Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 469 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vonne_ | 2008-12-18 00:42 | |
![]() | Min syster är alltid välkommen i mitt hem men det är inte vad det handlar om....det är vilket ansvar har samhället...jag bor i en liten ort och här är det väldigt hög arbetslöshet....vad har min syster för möjligheter att få jobb här när mina egna barn är arbetslösa..att säga att man ska flytta till en mindre ort är att göra det enkelt för sig. | |
| Brolin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:42 | |
![]() | Vi kan ju alltid äta våra smarriga moralkakor? | |
| vonne_ | 2008-12-18 00:42 | |
![]() | Jag säger bara en sak välkommen till verkligheten | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:43 | |
![]() | pg up- använd din fantasi en smula tillsammans med den erfarenhet du själv har av hemlösa så kan du nog tänka dig till ett scenario eller två där det skulle kunna vara problematiskt (för att uttrycka sig milt) att ta in personen i fråga i ett (kanske) trångt hem med (kanske) små barn. så behöver vonne inte hjälpa dig också. | |
| skogstorparn | 2008-12-18 00:44 | |
![]() | "Problemet är inte löst för att man får en sunkig etta i en småstad." nä..men det är ju tag över huvet iaf.. | |
| skogstorparn | 2008-12-18 00:45 | |
![]() | tak.. | |
| Brolin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:46 | |
![]() | skogstorparn.. ja men hur har du råd att betala för det taket då? | |
| Caligatia | 2008-12-18 00:46 | |
![]() | vonne_ jag sade aldrig att det var en långsiktig lösning, men vad är att föredra? Hemlös och arbetslös i STHLM, eller Arbetslös i din lilla kommun med tak över huvudet? Som sagt, jag tänker inte uttala mig om huruvida du borde ta in henne eller inte; det var mest dina kraftord om oss andra som retade upp mig lite. Det är en högst beklaglig situation. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:50 | |
![]() | Om man lider av att ens egen familjemedlem bor på gatan så ser jag inget ***** bekymmer i att ta hand om familjemedlemen så länge man VILL det. Någonstans bör man börja och varför inte vara delaktig i att börja någonstans än att sitta hemma i sin soffa och tänka på sin syster som är ute på gatan medan man själv sitter och jäser. | |
| Tulpan85 | 2008-12-18 00:52 | |
![]() | Caligatia Hej där! Nej problemet är inte löst bara för att dem får en bestående bostad, det är ju givetvis många åtgärder som behövs för att kunna hjälpa de hemlösa över en längre sikt. De har säkerligen många olika anledningar och problem som har satt dem i den situation dem befinner sig i idag. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:53 | |
![]() | Det är så hemlösa tillslut förlorar Allt. Folk omkring dem har slutat att bry sig, deras familjer har tröttnat eller vill inte Se, deras e.v syskon syns inte, deras vänner är borta sen länge och så vidare och så vidare. Tillslut hamnar de i politikernas och kommunernas händer och där vet vi redan hur det kan sluta. Men om du Carlmartin vill att samhället ska fortsätta i den riktningen så var så god. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:54 | |
![]() | pg up- ok. du ser inget bekymmer i det. bra det för dina familjemedlemmar. men alla är kanske inte lika starka som du. föraktar du dem? | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:54 | |
![]() | Jag föraktar folk som slutar att bry sig om sina medmänniskor, ja. | |
| skogstorparn | 2008-12-18 00:55 | |
![]() | "Vissa har haft otur, andra har satt sig själva i skiten.." precis ,tyvärr är det lite kö på femrummarna på östermalm.. | |
| The_Viking | 2008-12-18 00:56 | |
![]() | Hur det än är så har man sig själv att skylla i 99,99% av fallen man blir hemlös. Har man betalningsanmärkning så har man ju faktiskt sig själv att skylla på (jag vet att försäkringskassa mm.mm strular till det ibland) men man måste ju faktiskt ta på sig sin del av ansvaret. | |
| micro113 | 2008-12-18 00:57 | |
![]() | Själv har jag varit bostadslös i mer än en period av mitt liv -- dock aldrig hemlös, eftersom vi ställer upp för varandra i min familj. På samma sätt har också min son bott hos mig, medan han väntade på lägenhet och ordnade med arbete. Det är väl inte bara samhället som skall ställa upp -- inom en familj har man väl ansvar för varandra. | |
| vonne_ | 2008-12-18 00:57 | |
![]() | Ni alla som har ett inlägg i det här forumet.............jag hoppas att ni aldrig får en bror/syster som hamnar där min syster är nu. Att se sin egen syster på Tv och veta att du inte kan göra så mycket för henne än att vara där för henne. Hon har sin stolthet och jag hoppas att ni förstår vad jag menar. En del av inläggen är så patetiska att jag orkar inte ens att läsa dom. Jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År ni som har ett hem/hus och en trygg tillvaro. | |
| Caligatia | 2008-12-18 00:59 | |
![]() | OK, så jag skulle uttryckt mig annorlunda tulpan. Du får väl åtminstone ge mig såpass att det mest AKUTA problemet är löst? Har man tak över huvudet; en fast punkt i tillvaron som man kan utgå från, så underlättade det i alla fall för mina kompisar att få ordning på sitt liv. | |
| magalita | 2008-12-18 00:59 | |
![]() | Vadå välkommen till verkligheten?! som vonne säger. Det verkar som om vi inte vet vad verkligheten är , alla har nåt problem mer eller mindre, men tack och lov för familjen som är där när du behöver den. Thats what family is for | |
| Brolin - Ej medlem längre | 2008-12-18 00:59 | |
![]() | haha vonne_ lägg ner nu.. ska du försöka få oss att må dåligt? | |