Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 696

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2009-01-26 22:50
Antal inlägg: 18678

Såg ut som rappakaljatråden.

Sushimannen - Ej medlem längre2009-01-26 22:52
Antal inlägg: 367

tarzanhoe :)

ingen använder ordet rappakalja längre... och jag är inte ens säker på att det är rättstavat.

trashone - Ej medlem längre2009-01-26 22:54
Antal inlägg: 18678

Riktiga män använder ordet. Med sådan stavning.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-26 23:07
Antal inlägg: 7605

Kolla först om det är lämpligt att svänga av/byta fil
Blinka
Därefter bromsa, byt fil eller lägg dig längs högerkanten alt mittlinjen.

Uppsikt
Tecken
Placering

Min trafiklärare tjatade, så det sitter i huvet än.

Sushimannen - Ej medlem längre2009-01-26 23:08

mommes... du glömde fingret!

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-26 23:10

vad då fingret?

Kirkelina2009-01-26 23:11
Antal inlägg: 972

Håller med micro om att man absolut inte ska lita blint på andra bilars blinkande. Man ska alltid köra som om alla andra vore idioter i trafiken och alltid vara beredd på att någon kan göra fel. Själv tycker jag att blinkandet liksom sitter i ryggmärgen. Så fort som jag kommer till en korsning där jag ska svänga så blinkar jag. På vägen till jobbet har de byggt om en tidigare T-korsning till en vanlig (men ovanligt tvär) högersväng. Där händer det titt som tätt att jag blinkar ändå av gammal vana. Känns lite pinsamt, men är knappast trafikfarligt då det inte finns någon risk för missförstånd.

Sushimannen - Ej medlem längre2009-01-26 23:11

alltså.... i trafikläraren.

sa fröken - Ej medlem längre2009-01-26 23:13
Antal inlägg: 353

"h*n var ny i knutarna och visste inte hur h*n skulle köra för att hitta"

så försöker jag intala mig själv när andra svänger utan att lägga på sin riktningsvisare eller när de får på den först när det redan är uppenbart vad de håller på med. jag har kört precis likadant själv på diverse obekanta ställen där jag kommit i en korsning och inte vetat om det var just där eller nån annanstans jag skulle svänga.

när jag ska byta fil lägger jag på blinken och klämmer mig över linjen typ fem sekunder senare, beror på trafiksituationen.

när jag står i en korsning och väntar på att kunna köra vidare så är jag ganska noga med att se efter om bilar som kommer från vänster och visar att de ska svänga till höger verkligen gör det också innan jag kör själv (ja, självklart kollar jag ju alla andra möjliga riktningar också...). har varit ett par tillfällen när bilister blinkat hejvilt men i själva verket fortsatt rakt fram i full karriär - då hade det smällt rejält om man åkt iväg så fort man såg att det blinkades...

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-26 23:13

Tss...
däremot hade jag en gammal mansgris som lärare i historia/samhällskunskap.
Han påstod att om en tjej på cykel sträckte ut högra armen, skulle hon antingen svänga till vänster elelr torka nagellacket.

sa fröken - Ej medlem längre2009-01-26 23:17
Antal inlägg: 353

förresten kör jag ofta längs en rutt där vägen på ett ställe gör en nästan 90 graders kurva till höger och det INTE är en korsning; en och annan gång jag reflexmässigt lagt på blinken till höger när jag närmat mig stället... lika halvfånig känsla varje gång :S

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-26 23:22
Antal inlägg: 6214

fingret ar alltid basta vagvisaren, sa min farmor.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?