Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 18 738 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-27 21:29 | |
![]() | Ja just det, of course! | |
| Forza Timrå | 2010-11-27 22:27 | |
![]() | "Du kanske inte bryr dig om att gamla sitter inne hela vintern för att det inte går att ta sig fram, eller folk som inte har två starka ben att ta sig fram på öht." Eeh, det är väl inte så att det oplogat på alla gångvägar hela vintern? Att det inte röjs undan under värsta snöandet är väl inte att förundras över? Fö, värsta bilkön jag suttit i någonsin (utan olycka) var mellan Uppsala - Södra Sthlm. Kom det fem cm nysnö (kall) på dessa dryga tre timmar så var det bra, men de inhemska bilisterna trodde nog de hamnat i en snöstorm i Antarktis eller nåt. Som norrlänning var det lätt att hålla sig för skratt ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-27 23:09 | |
![]() | Jo förra vintern var det det. Dessutom är många gamla rädda att gå ut som det är på vintern utan de puckelpistar som var i trottoarerna. Klart det inte går att få perfekt väg men jag vet många gamla som väntar tills någon tar med dem ut och alla har inte ens den lyxen. | |
| Stenknäck | 2010-11-28 06:43 | |
![]() | Att rapportera om snökaos i de södra delarna av Sverige är tidningarnas förstasidestoff. Har nämns jämnt numera antingen det är snö eller regn so kommer ----skala 1 , skala 2 eller skala 3. Så tänker man att oj då nu blir det nåt hemskt så det är bäst att bunkra upp men när det väl kommer nåt och om det kommer nåt så är det oftast inte alls så farligt som tidningarna skriver. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-11-28 07:51 | |
![]() | äh, det är bara snö ju! vilket gnäll på snöröjningen det är i tråden. i kommun där jag bor anlitades precis varenda företag som finns tillgängligt att skotta tak, trottoarer, hållplatser etc förra året och kanske blir det likadant iår. vi hade murare, sotare, byggföretag och alla andra ute i skift dygnet runt 7dgrs vecka. vi hade till och med hitflugna polacker som gick och skottade alla tak på flygplatsen och på hustaken i centrum för att det inte fanns mer lokal arbetskraft att tillgå. bla jag själv var en av arbetsledarna så jag vet att kommun och företag gjorde allt och mer än man egentligen kan begära för att hålla stan i gång och hyfsat funktionibel. men fick vi tag på några genom AF? nix, några med invandrarbakgrund eller några i behov av arbetspraktik.... nix. förhinder, sjukdom, familjära problem, personliga skäl etc hette det. fick vi tag på några studenter, unga arbetslösa? nix, samma visa där trots annonser, lappar, uppslag och runtrigning precis överallt. folk är jävligt lata och bekväma, pengarna var det inget fel på men klockan 03:00 för att skotta snö! minusgrader! fy, nej är hellre hemma och klagar, får ju in lite pengar ändå. det är kris när det sitter folk hemma och ser på TV, går arbetslösa på stan, glider omkring på coop med socpengarna på fickan samtidigt som de klagar på att de ej får en chans på arbetsmarknaden och kommunen måste anlita hitflugna polacker för att skotta. iår kommer vi inte ens fråga, det är en farlig tidsspillan som lämnar flera dygn oskottat och kan orsaka skador, olyckor. så ni som vet med er att ni sitter hemma. klaga inte på snön. | |
| Aceofhearts | 2010-11-28 10:51 | |
![]() | Vi kommer få en likadan vinter som ifjol. Suck! | |
| smörbit | 2010-11-28 11:04 | |
![]() | Det är bara bra att snön kommer så folk kör lungnare ..i mitt jobb ser jag oftas folk som stessar och ligger tätt bakom lastbilen..i går så blåste det kraftigt över Dalboslätterna så hastigheten var ca 35/km i timmen .. Håll avstånd mellan varandra!!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 11:08 | |
![]() | I år har dom varit bra på att ploga på min del av söder iaf så dom kanske lärde sig att det kommer snö i sthlm förra året. Fast vintern har ju just börjat å andra sidan. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 11:16 | |
![]() | Jag skulle aldrig klaga på själva snön :)) | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-28 11:37 | |
![]() | Varför står det att Odin inte är medlem längre??? första sidan och inlägg nr 2 | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-11-28 12:28 | |
![]() | Han har tröttnat och blivit ett troll ;P | |
| blue_moon | 2010-11-28 12:37 | |
![]() | Word, krill_master! | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-28 12:38 | |
![]() | "Han har tröttnat och blivit ett troll ;P" Haha, men oj, inte medlem längre? | |
| blue_moon | 2010-11-28 12:39 | |
![]() | Sin bild har han iaf kvar. Här står han fortfarande som medlem: www.betapet.se/forum...#l astreply | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-28 12:40 | |
![]() | Jodå, Odin är visst medlem och chef för Betapet. Bye, jag ska ut i snökaoset. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-28 14:36 | |
![]() | Ja men kolla sida 1 och inlägg 2! :P | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-11-28 14:41 | |
![]() | Ooops, Odin har lagt ner! Dags att lämna skutan, bye! | |
| odin - Administratör | 2010-11-28 15:58 | |
![]() | Skumt :-) | |
| odin - Administratör | 2010-11-28 15:59 | |
![]() | Gammal tråd, säkert något relatera till det... får kolla! | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-11-28 19:08 | |
![]() | den här tråden kan leva i 100år för det är samma rubriker och samma tjat varje år när snön kommer. hur ska det snöa för att rubriken inte ska lyda "KAOS" och vill vi isåfall ha en vinter bestående av 2cm slask, tö, underkylt och regn? det är fan vitt, torrt och ljust. vara glada och skotta eller sitt hemma och tyck att det suger. jag föredrar det såhär jämte alternativet. | |