Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-09 00:36 | |
![]() | Kor som äter kött och springer 70km/h? Var finns dessa kor? Är det belgian blue vi snackar om eller? | |
Vigdir | 2008-10-09 00:38 | |
![]() | Kor är himla trevliga djur. Kvigor kan vara litet väl leklystna ibland, det blir litet jobbigt när de tror att de fortfarande är yttepyttesmå kalvar som "baaaara vill leka" och i princip försöker hoppa upp i famnen på en. Men en lämplig pinne och litet röststyrka brukar lösa det problemet. Fast bäst är förstås att bara promenera genom en hage när du känner kossorna i den. Kan för övrigt stå som bildspråk för andra situationer i livet också... | |
bimano | 2008-10-09 00:44 | |
![]() | Låt bli att gå in i hagen! | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-10-09 00:44 | |
![]() | En kossa i 70 knyck borde man absolut slänga tamponger i öronen på, ett par skygglappar över ögonen och en tageltofs i baken! Jag menar - en sådan ko måste ju kunna springa förbi de flesta tävlingshästar. Jag satsar pengar om ngn lyckas maskera henne tillräckligt för att ställa upp i ett lopp. Om hon dessutom äter kött, så torde ju hamburgerköttet som eventuellt springer framför vara tillräcklig motivation | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-09 00:44 | |
![]() | bizzy, grundläggande kokunskap. Kossor kommer upp i 70km/h (korta sträckor): Vi har haft vittnesmål om det här i tråden. Angående matvanor så kan det handla om ras. Tror att det finns en veggokultur bland kossor också. Någon av bönderna kan antagligen hjälpa till med att förtydliga detta. | |
bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-09 00:46 | |
![]() | =D | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-09 00:46 | |
![]() | Bimano, mitt förslag också. Men om man nu bara måste måste måste gå förbi hagen för att kunna gå och lägga sig utan att hela huset brinner upp på natten, så måste man ju kunna hantera situationen på ett vettigt sätt... inte sant?! | |
mrperfect | 2008-10-09 01:20 | |
![]() | Kor som springer dom förföljer en så det är nog MYCKET svårt att kasta sig undan i sista sekunden. Tjurar springer däremot rakt fram, alla har väl hört talas om tjurrusning? Kommer ihåg då jag var i Dalarö och skulle gå ut mot vattenbrynet, det var någon kilometer dit. Det fanns hästar och tjurar där. Två av tjurarna galopperade med full fart mot mig, de var stoora..., men sedan slutade de några hundra meter och ägnade sig åt varandra, jäklar vilken smäll då de sprang ihop! Flera gånger dessutom. | |
bimano | 2008-10-09 01:21 | |
![]() | Gå runt hagen! | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-09 01:23 | |
![]() | Bimano... om man nu bara känner inom sig att man kommer att drabbas av sju års olycka om main inte går igenom ko-hagen, eller att man kommer att bli sjuk om man inte går genom hagen fast man inte vill och egentligen inte borde. Det måste du väl förstå, så är det väl för alla ibland!? | |
sjutusan | 2008-10-09 09:19 | |
![]() | Alla vet ju att när man krockar är det den med lägst fart som åsamkas mest skador, så det gäller bara för dej att springa fortare än sjutti km i timmen med huvet lätt nerböjt, rakt emot det brölande monstret, så ska du se att vilken huvudvärk du än får, så kan du glädjas åt att kossan mår sämre. kanske. | |
kaai - Ej medlem längre | 2008-10-09 09:34 | |
![]() | arga kor eller arga kvinnor ? anser det är samma sak, kasta vatten på dem! | |
Femme_Fatale | 2008-10-09 09:40 | |
![]() | skolan där mina barn gick när de var små låg en bit utanför stan och när de skulle gå till skolmatsalen så gick vägen genom en kohage....det fungerade bra faktiskt =) | |
sjutusan | 2008-10-09 09:42 | |
![]() | Kaai; Kasta vatten? Jag skulle uppskatta om du skötte din personliga hygien i enskildhet, och inte på oskyldiga, om än lätt upprörda kossor! /Rosa | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-10-09 09:43 | |
![]() | :D | |
Basta - Ej medlem längre | 2008-10-09 10:14 | |
![]() | Det är viktigt att kolla att det inte är en hanko man har att göra med. En hanko kan springa drygt 85Km/h och är dessutom flinka klättrare. | |
johndeere | 2008-10-09 10:34 | |
![]() | Kvigor som kommer springande emot en är oftas nyfikna, inte mycket att bry sig om dom stannar i regel någon meter innan dig. Men tycker man att det är läskigt kan man ta och vifta med armarna. Därimot amkor med kalv kan vara värre om du inte känner dom och oftas så går det en tjur med i hagen då så då skall man passa sig eftersom han kan vara lite sur om det är brunstiga djur i täppan. En regel gå inte in i en täppa då. Är det mjölkkor så har dom inga kalvar eller tjur i hagen, mjölkorna är oxå nyfikna på vem som kommer i hagen, i regel oxå väldigt snälla. Har själv amkor med kalvar och tjur i hagen men runt stängslet finns det skyltar för varning för tjur lite varstanns om någon skulle få för sig att gå in i täppan. Tjurar har nosring i mulen så dom ser man på håll. | |
Jenny F | 2008-10-09 21:31 | |
![]() | Jag får bara mer och mer klart för mig att det borde vara strikt förbjudet att låta markerade vandringsleder gå genom kohagar (vilket var fallet när jag träffade den ko som föranledde mig att starta denna tråd). Tror att jag ska uppvakta Jordbruksministern om den saken direkt i morgon bitti. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-09 21:33 | |
![]() | Ja, vandringsleder genom kohagar eller jaktmarker är direkt livsfarliga. Hälsa jordbruksministern att jag vill ha fler fjäll är du snäll. Tack. | |
Jenny F | 2008-10-09 21:35 | |
![]() | Ska bli. | |