Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eeistan | 2008-10-12 14:45 | |
![]() | Skit i att diska och sånt så märks det mer... Skickar fakturan | |
| Tess 08 | 2008-10-12 14:47 | |
![]() | cucurbita... Jag hoppas verkligen att det inte finns såna karlar.. Som ´ringer mams och mams kommer på stört för att "rädda" sonen!! Tyvär vet jag att det är så.... ibland.. även om karlsloken är över 40... | |
| cucurbita | 2008-10-12 15:05 | |
![]() | Jag vet att det finns såna, för jag har haft en =) | |
| systerrebell | 2008-10-13 00:39 | |
![]() | Underskatta aldrig mammors behov av att få vara mammor till sina söner, hur gamla de (både mammorna och sönerna) än blir. Har mött ganska många studenter 20+ som åker hem till mamsen med smutstvätt eller som får veckans matleverans varje söndag för att de inte lärt sig laga mat själva. Har t o m hållit någon slags improviserad studiecirkel för bekantskapskretsens män för att lära dem koka pasta. Själv skulle jag dock inte stå ut med en sådan partner, så jag slipper irritera mig på sånt. Då är jag mer irriterad över att min pojkvän inte kan lägga sig tyst utan rumsterar på i sann elefantstil och därmed ständigt väcker mig om jag har somnat före honom. Som nu t.ex, då jag dessutom har en hemtenta att ta itu med kl 08... Dags att införskaffa öronproppar. | |
| annika2 | 2008-10-13 08:17 | |
![]() | Är gift med en tidsoptimist... han är alltid sen när han ska iväg nånstans och det som stör är att han ändå ALLTID kommer i tid! Och jag har stressat upp mig i onödan. :) | |
| vulcan | 2008-10-13 09:22 | |
![]() | Om han kommer i tid så är han ju ingen tidsoptimist annika :-) Däremot kanske man kan använda ditt dilemma som ett litet, enkelt exempel på hur man kan hantera gemensamma angelägenheter: - Det finns inget RÄTTA SÄTTET vad gäller tidsframförhållning, så länge man faktiskt hinner. Att vara vid bussen en kvart före avgång är inte bättre eller sämre än en minut. - Om ni har så olika syn, undersök möjligheten till en kompromiss som blir någorlunda bra för båda. Kanske kan ett anländande fem minuter innan göra att marginalmänniskan behöver känna sig så där extremt stressad för att missa tiden, samtidigt som "sistaminuten"-typen slipper bli alltför frustrerad av den långa väntan. Huvudsaken är att man inser att det egna sättet inte är DET RÄTTA bara för att man själv tycker det eller har fått lära sig det hemifrån - Låt var och en ta ansvar för sitt eget liv. Om det inte är du som ska passa en tid, varför då engagera dig? Det här gäller också sådant som barn som ska till dagis/skola etc. Om det är din sambo som lämnar så är det hans/hennes ansvar att barnen kommer i tid, inte ditt! | |
| vulcan | 2008-10-13 09:24 | |
![]() | (Man kanske för säkerhets skull ska tillägga att jag drar väldigt mycket åt "sistaminuten"-hållet. Vi brukar t ex anlända till skolan på morgonen nånstas mellan kl 7.58 och 7.59.45 :-) ) | |
| hjortfot | 2008-10-13 10:05 | |
![]() | Jag stör mig på att min man inte torkar upp efter sig om han spiller...eller när han ska sitta så nära så han nästan sitter i knäet när jag mår dåligt. (fast jag bett honom om att låta mig vara ifred och inte röra mig) Jag tror han förstår det jag säger men det går bara inte in... | |
| Tess 08 | 2008-10-13 10:10 | |
![]() | Men Vulcan! Jag som är veteran inom området "stress och tidsoptimism" måste här få kommentera dina inlägg. Är man tidsoptimism så hinner man sällan till utsatt tid även om det inte är långt ifrån... Men är man 1 minut sen så är man... Om jag som person blir utsatt för denna tidsoptimism blir det ett stressmoment för mig. Om du kommer till skolan med barnen 7.59.45 så finns det ingen rimlig chans att de hinner in, klä av sig och sätta sig ner innan kl.8.00.... Om du nu inte menar att du följer dom hela vägen in till skolbänken... | |
| Tess 08 | 2008-10-13 10:11 | |
![]() | Och du Vulcan... här kanske jag ska tillägga att jag kommer från en familj där pappan (min alltså) är färdig ca 30 minuter INNAN vi ska åka någonstans....;-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-13 10:18 | |
![]() | Skrämmande tråd det har blivit. Aldrig i livet att jag skulle vilja ha ett förhållande med en kvinna, fasiken vad det klagas. | |
| hjortfot | 2008-10-13 10:38 | |
![]() | trashone....Det finns nog killar/män som stör sig/klagar på sina tjejer/fruar också... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-13 10:39 | |
![]() | Va? Nej tror du :P | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2008-10-13 10:54 | |
![]() | Jag har varit gift sju gånger. Mina hustrur har samtliga varit perfekta skapelser - i ungefär två veckor. Enligt min gedigna erfarenhet börjar färden nerför så snart man konstant slutat mata dessa varelser med chokladpraliner och ömma ord. Sedan börjar kverulerandet. Men som en naturlag i mitt liv ringer kyrklockorna ganska snart igen. | |
| Sven Gun | 2008-10-13 11:12 | |
![]() | Kanske hade varit bättre att ta reda på lite mer om varandra än att trycka i människan en massa godis. Så kanske du sluppit lägga ut förmögenheter på vigselringar om du insett tidigare att käringen inte va nåt att ha | |
| ctr_jimmy | 2008-10-13 11:14 | |
![]() | En sambos mamma :P | |
| Saberhagen | 2008-10-13 11:15 | |
![]() | vissa karlar förstår inte att kvinnor behöver dessa praliner och ömma ord, ibland kanske en ros här och där. även efter att ha sagt ordet "ja" så kan det uppsakattas. men jag tror vi kvinnor tar lite mycket för givet ibland. tror vi ska vara mer tydliga på nå vis. | |
| Caligatia | 2008-10-13 11:16 | |
![]() | Jag lagar all mat, och har ingenting emot det. Orkar jag inte (man pallar inte vissa dagar), tar han med mig till min favoritrestaurang. Han kan inte laga mat, jag tycker det är roligt, varför bråka om det. Alla ni som anser att om partnern inte blir bjuden skall man av principiella skäl inte gå själv, här får ni nåt att fundera på: Jag och en tjejkompis träffas inte så himla ofta längre, men ändå är det jättetrevligt om hon kommer de få gånger jag har fest. Hon har nu varit ihop med en av mina fd absolut VÄRSTA mobbare, det finns inte en chans att jag NÅGONSIN släpper honom under mitt tak. Menar ni alltså på största allvar att om jag bjuder henne, men inte honom - av förståeliga skäl, så tycker inte ni att hon skall gå heller?! Och även om det inte handlar om mobbing så är det ju ändå så att vissa människor inte går ihop. Jag tänker då aldrig bjuda in en människa jag ogillar till mitt hem, för artighetens skull... | |
| cattalinka - Ej medlem längre | 2008-10-13 14:59 | |
![]() | Saberhagen: jag antar att du lever efter det mottot själv; du köper blommor och praliner till den make och öser honom med bekräftelse. Vad är det "vi" kvinnor ska vara tydliga med och vad är det vi tar för givet? | |
| pentrollet | 2008-10-13 23:12 | |
![]() | Istället för o gnälla på sin karl kanske man ska tänka efter varför man valda honom. Och även kolla på sig själv vad man bidrar med i förhållandet. Nu är jag då inte den "känsliga" typen som går i taket för min sambo inte fäller ner toalocket, bär undan sin kaffemugg osv. Den som är känsligast får ta de helt enkelt. Det är bara att acceptera att man är olika. Passar de inte finns de ju andra =) | |