Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 100 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-03 08:19 | |
![]() | Min konsumtion är minimal då jag är prylhatare, vegetarian och inte har körkort. Däremot vill jag ha kvalitet om jag köper något så det håller länge. Slulle jag dra ned på något fick det väl bli alla live-gig jag går på. Älskar kolla band! | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-03 08:21 | |
![]() | Och kanske skippa min dyra frisör... | |
mexfunnie - Ej medlem längre | 2014-10-03 08:39 | |
![]() | Det första ja borde dra ner på är lypsyl...snacka om beroende Det sista ja kommer dra ner på är...träningen..utan den ä ja ingenting | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-03 08:54 | |
![]() | Lypsyl är värdelöst, funkar inte. Jag köpte ett cerat med bivax på hälsokosten i våras. Fyrtio spänn, men räcker ännu och funkar dessutom. | |
kattamaran | 2014-10-03 09:15 | |
![]() | Dra ner på FB, mobil, tv och annat trams och mer av Jesus. | |
mexfunnie - Ej medlem längre | 2014-10-03 09:19 | |
![]() | lypsyl..cerat..labello... munsalva. eller va dom nu heter... ja gillar bäst försvarets hudsalva..men den e inte så enkel o ha i fickan..locket är inte de bästa... å ja vet..att ju mer ja smörjer. .ju mer beroende bli man o int bli de nå bättre heller..så dags o eliminera det beroendet... ha ju lyckats sluta röka..då borde de här va 'peace of cake' | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-03 09:31 | |
![]() | Du kanske använder rörelsen då du stryker på ceratet i atället för rörelsen då du rökte. Men du har rätt, borde vara piece of cake om du klarade sluta röka :) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-03 09:32 | |
![]() | *stället | |
tanja77 | 2014-10-05 09:51 | |
![]() | Shopping av kläder ... Röker inte, dricker sällan och har inte bil så .. Man kanske skulle öppna en klädaffär? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-05 09:56 | |
![]() | drar mitt strå till stacken äter inte kött,det får räcka med det,så svaret är nej,kommer inte dra ner på något | |
kryddeluntan | 2014-10-05 10:15 | |
![]() | Sälj kläderna på Blocket eller loppis tanja77. Många handlar sekond hand idag, framför allt småbarnsföräldrar. Själv donerar jag till läkare utan gränser det jag har tröttnat på. Mina systrar och jag "återanvänder" varandras kläder, det har vi gjort sen tonårstiden, köper bara det som är nödvändigt. | |
MiaFredrika | 2014-10-05 10:30 | |
![]() | Jag borde dra ner på att köpa kaffe ute. Dyrt som attan, om man lägger ihop alla koppar man köper under ett år. Men samtidigt så tänker jag, att jag dricker inte alkohol, röker inte, äter inte godis eller köper speciellt mycket kläder, så lite trevligt(gott) måste man väl få ha. | |
tanja77 | 2014-10-06 00:55 | |
![]() | Mm får testa det kryddeluntan :-) Det är en hel del .. | |
Satyra | 2014-10-12 19:13 | |
![]() | Jag konsumerar extremt lite utöver det man absolut måste ha, så jag får då ta bort det enda egentligt helt onödiga jag införskaffar - cigaretter. "Varför skulle man dra ner på det då? Hela vårt välstånd bygger på att vi konsumerar.", skrev du, wildman. Ja, t.ex för att vi i dagsläget, bara i Sverige, konsumerar över jordens tillgångar och som om vi hade 3,7 jordklot att slösa av. Ett ganska gott skäl att försöka göra något åt sin köplusta, kan jag tycka. ;-) www.wwf.se/vrt-arbet...te n-jorden | |
Rhotheta | 2014-10-14 08:35 | |
![]() | Skall man vara noga leder inte vår konsumtion till äkta välstånd. Förväntan på ständigt ökande konsumtion leder till ständigt ökande krediter som vi utnyttjar till välstånd. Vikande konsumtion sänker förväntan och då kan skiten plötsligt hitta fläkten. Tidpunkten för detta kan vi skjuta upp genom konsumtion, men jordresurserna har övergått från att vara ständigt expanderbara till att bli alltmer finita. Vi kommer alltså att nå den punkten inom överskådlig tid. 200 år är nog generöst tilltaget. Gissar att många av oss hinner uppleva åtminstone inledningen. Teoretiskt kan den redan ha inträffat när man senare analyserar skeendet bakåt. 2001 och 2008 kommer nog att vara viktiga brytpunkter för västvärlden, medan asien ännu inte nått så långt. Så konsumtionen kommer definitivt att minska globalt. Först kommer den dock att öka så länge det går. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-14 11:55 | |
![]() | Overshoot Day passerade vi redan i augusti. www.svt.se/nyheter/s...rs hoot-day | |
tanja77 | 2014-10-17 22:48 | |
![]() | mexfunnie det finns ett bra cerat fr Biotherm den ger fukt inte fett som många cerat innehåller- funkar jättebra när man känner sig lite torr. | |
mexfunnie - Ej medlem längre | 2014-10-18 01:05 | |
![]() | Tack Tanja :-) | |
Daggdroppe | 2014-10-21 15:42 | |
![]() | Jag anser att har man ekonomi till det man konsumerar så behöver man inte dra ner på något. Livet är till för att levas, varför snåla in på småsaker? Man är ändå 6 fot under om 100 år. (Förutsatt att man har hälsan) | |
boffertomte | 2014-10-21 17:00 | |
![]() | Ja, daggdroppe, så har hela västvärlden också tänkt. Och nu tänker Kina och Indien samma sak. | |