | Alltså nu kommer jag från ämnet, men barbi säger att hon INTE visste att tiken löpte. MEN du hade ju sett att den andra hanen va på henne? O varför hade du dom åtskilda i hemmet om du ändå inte visste att hon löpte, då kunde de ju ha varit tillsammans? Eller?? Varför hålla två hundar åtskilda annars? Du hade väl dom isär för att du visste att hon löpte? Luktar planerad tjuvparning här tycker jag... Ang. din fråga så ring till skk o fråga, dom vet. Lycka till! | |
| barbi | 2008-09-24 17:10 | |
![]() | Just därför vi inte fatta att hon löpte för vi hade en hanhund hemma som INTE vissa nåt intresse alls för tiken o sen när vi ska gå ut me hundarna (som vi brukar göra) så pang och efter det så hade vi dom inte tillsammans våra hundar alltså min sambo tom sov i ett annat rum me våran hanhund o ja me tiken i några veckor tills vi va helt säkra på att hon inte löpte mer!! Blir så trött på att folk inte kan förstå att det va tjuvparning!! hade vi velat ha valpar så tamefan hade vi väl tagit våran egna hanhund vi hade hemma me bättre ras i sig!! | |