Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SämstpåBeta2008-11-23 06:29
Antal inlägg: 1761

Vad sade veterinären? Det är det enda intressanta?

Mitzy2008-11-23 06:36
Antal inlägg: 221

Som jag skrev i början av denna tråd. Ni hade ett avtal innan. Nu blev DET avtalet inte fullbordat iom att de båda hundarna inte ville just då. Men som alla trista jurister älskar att säga - pacta sund servanda - dvs avtal ska hållas - ni hade ett avtal, det var inte tidsbegränsat. OM det blev valpar så skulle grannen få en.

Sedan kan ni kanske komma överens om att grannen ska hjälpa till lite ekonomiskt när det gäller mjölkersättning osv (det kan ju trots allt vara grannens valp som får denna ersättning, det vet man ju aldrig, eller hur?) kan ju vara skäligt.

Sedan att hålla rätt på hundar som löper, om man inte har dem inomhus 24 timmar per dygn, är det inte lite som att hålla rätt på hormonstinna tonåringar - mao går det överhuvudtaget? Är det inte lite som att valla katter??

När allt är sagt och gjort så måste väl ändå grannsämjan vara viktigast, ni ska ju träffas en massa gånger. Vad säger grannen? Är han/hon mest generad över det som hänt eller bara glad?

I slutändan så är det ju faktiskt viktigast att hitta hem för dessa små sötnosar som du VET kommer att älska dem, oavsett de är duktiga på det ena eller det andra, eller hur?

Elva stycken. Det är mycket. Ge en till grannen, så kan ni fortsätta att pratas vid då ni träffas. oavsett hur många spekulanter du har. Du kan sälja tio. Det är bra så.

Grnasämja är bra att ha. Sedan kanske du skulle fundera på P-piller för din hund, då är du säker på att detta inte händer i framtiden.

Oavsett hur saker och ting utvecklar sig så hoppas jag att allt blir bra.

Lilla Busan2008-11-23 09:04
Antal inlägg: 896

Oooo nej jag har absolut inga problem att hantera ilska eller andra känslor som ngn så fint påpekar.. O vad har det med detta att göra egentligen??

Om du tex får ett mail eller sms så kan du som person välja att läsa det på minst två olika sätt eller hur..

O nej jag är inte det minsta ilsk eller ngt, detta är ett forum o ett forum betyder att man ventilerar, diskuterar o skriver sin åsikt.. Vilket jag gjort..

OM man har en tik som löper så är det ÄGARENS ansvar att se till att hon ej kommer i kontakt med andra hundar.. DETTA medför då att inte fan släååer man ut sin tik ensam o lös OAVSETT hur bra honbrukar bete sig annars... så är det bara ..

hanar kan känna av en löptik på mils avstånd vilket gör att man som seriös hundägare om man nu bor som denna ägare gör mitt ut i skogen. UPPLYSER dem grannar som har hanhund om att nu löper tiken.. Därigenom INTE sagt att man då har full rätt att ha tiken lös utan uppsikt vilket ju helt klart i detta fall har skett.. Här har ju ingen för guds skull ens sett att hon blitt parad.. Ja menar Hej hur seriös är det liksom ..

Nej fy fasiken, vissa borde inte ens få ha djur anser jag ..

Malin, med rätt att tycka till o säga sin åsikt, detta är ju trots allt ett forum eller?

Margana2008-11-23 09:09
Antal inlägg: 826

Är nog benägen att hålla med Busan där, man släpper inte ut en löpande tik om man inte har 100% koll på henne.

Om jag släpper ut min katt när den löper och grannens katt kommer in på gården och sätter på henne. Inte kan jag gå till honom och gnälla sen då, jag får väl skylla mig själv om det blir kattungar.

Som busan sa så känner hankatter/hanhundar löpande honor på mycket långa avstånd.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?