Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 316 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:48 | |
![]() | gränsen gick vid stödhjul. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:48 | |
![]() | magga... min son vill helst av allt bo i en husbil på min uppfart... och min dotter hon ska köpa en bondgård i danmark, men bo hemma hos mig på helgerna. jag tror jag kommer ha dem under uppsikt. | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:48 | |
![]() | Jag cyklar hela tiden men äger ingen hjälm. Jag tycker helt enkelt att det är fult och obekvämt, väldigt dumt av mig. Jag har blivit påkörd av en bil och höll på att bli det idag igen. Det är verkligen irriterande att vara cyklist, gående går hela tiden på cykelbanan och bilister kör på en i korsningar när båda har grönt. Usch, jag har svurit många gånger på min cykel både högt och för mig själv. Skrikit åt ungdomar att för helvete flytta sig som en arg gammal tant. | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:49 | |
![]() | Vad fan Magga! Du har ingen telefon, du har ingen cykel! Vad har du egentligen, förutom ett vackert gåtfullt leende? | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:49 | |
![]() | Och så ingen styrstångsfylla, Anneli. :-) | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:49 | |
![]() | Kommer inte rekommendera mina ungar att ha hjälm. Man vill ju att de ska hitta rätt tjejer. Typ alfahonor. De gillar inte hjälm. Dessutom skaffar jag nog ett par extra (ungar) i reserv utifall att nån kolar. Fick en gratis hjälm av kommunen häromåret. Den ser ut som ett extra cortex. Vad säger DET om min hjärna? | |
| Bertil Truck - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:51 | |
![]() | Äntligen nån med sund inställning. | |
| magga | 2009-04-04 22:52 | |
![]() | -BAUDI hihi ja det e bra det;) Rob sorry :( | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-04-04 22:52 | |
![]() | De flesta allvarliga fallolyckorna sker i hemmet, inte på cykelbanan. Det är hemma man ska ha hjälm. | |
| magga | 2009-04-04 22:53 | |
![]() | Sant BK Jag borde ha hjälm när jag dansar loss på badrumsgolvet. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:55 | |
![]() | magga, jag är säker på att du använder plattången som mikrofon (med kontakten i väggen) när du rockar loss på ett plaskvått, halkigt badrumsgolv, vrålandes Dancing Queen. Jag blir orolig! Ta på dig hjälm människa! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:55 | |
![]() | Jag läste om en kille som glömde ta av sej cykelhjälmen när han skulle klättra klätterställning..han blev hängandes. Så allt har sin baksida. | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:55 | |
![]() | :-) | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:57 | |
![]() | Från april till oktober cyklar jag dagligen till och från Sthlms city.. Och ja, jag använder hjälm. För ca. 2 år sen åkte jag omkull ordentligt, och tack vare hjälmen så klarade jag mig från "värre"skador än en trasig arm. (inte kul att se sitt eget skelett, jag lovar) Min son som satt bakpå i barnstol klarade sig också undan med några skrapsår, och jag är evigt tacksam att vi inte slarvade med hjälmen just den dagen. Obekvämt med hjälm? Jo, kanske det , men tänk vad obekvämt det vore med en hjärnskada.. | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:57 | |
![]() | Alltså, jag log inte åt Annelis inlägg, utan åt bilden jag fick på näthinnan av Magga i badrummet. :-) | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:00 | |
![]() | Som sagt, jag har också slagit mig rejält när jag har cyklat omkull/blivit påkörd. Men jag vägrar hjälm ändå. Tjurskallig, javisst. | |
| skrabban | 2009-04-04 23:01 | |
![]() | Jag råkade ut för en olycka för några år sedan och fick ett djupt jack i pannan. Efter det använder jag alltid hjälm när jag cyklar. Hade jag använt hjälm redan då så hade jag inte fått ärret i pannan idag. Gafflaren och Mr Sun Green var inte så tuffa för om ni råkar ut för en olycka och skadar er i huvudet så använder Ni nog hjälm i fortsättningen. Mr Sun Green du ska inte driva med döden om att dina barn dör för det kan hända fort nog. Det har inte med tjejer att göra om man ska använda hjälm eller ej. Det gäller att rädda sitt liv när olyckan är framme. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:03 | |
![]() | Man gör sig fruktansvärt illa om man ramlar på cykel, kanske inte om man håller tantfart men om man använder cykeln som man ska. Jag brukar träningscykla en del och jag kan säga att jag skäms när jag inte använder hjälm. Alla som cyklar fort använder hjälm. Cyklar man bland trafiken bör man också ha hjälm då bilister ofta ser cyklister som ett orosmoment och olyckan lätt kan vara framme. Anledningen till att jag inte använder hjälm är ren dumhet. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:06 | |
![]() | Det finns en del människor som jag inte unnar en hjälm. | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:07 | |
![]() | Jag kanske ska tillägga att jag har cyklat i stort sett varje dag sedan jag var 6 år. 3 mil om dagen i ur och skur till/från jobbet blir det i veckorna. Sedan kan man ju nöjesåka lite på helgerna också. ;-P | |