Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade9
Mobilspel
Pågående18 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
DennisPlz2008-09-29 21:08
Antal inlägg: 4031

Ylbjörn: Jag säljer inget, eftersom denna produkt är skräddarsydd efter varje person. Det känns tryggt att höra de slitna fraserna när hela världen tycks ha rasat samman, men de betyder inget.

Den som kan se genom krutröken i stridens hetta klarar sig bättre än den som blöter ner byxorna vid minsta tecken på motgång. Känslor är en del av människan, men inte allt. Det där sista tillägget tycks gå en del förbi.

Var kompis med dina känslor istället för att de blir som en främling som dyker in när du minst anar det.

YlBjörn2008-09-29 21:38
Antal inlägg: 502

DennisPlz: om livet är ett krig för dig så hoppas du är lycklig med det.
Sj tänker jag inte göra den här tråden till nåt slagfält.
Om kompis = kontroll kan jag ju bara önska dig lycka till i livet.
Over n out

bitley - Ej medlem längre2008-09-29 22:09
Antal inlägg: 691

Jag önskar onekligen att jag hade en del av din kontroll just nu Dennis. Men det har jag inte. Jag kommer gråta mig till sömns och må piss.

DennisPlz2008-09-29 22:14
Antal inlägg: 4031

bitley: Just nu är det inte så mkt du kan göra för att hindra känslorna, eftersom du är mitt i allt. Låt det komma ut och/eller ring/åk till nån polare och snacka skit! Håll inte tillbaka, det skjuter bara upp det ofrånkomliga...

Och, igen: Ring inte huvudpersonen!

CrazyQ2008-09-29 22:31
Antal inlägg: 602

Bitley:
Tänk så här: " Hon förtjänade inte mig".
För varför ska man jaga någon som eg. inte vill ha en? Varför ska man gå omkring och hoppas och tro att känslorna ska förändras?
För om kärleken verkligen fanns där och hon var den rätta för dig, då hade ni fortfarande varit tillsammans.
Du måste se att hon inte kunde uppskatta dig för den du är och älska dig fullt ut.
Det är tufft och det gör ont att bli sårad. Men se det hela istället som positivt. Hon var inte kvinnan i ditt liv och den kvinnan finns där ute någonstans! Var bara vaksam så hon inte springer förbi dig! ;)
*skickar över en näsduk* - FRÄS! *skickar över en het whisky* - Drick och låt den värma dig just nu! Bättre tider kommer! :)

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-29 22:36
Antal inlägg: 492

crazy: hon dumpade ju honom.. ?

enda sättet, tror jag, är att få bryta ihop och rannsaka sig själv - då kommer man stärkt ur en sån här grej. vissa klarar av det, andra inte. det är en fråga om karaktär.

CrazyQ2008-09-29 22:38

Dilligaff: Ja nog har jag förstått det. men varför ska han då gå och hoppas och tro att det ska bli dom igen och att hennes känslor ska förändras för honom? Finns dom inte där nu, så är hon ju inte den rätt för honom.

trashone - Ej medlem längre2008-09-29 22:39
Antal inlägg: 18678

Dilli: precis, det är väl det många inte kan, se efter om man själv gjorde fel eller har brister.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-29 22:41

crazy: helt fel inställning med "hon förtjänar inte mig" menar jag bara, han måste ju fundera på hur han agerat mot henne.. det kan ju vara så känslorna bara slocknat likväl som att han har betett sig som en idiot.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-29 22:43

trash: så är det, och jag gillar inte sådana människor! :)

CrazyQ2008-09-29 23:01

Nu känner vi ju inte honom personligen. Men jag tror inte att alla män som finns är skitstövlar. I det här fallet kanske det är hon som är skitstöveln.

Det man kan fundera över är vad man INTE gjort istället.
För ska man få ett förhållande att fungera, så får man inte glömma bort vissa saker. Som att bekräfta varandra. Ge närhet. Uppskattning. Uppmuntran. Stöttning. Tröst. Glädje. Intressen.
Börjar man ta varandra för givet, då är man ute på hal is.
För glömmer man bort att inte bekräfta varandra, se varandra och finns där oavsett, då är det inte kärlek.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-09-29 23:03

har verkligen inte sagt att alla män är skitstövlar - jag manar till eftertanke bara.

bitley - Ej medlem längre2008-09-30 02:37

Tack för era ord, kan garantera att jag inte är någon skitstövel och inte var det mot henne heller. Allting bara tonade ut. Hon har drabbats av stroke tidigare i sitt liv, trots att hon bara är 30 år och några till. Jag tror att man har en annan form av syn på livet om man gjort det. Man blir mer krass och mindre eftertänksam. "Men det är ju så", brukade hon säga om allt hemskt i världen, som berörde mig mer. Det är komplicerat men jag känner att min kärlek var djupare än hennes. Jag skrev ett tack-för-vår-tid-brev till henne och får nu jobba på att gå vidare. Vi har aldrig bråkat och egentligen aldrig varit oense. Det var bara hennes intresse som svalnade, som sagt, mest kanske på grund av tonårsdotterns agerande - dottern uteslöt mig och lät mig aldrig komma till tals.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-30 02:57
Antal inlägg: 7605

Jag hoppas att du med, bitley, får sova lite i natt och har nya krafter i morgon.
Du får ta en dag i sänder och se att det ljusnar så småningom.

bitley - Ej medlem längre2008-09-30 03:36

Tack, ska spela beta tills ögonen säckar ihop, då är det dags att sova ;)

EssQ - Ej medlem längre2008-09-30 06:39
Antal inlägg: 1433

Ja tycker att de e starkt gjort av bitley..som e kille att skriva av sig på ett sånt här forum.. positivt att man får se att en kille kan visa att han gråter.. annars får man ofta höra "äääh de finns andra" osså går dom ut på marknaden för att snabbt hitta en ny. De tar tid att komma över en person som man haft så mkt me att göra..en person som man har öst sin kärlek över.. man har ju själv vart där några gånger.. *kramar om Bitley o säger att de ordnar sig..de blir bättre.. en dag kan du le åt minnena utan att de gör ont*

swingmatism2008-09-30 10:56
Antal inlägg: 509

Det är hemskt, själv (som obotlig romantiker och optimist) så har jag väl varit olyckligt kär i själva livet sedan födseln, mer eller mindre. detsamma gäller människor; kan dock inte utifrån egen erfarenhet tala om annat än vänskapsrelationer, men inte desto mindre, det spelar ingen roll hur pass väl härdad man tror sig ha blivit efter diverse törnar; hur pass väl man lärt sig att gå vidare efter tårar; nästa gång som man står där med kniven i ryggen och andan flyr undan som en blöt tvål i duschen så vill man bara inte vara med längre.

Jag brukar nog mest söka dränka sorgerna; somliga säger att det var vad Fröding gjorde men att hans kunde simma, för egen del ser jag att starksprit tenderar konsververa skiten och bara förlänga bäst före-datumet på ångesten. Det finns inget botemedel; man får inse att människor suger och lära sig leva med det.

nystan12008-09-30 11:14
Antal inlägg: 3414

Tänk på att du klarat det förr, och kommer klara det igen.
Ät mycket glass.

bitley - Ej medlem längre2008-09-30 11:38

Idag känner jag mig mest tom & förvånad över att det är som det är, men har inte varit ledsen sedan igår kväll. Det gick över, temporärt. Förlikar mig.

katalias - Ej medlem längre2008-09-30 14:22
Antal inlägg: 2032

Bitley, hoppas du snart har lagt de allra jobbigaste känslorna bakom dig. Vill bara emfasera det SylviaPlath skrev, om att inte hålla kontakten. Om hon har brutit med dig och du ringer och gråter och ältar med henne så kommer hon för varje gång få avsmak för dig, mera och mera. Det låter hemskt, men jag är rätt övertygad om det. Har kärleken slocknat, som hon menade, så har också tålamodet minskat avsevärt. Du gör dig själv en stor otjänst genom att ringa henne, träffa henne eller hålla kontakten på annat sätt. Älta det hela med dina vänner, en syster om du har någon. Absolut inte med henne.

Efter regn kommer solsken. Gammal dammig klyscha men fan vad sann.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?