Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-23 12:28 | |
![]() | Yonderboy: Jag har inte likställt de två företeelserna utan försökte illustrera varför argumentet inte är vidare starkt. Ditt argument att det är bättre att förbättra människors levnadsstandard så att de inte tvingas till extrema utvägar än förbjuda vissa yrken är till exempel ett bättre argument. | |
| zacco | 2008-09-23 12:29 | |
![]() | prostituition är ingen exakt vetenskap. | |
| TazzRat | 2008-09-23 12:32 | |
![]() | Ordprofeten; *skratta* Nej, det kan nog inte bli så mycket mer. Dock var nog det jag TÄNKTE, men inte skrev var nog mest att det finns olika skäl för deras val. Dvs att någon kanske tvingas pga ekonomiska skäl, någon annan av fysiskt våld etc. Men jag backar; det finns fyra variabler med en hel massa olika underliggande orsaker/skäl. Det låter kanske lite bättre? Eller vad tros? | |
| doktordog | 2008-09-23 12:36 | |
![]() | Det är den nedvärderande synen på prostituerade som gör jobbet till ett smutsigt jobb. Det är inget sämre jobb än något annat. Försäljare är ett smutsigt jobb, där han tar till alla knep för att få sälja sin vara. Att "slicka röv" tror jag bestämt att det kallas för. Försäljaren kan till och med sjunka så lågt som till att ljuga för att få sålt sin vara. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2008-09-23 12:37 | |
![]() | Budalv håller absolut med dig. Miss T: Tråkigt att du har en sådan trött människosyn. Alla lata människor knullar inte. Och visst jag skulle behållt pengarna, men vem är det som sa att han inte glömde dem där =D | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-23 12:40 | |
![]() | doktordog: Jag ser heller ingen samhällsnytta i kampanjer som ska få oss att älska vinstgalna företag som driver sina säljare till att förnedra sig :) Däremot kan man ju skilja på person och bransch och inte se ned på en människa för dennes yrkesval. | |
| ANDERStG | 2008-09-23 12:42 | |
![]() | "fittig kvinnosyn" MissT: Det låter lite som en förolämpning att lämna pengar. | |
| bobo flux | 2008-09-23 12:50 | |
![]() | "Alla har ett val. Inte behöver du sälja din kropp. Du kan gå till soc och få hjälp." MissT, detta förutsätter att alla prostituerade har samma syn på sex som du har, vilket jag inte tror är fallet. Och det där med att lämna pengar, hade du betalat taxiresan föregående kväll? om inte så hade jag som ANDERStG nämnde tolkat det som en förolämpning. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-23 12:56 | |
![]() | Hon utnyttjar honom för hon vill ha sex och sen förolämpar han sig själv med att lägga pengar vilket tyder på att han tror att ingen vill ha sex med honom frivilligt. | |
| bobo flux | 2008-09-23 13:00 | |
![]() | bizzzy, har han inte betalat innan så får man nog utgå ifrån att han trodde det var frivilligt...jag ser det mer som en passning i stil med: "det här är vad det var värt" | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-23 13:02 | |
![]() | Jo det var säkert så han menade. Det jag ville ha sagt är att männen ofta tror sig vara så mycket mindre "hora" vid såna tillfällen än mannen själv... | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-23 13:03 | |
![]() | oj det blev fel. Männen tycker sig vara mindre "hora" än kvinnan vid såna situationer vilket givetvis är totalt fel. | |
| Dyslekso | 2008-09-23 13:07 | |
![]() | Jag ser det också som en stark förolämpning att lämna pengar på det där viset...vilket tyder på att man alltså inte alls har någon respekt för prostitution som yrke.:/ | |
| Dyslekso | 2008-09-23 13:09 | |
![]() | "man" = jag, men om någon mer känner sig träffad, så bjuder jag på det.:) | |
| vulcan | 2008-09-23 13:30 | |
![]() | Man är väl en man om man känner sig som en man helt enkelt. Dock behöver man inte vara man för att man ska kunna omtala sig själv som man, det vet man. Glasklart? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-23 13:35 | |
![]() | Där har du en poäng, Dyslekso. Vill minnas ett reportage om prostitution i Sverige som gick i radio för några år sedan. Majoriteten av kunderna var gifta män och det var vanligt förekommande att de hade en bild av att de hjälpte kvinnorna de gick till samt att de uppfattade att kvinnorna uppskattade att träffa <3 just dem <3 eftersom de tvättade sig innan och var artiga. I ett samhälle där man lever i äktenskapliga förhållanden kan det nog vara svårt att höja den prostituerades status eftersom det förmodligen finns ett behov bland fruar att göra ned kvinnorna som deras män söker sig till, om än inte hos alla. | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-23 13:35 | |
![]() | Och man är inte man bara för att man har snopp, man kan vara mus ändå Glasklart? Bitte | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-23 13:37 | |
![]() | Men om man är en kvinna och man talar om en man och sen om man nämner att man kan göra som man kan vad menar man då? | |
| Minta | 2008-09-23 13:47 | |
![]() | Det kanske finns lite "finare" prostituerade med möjlighet att välja kunder. Då kanske man kan tala om ett val. Men att vara heroinmissbrukare och tvingas ta vilket äckligt klientel som helst kan väl inte vara något någon väljer i egentlig mening. | |
| ANDERStG | 2008-09-23 14:42 | |
![]() | Och man kan lägga olika betydelse i begreppet man. För vissa räcker det med en snopp. För andra krävs det att man överträffar 95% av befolkningen i dygdighet. Kristallskärpa? | |