Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 462

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 17:56
Antal inlägg: 6214

Nu förväntar jag mig inte att du kommer att svara på mina tre långa och kanske lite jobbiga inlägg till dig BiNo, jag har ju försökt göra dig uppmärksam i liknande diskussioner förut utan att lyckas. Vore ändå kul om du kunde visa att du läser, och kommentera (valda delar?)

gnill2009-04-27 18:19
Antal inlägg: 1942

Förutom ökade anmälningar (som jag tror är sant) så är det också ett faktum att det fram till ... hmmm. var det sjuttiotalet? så kunde man våldta sin fru utan attd et var brottsligt. Då kunde hon ju inte anmäla det givetvis. Utöver detta tror jag också att det faktum att vi lever i ett samhälle där kvinnor och flickor faktiskt rör sig ute ensamma och anser sig ha rätt att inte behöva vara rädda för det också gör att det blir fler tillfällen för våldtäktsmän.

Vad gäller invandrare i statistiken (som var uppe här i tråden) så är det möjligt att det är fler invandrare som våldtar en okänd kvinna "ute i busken", men jag är ganska säker på att alldeles infödda svenskar i större utsträckning än invandrare förgriper sig på på sina egna barn (och deras kamrater). Och kanske är det också fler svenskar (för att de "kan" samhället bättre?) som gängvåldtar minderåriga och unga tjejer så som den liga som nyss uppdagades här i Sthlm. Så man ska nog inte kasta sten i glashus som det heter.

gnill2009-04-27 18:20
Antal inlägg: 1942

hoppsan, vad dåligt jag hade läst, dudendiro ade ju just tagit upp det där med pedofiler... sorry

run-marie2009-04-27 18:32
Antal inlägg: 1806

Tycker det låter jäkligt äckligt att "om man åker till Thailand så ska man knulla". Det är ju så otroligt många som åker dit och det kan väl iaf inte vara den huvudsakliga orsaken. Att ensamma män åker dit och utnyttjar "billig" sex med både kvinnor, tjejer och småkillar tycker jag är fullkomligt VIDRIGT! Såna skulle kastreras (förlåt det kanske var lite osmakligt skrivet, men så känner jag ibland).

stol2009-04-27 18:33
Antal inlägg: 1015

Det skulle vara intressant att besöka alla fängelser i Sverige och jämnföra hur många svenskar eller utrikesfödda som sitter inne för våldtäckt i nuläget.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-27 18:38
Antal inlägg: 1032

Lika illa som det är att kasta ur sig att man 'tror att det är mest invandrare som våldtar'.
Lika illa är det att kasta ur sig att man 'tror' att det är mest svenskar som är pedofiler.
Jag känner iaf till högst verkliga fall av pedofili bland invandrare. Det har dock maskerats och har aldrig, och kommer aldrig att anmälas.

På samma vis kan man säga att invandrarkvinnor inte blir våldtagna.
Vad vet vi om det? Att det inte anmäls är en annan sak.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 18:41

Svenska män är ju inget riksföredöme direkt... Få känner kanske till t.ex. att Kenneth Andersson från Kramfors just nu sitter dömt för mord på en prostituerad i Thailand 2005 och att hans åklagare vill att hans straff skärps till döden?

eller att
Many men who travel meet women who provide sexual favours in return for some form of economic reward. Some men did not realise that their temporary holiday romance was a prostitute. They fell in love with the woman, saw her as "an ordinary girl" and, consequently, underestimated the risk of becoming infected with HIV. There were also cases of men fully realising that the women were prostitutes but still underestimating the risk. They reasoned that, since the women looked young and healthy, and different from prostitutes in Sweden, the risk of HIV could not be all that great. Consistent use of condoms was more common among the younger men in the study. CONCLUSIONS: Certain men regarded their casual sexual relationship in Thailand as a mutual romance, not realising that the woman was a prostitute. This led them to underestimate the risk of HIV infection. Many men neglected to use a condom, especially when falling in love
(FHI 1998)

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 18:45

sally - varför tar du åt dig över en generalisering kring svenskar som pedofiler!? Skall du bli källkritisk nu? Med tanke på att invandrare enligt alla kända undersökningar är mer sannolika att upptäckas och anmälas för brott, så vore det väl konstigt om det inte vore så att det faktum att de flesta dömda för pedofili är etniska svenskar inte har viss återbäring på vilka gärningsmännen är? (Hoppas du hänger med!)

sally93 - Ej medlem längre2009-04-27 18:46

Ja, det var väl han som vart i Främlingslegionen? Vi känner till Hagamannen o Anders Eklund oxå. Det finns många helsvenska svin.

Ditt andra inlägg förstod jag inte. Att män blir kära och kan känna kärlek tycker jag bara är positivt.
O då menar jag inte HIV positivt.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 18:48

Sally dessutom så skrev jag inte "tror" som du citerade mig för. Jag var helt frank och skrev att nästan alla pedofiler är svenskar. Självklart kan jag ha fel.

Att svenska män åker till thailand och blir kär i en prostituterad för att de ser så vackra och rena ut, tycker jag förefaller vara mer naivt än vackert. Det är någon slags bild av att om en kvinna är tillräckligt snäll och fin så kan hon inte vara prostituterad, och därför inget brott att köpa hennes tjänst (vilket är olagligt även i thailand)

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 18:49

(Särskilt ömsesidigt tror jag inte det är i de flesta fall)

sally93 - Ej medlem längre2009-04-27 18:49

Jag reagerar på obalansen i rapporteringen. Det krävs ju källor i alla andra sammanhang.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 18:51

!?

stol2009-04-27 18:51
Antal inlägg: 1015

Till Dudeniro

Vilka jobbiga inlägg du har jämt. Du är jämt ute och svävar i det blå. Jag tror inte du fattar själv dina inlägg. Tyvärr.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-27 18:52

Jag tycker också, liksom du att västvärldens feta, vita män åker till bla Thailand och uttnyttjar människor är åt h*ete fel.
Just att dom blir kära ser jag iaf som positivt Oavsett om det är naivt eller.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-27 18:59

Däremot så är det ju så att benägenheten att anmäla brott inom familjen är säkert lika låg hos invandrarfamiljer som den var hos oss förr.

Vi har också en debatt vad gäller sexualitet. Vi pratar numera om det. Det är inte så tabubelagt - tack och lov-.
Det gör att vi, dels vet vi vad som kan anses rätt eller fel.
Dels vågar vi tala om det. Det har avdramatiserats helt enkelt.

Sen finns det ju dom som vill stoppa tillbaka det i sin malpåse av skam och skuld igen. Men förhoppningsvis är dom inte tillräckligt många.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 19:03

Stol, om du inte förstår kan du ju be mig förtydliga snarare än att dra slutsatser om min förmåga att förstå mig själv ;)

Nä, låt oss hoppas att vi fortsätter ha en öppen diskussion om sexualitet och att anmälningsbenägenheten forsätter öka. Det är dock viktigt att folk (stol!?) förstår att när kvinnor känner sig trygga att anmäla övergrepp så kommer också brottsligheten i form av anmälda brott att öka - det säger egentligen ingenting om i vilken utsträckning den faktiska brottsligheten ökat.

Birgerkung - Spelvärd2009-04-27 19:03
Antal inlägg: 2392

Det har tidigare i tråden tagits upp att det är olika vad som räknas som våldtäkt i olika länder. Ytterligare ett exempel är att samlag med någon som inte fyllt 15 år enligt svensk lag alltid räknas som våldtäkt, även om det skett helt utan tvång, hot eller våld.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-27 19:10

Finland strök så pinsamt sent som 1996 möjligheten för våldtäkt att ske mellan gifta par! Spanien exkluderar våldtäkt mellan en man och hans hustru fortfarande...

Något att fundera på är att hälften av anmälda våldshandlingar som gifta kvinnor drabbas av i Finland, är orsakat av deras "äkta hälft". Nu vet vi ju alla vad Finland har för invandringspolitik...

You-know-who2009-04-27 19:11
Antal inlägg: 120

En annan förklaring till våldtäktsfallen här i Sverige är dels att sannolikheten att åka fast är minimal och sannolikheten för att fällas i en domstol ännu mindre och om du fälls så är straffen löjligt låga.... Högst 2-2.5 år i fängelse, därtill måste 2/3-regeln tillämpas så om du hade oturen att dömas till 2 år så är du ute igen efter "bara" 16 månader, dvs 1år och 4 månader... Är du sen under 18 år så får du ännu mer straffrabatt pga din ålder... Allt detta låter väl väldigt avskräckande för en man utan några skrupler eller respekt för det motsatta könet, eller vad säger ni?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?