Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2008-11-20 19:56 | |
![]() | zappast, vilka droger är detta som är mindre skadliga? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-20 19:56 | |
![]() | BiNo8: Jag är relativt fritt uppfostrad och har aldrig haft behov av att göra uppror eller leva ut ;) | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-20 19:59 | |
![]() | Gräs är väl ingen drog... Eller vet kossorna något som inte jag vet | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-11-20 20:00 | |
![]() | Budalv: Jag förstår vad du menar, men lite taget ur sitt sammanhang så låter det rätt hemskt med att inte leva ut sitt liv och ha kul :) Vad skulle man annars göra liksom? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-11-20 20:00 | |
![]() | Zappast: Äh, orka. Var det det du menade eller inte? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-20 20:01 | |
![]() | Apan Bollo: Vad är kul? Om man får leka som liten behöver man nog inte leva ut så himla hårt senare i livet. | |
| Zappast - Ej medlem längre | 2008-11-20 20:03 | |
![]() | Jag nämner inga olagliga droger i detta forum... ville mer få fram att även alkohol är en drog. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-20 20:05 | |
![]() | Kul för mig är att göra en avancerad pärlplatta. Om någon tycker det är roligare att lägga sig i kuddrummet och gallskrika ska jag försöka förstå utan att döma. Kan bli svårt dock. *förskole-flashback* | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-11-20 20:06 | |
![]() | Budalv: Jag tror vi definierar 'leva ut' på olika sätt. Det jag menar är att försöka lyssna på sig själv och lev ut och följa de drömmar man har. Jag förstod dock vad du menade första gången, det var mer att jag tyckte det lät lite roligt. Zappast: Det är lugnt, du slipper. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-20 21:08 | |
![]() | "thrash- "Alla är vi dåliga i många avseenden." - tar inte detta udden av att tala om dåliga respektive bra människor?" Inte alls. Vi säger bara fel, en "bra" människa är den med få dålighetspoäng. Eg borde vi tala om dåliga och mer dåliga människor. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-20 21:22 | |
![]() | Jag gör varken uppror eller leva ut men en rolig fest är väl aldrig fel:D | |
| soluppgång | 2008-11-20 21:44 | |
![]() | Nu har jag sett programmet och har konstaterat att jag nästan inte la märke till någon åsikt alls, mest bara vittnesmål och enskilda upplevelser från barn och ungdomar. En rolig fest är kanske aldrig fel, men det är väl heller inte det som kritiseras. Det är alkoholens negativa konsekvenser som tas upp i dokumentären. Allt positivt som förknippas med alkohol som att "leva lite", frihet, ledighet o.s.v är ju definitivt inga synonymer till alkohol utan livskvaliteter som finns där ändå oberoende grad av fylla. Jag tycker att det är intressant med de mer eller mindre starka reaktionerna på dokumentären. Det är bra och roligt att vanliga människors alkoholkonsumtion ifrågasätts, väljer man att inte dricka alkohol är detta med ifrågasättande något man har vant sig vid. | |
| F_Errari | 2008-11-20 22:10 | |
![]() | Jag tycker det är sorgligt när folk skaffar sig sin identitet genom alkohol... Att bli någon genom att snacka om hur kul det var att vara så full att man inte ens vet hur "kul" man hade. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-21 02:03 | |
![]() | F_Errari Det finns väl en gräns:) Att dricka så mycket så man inte kommer ihåg vad som hänt är väl lite väl, men å andra sidan att ta ett glas vin och kolla det fest är lika tråkigt hihihi | |
| Loppan89 | 2008-11-21 02:32 | |
![]() | Varför klassificeras folk som "dåliga" för att de dricker alkohol? ÄVEN om det klassas som en drog? Vem fan satte normen att en BRA människa INTE dricker? Många olika droger i flera olika former har använts av människan i tusentals år, det var inget som gjorde dem sämre utan helt enkelt gav dem ett rus. Om man nu ska klassas som en sämre människa för att man låter sig berusas så borde bra många andra saker inkluderas. T.ex. saker som får kroppen att producera adrenalin, endorfiner etc. (så sex är ju helt klart uteslutet för 'bra' människor). Det är ju människornas lagar som har bestämt att droger är fel, det var ju inte så av sig självt precis. Det var någon som nämnde att det på något sätt skulle vara en 'synd'. Vilket tydligare pekar på människans roll i hur vi 'borde' uppfatta saker. Lev som ni vill, drick som ni vill sålänge andra inte far illa ut på grund utav det. Man är inte självdestruktiv för att man lever ett, i relativa termer, 'osundare' liv. :) | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-21 12:32 | |
![]() | Loppan89 Bra skivet!:) | |
| vulcan | 2008-11-21 12:44 | |
![]() | Jo, jag tror också att det kanske finns något i människans natur som gör att vi behöver förändra medvetandetillståndet ibland. Droger av olika slag är ett av medlen för att uppnå det. Att hälla i sig ett glas vin ibland är inte mer naturligt eller onaturligt än att dricka ett glas äpplejuice eller mjölk. | |
| soluppgång | 2008-11-21 12:46 | |
![]() | Vem har klassificerat folk? Inte dokumentären iaf. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-21 14:22 | |
![]() | vulcan: "Att hälla i sig ett glas vin ibland är inte mer naturligt eller onaturligt än att dricka ett glas äpplejuice eller mjölk." Hade det varit okej att skriva den meningen men med en illegal drog istf alkohol? Var går gränsen för vad man får skriva? Är det att beröra illegala droger som ej är tillåtet? Får jag t ex länka till en studie som listar the most harmful drugs eller kan det misstolkas som drogpropaganda? (Syftet skulle vara att visa hur högt upp på listan alkohol placerar sig jämfört med vissa illegala droger.) | |
| soluppgång | 2008-11-21 14:37 | |
![]() | Budalv: Du får gärna posta den studien i ett pm till mig om du vill. | |