Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 02:03 | |
![]() | Vi bränner våra sopor i kommunen, och hundbajset får vi betala extra för i specialtunna. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-04-27 02:18 | |
![]() | Visst klagas det för kattbajsandet i blomsterbänkarna. Ofta gödslar samma människor sina rabatter med annan organisk gödsel. Hmm, folk tänker så kort. Hundbajspåsar är av nedbrytbart plastmaterial. Lilla Busan. Jag tycker att människan tror ibland, att hon/han är världens medelpunkt. Hundar och katter och alla andra djur bajsar faktiskt ute till skillnad av människan. Det ska de få göra. De har lika rätt till denna planet som vi människor. Jag har alltid hundbajspåsar i fickorna, när jag är ute med mina hundar. Ibland plockar jag upp bajs som någon annan hundägare har lämnat kvar på ett ställe där någon kan trampa på det av misstag. Det är inte konstigt alls. Det är inte smutsig och ohygieniskt då påsarna är ganska starka. Jag tänker då, att någon hade av misstag inte tagit med sig påsar. Ibland har mina påsar tagit slut utan att jag har märkt det och måste då lämna bajset kvar eftersom man kan inte stoppa en hund som har börjat bajsa. Då går jag tillbaka och plockar upp när jag har hämtat en påse hemifrån. Vad är det som är så konstig med att plocka bort sin hunds skit? Det kan alla göra! Det är inte svårt! Jag tror att man gör problemet större än vad det egentligen är. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-04-27 02:19 | |
![]() | Får man lägga barnens bajsblöjor i soptunnan? | |
| Lilla Busan | 2009-04-27 02:25 | |
![]() | Trashie//// ahhh ja så kanske det är.. Dock har vi inget sånt tillägg här alls o tills det dyker uppkomemr jag fortsätta att kasta i våra soptunnor.. O det är inte alltid jag använder hundbajspåsar heller... Har man missat att ha med sig så tar jag vad som finns... Dock brukar jag alltid knyta runt hantaget på kopplet en massa påsar så att det skall finnas då jag går ut... Men gå med fyra stora grand danoisar som är skitsugna o kanske lite kassa i magen ibland så skall ni se vad påsar det går åt.. skratt pussa | |
| Lilla Busan | 2009-04-27 02:26 | |
![]() | Sophistry // jag tror inte att folk gör problemet större än vad det är.. Problemet är ju helt enkelt enbart dem som skiter i att plocka upp efter sig vilket gör att vi som gör det får ta all skuld o skit.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-27 02:26 | |
![]() | Beror väl hur noggrann och miljötänkande man är antar ja. Nu är det inte trådfrågan. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-04-27 02:48 | |
![]() | Hmm, där tappade vi tråden rejält | |
| Miss_jk | 2009-04-27 06:32 | |
![]() | ALLA med hund ska ALLTID plocka upp bajset efter sina hundar. OAVSETT vad. Jag har lovat mig själv att nästa gång jag ser någon som inte gör det ska jag personligen plocka upp bajset, följa efter vederbörande hem och smeta ut det över hela farstutrappan alt. mula in det i brevinkastet. I Umeå förra sommaren var det någon som hade satt upp små skyltar vid varenda hundbajshög. Det stod "Take me to your leader". Superkul tycker jag! | |
| Mimikryp | 2009-04-27 06:38 | |
![]() | Miss_jk; Åååh, I love you, det skulle jag verkligen vilja vara med om! Att du mular in det hos någon annan vill säga, för när jag är hundvakt plockar jag självklart upp bajset och kastar påsen på avsedd plats. :-) | |
| Zizzzi | 2009-04-27 10:32 | |
![]() | något jag funderat på... hur lyckas man plocka upp om hunden e lös i magen? | |
| susila | 2009-04-27 10:46 | |
![]() | Om hunden är helt rinnigt lös i magen går det inte att plocka upp, men är det bara kleggigt kan man ta upp det ändå, om man vill. Jag tycker kommunen ska tillhandahålla papperskorgar, det är många människor som har hund nu så varför skulle inte kommunerna tillgodose papperskorgsbehoven hos denna stora befolkningsgrupp? | |
| susila | 2009-04-27 10:49 | |
![]() | miss_jk, vad rättrådig och duktig du är då! Ett imponerande civilkurage! | |
| CHL | 2009-04-27 11:03 | |
![]() | odin: jag har två grand danois. Så ja, det är väl ungefär som två kossor i koppel *S* | |
| asodora | 2009-04-27 11:15 | |
![]() | Bättre låta skiten ligga kvar än att slänga hundbajspåsarna i buskar o snår. Jag plockar upp efter mina hundar om jag vet att det är gångtrafik där. Men där jag inte plockar upp försvinner bajset efter en kort tid vilket INTE hundbajspåsarna gör som ligger slängda överallt. | |
| Minta | 2009-04-27 11:16 | |
![]() | Det är ganska vanligt att se påsar omsorgsfullt ihopknutna med bajs i här och var. Det finns så få papperskorgar här och var att människor ställer påsen för att ta med på tillbakavägen, vilket de ofta glömmer. Även om påsarna är starka luktar de ofta ändå och det är i9nte så roligt att bära med på en hel promenad. Jag tycker självklart att kommunen borde ställa upp fler papperskorgar, det finns allt fler hundägare. | |
| marmotte | 2009-04-27 11:17 | |
![]() | Hundbajspåsar av nedbrytbart plastmaterial finns nog, det finns ju sådana soppåsar. Men de "vanliga" hundbajspåssorterna är av "vanlig" plast. | |
| Minta | 2009-04-27 11:18 | |
![]() | Ja, det är bättre att låta den ligga då (om det inte är på gator och trottoarer). | |
| Mebiti | 2009-04-27 11:20 | |
![]() | Den som slänger sina hundbajspåsar i min soptunna få se på f-n! | |
| marmotte | 2009-04-27 11:25 | |
![]() | Ja, det är ju din soptunna vars innehåll du har rätt att njuta av själv. | |
| TheAngel | 2009-04-27 11:30 | |
![]() | ifall man har en soprum kan man ju slänga direkt där. har ingen hund men i familjen gör dom så. om katter så bajsar dom mindre lortar och gräver ner det. men oftast vill man inte katter ska vara ute när man bor i ett område där man har sandlådor. | |