Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Piaree | 2008-10-04 21:16 | |
![]() | Nej det ena utesluter inte det andra, jag kan minsann sätta ner foten när det har gått för lång. Jag försöker givetvis engagera mej 100 % i det jag håller på med. Ingen har lyckats utnyttja mej än. Jag redogör bara för min ståndpunkt. Givetvis kan inte alla se världen genom mina glasögon. Jag menar att vi har en skyldighet mot våra medmänniskor på samma sätt vi har mot tex miljön. Dock lever jag inte alltid som jag lär. Men jag försöker. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-04 21:17 | |
![]() | "Tycka synd om gärning" kanske.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 21:18 | |
![]() | Man kanske skall sluta få dåliga vibbar av ordet självgod. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 21:33 | |
![]() | piaree- jag tror att moroten är mäktigare än piskan då moroten smakar gott och gör mätt, och piskan ger sår som tar lång tid att läka. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-10-04 21:57 | |
![]() | Ja brukar hjälpa gamla tanter som bär sina tunga väskor o bära dom...o sen går ja..me väskorna... dom e ju tunga.. dom kan ju få ont i ryggarna... men de brukar bara vara meduciner o shit i..så ja har slängt åtskilliga väskor i buskarna.. | |
| nystan1 | 2008-10-04 22:50 | |
![]() | Men herregud! Ni är ju helt otroliga med ert tjafsande ibland. =D | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-05 23:00 | |
![]() | Det här är ju jättelätt. Håller till 100% med Piaree. Man hjälper ju för att man vet att man själv skulle må dåligt i en situation. Om jag hittar ett körkort, ser jag till att den personen för det, så att den personen inte ska må dåligt och behöva oroa sig för att någon använder dens id-uppgifter till nåt dåligt. Bor man i ett i-land tippar vågen åt det hållet och man blir skyldig att tippa lite åt andra hållet. Om nån säger "det är självgodhet" spelar det ingen roll, eftersom det fortfarande gynnar den som får det man ger. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-05 23:03 | |
![]() | Däremot har jag lärt mig något jätteviktigt. Det är att när man är "snäll" så använder folk det utan samvete. Då är det jätteroligt att säga nej sådär hämndlystet (och sunt) Där gäller inte "behandla andra så som du själv vill bli behandlad", därför vissa är otroligt gåpåiga människor. En tjej ville att jag skulle lära henne Photoshop så att hon skulle kunna göra ett jobb som HON skulle få betalt för. Såna personer ska man bryta med direkt oavsett om de utnyttjar en för att man är snäll eller av nån annan anledning. Bli aldrig för snäll så det drabbar dig själv tycker jag! | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-05 23:05 | |
![]() | Sen tycker jag att dina citat carlmartin är så otroligt bra. Vill bara "copy / paste" in i forumet för sänkt straffålder.....De går att applicera där | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-05 23:06 | |
![]() | Kan du acceptera att folk inte håller med det "jättelätta"? | |
| DennisPlz | 2008-10-05 23:13 | |
![]() | Vad hände med "en god gärning förblir sällan ostraffad"? Dvs grunden som hela vårt samhälle vilar på. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-06 08:36 | |
![]() | trashone - Jo..fast jag tror att även du skulle lämna in det där körkortet. Men ibland skulle jag mentalt vilja skicka folk till andra delar av världen, därför att vi ska vara glada och tacksamma att vi är födda i Sverige :) Nu räknar jag med att få skit för det, men det är inget annat än sant. Inser man inte det och ägnar tid åt att förstöra skulle man behöva lite nya perspektiv och göra en liten klassresa....:) Gärna de ungdomar som inte gör annat än att förstöra grejer. DennisPlz Raden talar ju för sig själv | |
| Amiable | 2008-10-06 08:57 | |
![]() | Finns det nåt härligare än att se glädjen lysa hos den du har hjälpt? Det går faktiskt att hjälpa andra för att man vill det, inte för att det 'ger nåt' lr för att 'slå sig för bröstet över hur j*la bra jag är'! Varför måste det _alltid_ vara en egoistisk handling? För det mesta brukar det vara så att det faktiskt upptar min tid när jag hade kunnat göra annat ist. Men jag kan också förstå de som tycker att det är en handling som egentligen i grund och botten kan betyda annat, för dens egna skull... | |
| Lenis2 | 2008-10-06 09:47 | |
![]() | gårdagens goda gärning; satt en stor paddhona mitt på vägen, trodde jag körde över den, men det gjorde jag inte. parkerade bilen och gick tillbaka till paddan och lyfte bort den från vägen. :) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-06 21:56 | |
![]() | haha Jag har väjt för en snigel en gång. Han som jag körde med skrek "vafaaaan, du ska inte ha nåt körkort!!!" | |