Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående18 190

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Elakt Mu Får2007-05-16 16:37
Antal inlägg: 7

Eminem är sämst. Lyssna på dessa istället:

J5
Saïan supa crew
Gangstarr
Epmd
Juelz Santana
Wu-Tang Clan

When2Stand - Ej medlem längre2007-05-16 18:03
Antal inlägg: 13

Självklart måste jag posta här Heden :)

Och Förföljt får, vi verkar i alla fall ha snarlik smak när det kommer till hip-hop. Men det där om Eminem, smaken är som baken... delad.
Brukar man ju säga:)
Men ska ta och kolla upp C.N när jag får tid.

Och Elakt Mu Får, själv skulle jag nog vilja säga att Eminem och Juelz Santana inte ens spelar i samma liga. Annars har du många väldigt bra artister på din lista.

Mr Pet2007-05-23 10:57
Antal inlägg: 90

Smaken är som baken.
På ohhla.com finns det ca 2000 artister som fått texter upplagda av fans.
Plussar man på de artister som inte finns med där (säg lika många till) är vi uppe runt 4000 hiphop-artister grovt räknat, antagligen är det fler.

Av dem har nollan som startde den här tråden antagligen hört max 20st...
20 av 4000... ja det säger ju en del.

Jag är ett stort fan av rap. Varför?
Om man anstränger sig mer än att bara sätta på radion eller Mtv så
hittar man sån många artister som lägger ner sin skäl på texterna.
Det finns, filosofiska, politiska, verklighetskildrande, rena fantasier,
mm...alla med olika rimstrukturer och egna idéer om meningsuppbyggnad.

Allt över beats producerade av genier (Premier, RZA, Easy Mo Bee, 9th Wonder, Marco Polo, Large Pro, Pete Rock, Beatminerz, Diamond mm)
De gräver i skivbackar, klipper upp samplingar och programerar trummor. Resultaten är oftast mästerverk.

Därför älskar jag hiphopmusik.

Så döm inte ut en hel genre bara för att ni är så lata att ny lyssnar på The Voice (patetisk radiokanal) eller tittar på Mtv.

BigBow - Ej medlem längre2007-05-23 11:27
Antal inlägg: 559

Hiphop är riktigt bra, synd bara att MTV visar det sämsta av det sämsta av hiphopen.

pilutta-dej2007-05-23 19:55
Antal inlägg: 1689

Jag har oftast riktigt svårt för hiphop, blir mest bara stressad och irriterad och tycker det är för enahanda och med mycket lite melodi. Ändå kan jag ju inte döma ut en hel genre, och genom min hiphopälskande son råkar jag ut för att tvingas höra på en hel del hiphop (i bilen när vi turas om att välja kanal) och si, även där händer det att jag gillar en och annan låt.
Å andra sidan blir han på samma sätt utsatt för min musik, t.ex. klassiskt, visor, sextiotalspop, m.m. Jag tror mig veta att han också tycker att en del av den musiken går något lättare att uthärda än annan.
Man måste inte gilla all musik, men det blir mycket roligare om man är lite öppen och ger annat än ens vanliga musik en chans.

Låtom oss alltså någon gång emellanåt lyssna till sånt vi inte är vana vid på det att våra sinnen och vår musiksmak må utvidgas.

ENAPEON2007-05-23 20:45
Antal inlägg: 456

Har alltid varit fientligt inställd till hip hop eftersom min enda källa var MTV och reklamradio, men sen kom jag i kontakt med "riktig" hip hop via p2p och nu kan jag njuta av det då och då. Be mig inte namedroppa dock.

ynnest2007-05-24 12:39
Antal inlägg: 65

Hiphop är revolutionärt och nyskapande. Sen har den kommersialiserats och i och med det så har många sexistiska och våldsförhärligande pinsamma artister lyfts fram.

Det är fantastiskt att unga människor sätter sej ner och försöker uttrycka sina känslor, åsikter och drömmar i ord.

Fatta - dom utvecklar en förmåga att uttrycka sej och dom analyserar sina liv, dom får självkänsla och insikt i sin situation. Allt detta tack vare deras hiphop.

Hiphop är guld.

Skörbjugg2007-05-25 17:25
Antal inlägg: 112

Ja, sen säger det nog mest om dig när du listar NRJ's mest spelade låtar. Yttra dig när du vet bättre.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?