Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 918 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Daniel_L | 2009-06-07 17:20 | |
![]() | Har nyss varit å röstat.... På PP givet... Alla andra politiker är ett löst folk som inte kan få nått vettigt jobb.. :p | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2009-06-07 18:07 | |
![]() | Andra etablerade partier säger att de värnar om privatliv och integritet, men när det kommer till kritan visar sig följande av två alternativ: Antingen har de inte tillräcklig kunskap i området och låter därför förödande lagar gå igenom. Eller så har de tillräcklig kunskap i området men väljer trots detta att låta förödande lagar gå igenom. Därför bör man ge PP sin röst i detta val....och i kommande val (EU såväl som riksdag), så länge de behövs. I nuläget behövs de i allra högsta grad. | |
| Tedacious | 2009-06-07 20:09 | |
![]() | Annisen86: Syftet med tråden var helt enkelt att informera om att PPs ledare är en ultrakapitalist. Något jag inte visste tidigare och som jag inte var säker på att alla andra visste heller. Efter V och MP låg PP närmst att få min röst, men detta avgjorde det. Även om han säger att hans (jag talar nu alltså om falkvinge skulle bli vald) åsikter inte ska påverka PPs beslut, utan att han ska fullständigt strunta i andra frågor än IT-frågor, hur säkert är det att han gör det? ni säger att alla politiker är okunniga och opålitliga och ändrar sig fritt, men hur kan ni vara så säkra på att inte PP gör det? tror ni verkligen att om Falkvinge hamnar i EU parlamentet så kommer hans bergsfasta åsikter inte spela någon roll? då är ni bara naiva, han lovar att han ska överge alla andra frågor, men nu är även han politiker (även om jag ogillar att kalla honom det) och varför ska man lita på honom då? Vissa inlägg här skrämmer mig verkligen. Ulice: Du menar alltså att bara för att PP är kunniga inom IT så är de det enda partiet som faktiskt skulle sätta sig emot förödande lagar (jag antar att du menar FRA, IPRED, ACTA)? Samtliga 7 riksdagspartiers ungdomsförbund satte sig starkt emot FRA-lagen. Felet ni verkar göra är att ni sätter alldeles för mycket tillit till PP. Ni säger att alla andra politiska partier inte står fast vid det de sagtt, att de ändrar sig och är opålitliga. Tror ni verkligen att PP är annorlunda? ännu en gång, i så fall är ni riktigt naiva. "Därför bör man ge PP sin röst i detta val....och i kommande val (EU såväl som riksdag), så länge de behövs. I nuläget behövs de i allra högsta grad." Nej, det som behövs är inte ett enfrågesparti. Visst, frågorna PP driver är viktiga men det finns mycket viktigare frågor. Det som behövs är ett parti som vågar ta tag i saker (även detta litar ni blint på att PP ska göra) och föra vårt land på rätt spår igen. Även om inget parti i dagens riksdag är ens i närheten av att vara så radikalt så finns det några som är radikalare än andra. Det är inte endast på IT-frågorna som en förändring behövs, det är i mycket annat, och detta ska alltså PP strunta i. Nu ska jag gå och rösta. och det blir INTE piratpartiet. | |
| y not | 2009-06-07 20:33 | |
![]() | Tedacious, jag har hela tiden uppfattat PP som i grunden ett väldiogt liberalt parti, alltså ett parti på högerflanken. Men samtidigt rätt opolitiskt sånär som på den enda frågan om dataintegritetet. Tydal som jag inte brukar vara speciellt enig med i politiska frågor talar ganska väl för vad jag även tycker i denna fråga. Jag tror det är viktigt att få in PP i det här valet av två skäl. Det ena är att det är personer som verkligen sitter inna med kunskapen, och den andra ärt att lyfta och fokusera på just den här frågan om dataintegritet. Inte för att det kommer att förändra det minsta i EU, utan för att väcka den svenska opinionen ifråga. Men för mig är också klimatfrågan den verkligt stora så mitt val i slutändan blev inte på PP, då frågan om att ta avstånd från tillväxtekonomin nu känns viktigare än någonsin och även här tror jag inte på en förändringa av EU och dess beslut, men genom att visa att miljöfrågorna lockar så många väljare kanske det kan påverka den egna opinionen något. I grunden anser jag att valet är ganska onödigt och jag ansåg länge att det enda vettiga var att bojkotta valet för att vissa hur ointressant det är att rösta in kandidater i ett parlament som saknar belutandeförmåga i allt väsentligt | |
| HumbleBug | 2009-06-07 20:44 | |
![]() | EU är och förblir ett skämt. De förtjänar inkompetenta pajaser. | |
| Annisen86 - Ej medlem längre | 2009-06-07 20:51 | |
![]() | Tedacious: Jag förstår att du tycker det är naivt att blint lita på bara ett parti, och med det argumentet faller ju din synvinkel på piratpartiet, likaväl som dina motståndares syn i frågan. Man får helt enkelt hoppas på att det politikerna häver ur sig ligger i paritet med sanningen. Man kan inte veta om de väver ihop hokuspokus eller inte. Precis som med människor överlag. Jag tycker den sakfrågan PP företräder är en viktig fråga, och det är särskilt viktigt att EU förstår hur man bör forma lagar och bestämmelser kring internetanvändandet då internet är en global företeelse. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2009-06-07 21:09 | |
![]() | Jag anser att det är större sannolikhet att PP driver igenom de här frågorna med den styrka som behövs än de etablerade partierna, ja. Och det är baserat på erfarenhet från tidigare val och omröstningar. Det här är ju ett ypperligt tillfälle för de andra partierna att verkligen visa att de är med i matchen och visa att de faktiskt också jobbar för de frågor som PP brinner för. Resterande partier borde ju rent av vara glada och tacka och ta emot. Här har vi ett parti som täcker upp det område där de själva har brustit och som samtidigt går med på att följa deras politik i resterande frågor. Det är ju bara win-win i mina ögon. Och nej, jag är inte så naiv att jag tror att PP är lösningen på världens alla bekymmer, men jag tror att de kan göra verklig skillnad inom ett område som det är hög tid att vi tar tag i. | |
| Minta | 2009-06-07 21:27 | |
![]() | PP tycks ha fått många röster, även min sons. | |
| y not | 2009-06-07 21:47 | |
![]() | 7,5% enligt första prognosen ger i alla fall ett mandat | |
| Tess 08 | 2009-06-07 22:04 | |
![]() | SKIT | |
| sirik | 2009-06-07 22:17 | |
![]() | Tänk om vi här i beta skulle starta ett parti...så perfekt det skulle bli.. Fram för...Betapartiet | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-07 22:37 | |
![]() | Oh ja, det är ju bara att ögna lite på seriöstfliken så ser man direkt hur perfekta debatterna skulle bli. | |
| y not | 2009-06-07 22:43 | |
![]() | SÅ ENIGA VI SKULLE VARA ;) | |
| jessica26 | 2009-06-07 23:08 | |
![]() | Heja PP ... 7 % nu...kanske 14 % i riksdagsvalet nästa år ?...hoppas det. | |
| y not | 2009-06-08 09:44 | |
![]() | det skulle vara kul om de kom in i riksdagen, men mycket talar för att de har svårare att komma in där. Att det verkar som om det är lättare för småpartier i EU-valet eftersom det valet ändå inte betyder något så kan man rösta lite efter känslan än som man ska. | |
| Småplock | 2009-06-08 16:25 | |
![]() | PP kommer aldrig in i riksdagen. För att göra det krävs att de intresserar sig även för frågor som inte har med integriteten att göra... och att de inbördes kan komma överens om ett vettigt partiprogram. Falkvinge sade ju själv på valnatten att det finns folk från alla möjliga ideologiska inriktningar inom partiet. HUR skall man kunna enas om något under sådana förutsättningar? Nej de gör nog en "Ny Demokrati", upp- och framlyfta av media når de sin högsta höjd... sedan slits de sönder av inre motsättningar. Wait and see. | |
| y not | 2009-06-08 18:15 | |
![]() | men Ny Demokrati kom in i riksdagen | |
| MatsJoel | 2009-06-08 18:34 | |
![]() | "För att göra det krävs att de intresserar sig även för frågor som inte har med integriteten att göra" Varför? Folk röstar ju tydligen på dem ändå. "HUR skall man kunna enas om något under sådana förutsättningar?" Man har redan enats om att inte ta ställning i övriga frågor. Gör man det däremot så lär de nog tappa ungefär hälften av rösterna från igår. | |
| Småplock | 2009-06-09 20:23 | |
![]() | Om det verkligen är så att svenska folket röstar in ett parti som säger sig strunta i 95% av de frågor som är avgörande för folkets väl och ve... ja då är det illa med gamla Svedala. Då förtjänar de kanske ett parti som PP i riksdagen. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-09 22:47 | |
![]() | Jag tror nog att majoriteten av Sveriges befolkning struntar i 95% av de frågor som är avgörande för sitt väl och ve. De 5% som är avgörande för våra dagliga sysslor struntar 95% av politikerna i. | |