Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 398 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-12-17 21:09 | |
![]() | Jag är med på förbud mot kyrkklockor. | |
| delta9 | 2009-12-17 21:11 | |
![]() | apbur: hon godtar inte en förklaring för hon finner styrka i nummer. hon försöker få folk på hennes sida genom att vägra godta en förklaring och försöker hetsa mig till att komma med påhopp då jag redan från början förklarade att jag bara ställde vanliga frågor utan att vilja ställa till med bråk. hon fick med y not som säger emot sig själv litegrann. grattis till er båda för trollnomineringarna ni nu fick. hon är ett troll. jag förlåter henne för det. nu ska vi se hur dom vrider och vänder denna post till nåt skojsigt... eller ni får se, jag kommer nog bara observera :) | |
| y not | 2009-12-17 21:12 | |
![]() | jo du delta. källa tack, till samtliga felaktiga påståenden i ditt inlägg. och definiera gärna ett troll | |
| apbur | 2009-12-17 21:13 | |
![]() | y not vill aldrig något illa, han är bara ett ufo ibland :) Ett bra ufo oftast. Ok, ska inte lägga mig i mer. | |
| delta9 | 2009-12-17 21:14 | |
![]() | K'lla 1 "delta du skrev Utvandrar jag till ett land med en annan religion får jag lov att antingen konvertera till en religion som passar mig där jag utvandrat och jag svarade skitsnack. Har du problem med språket så ok, men knappast att du anpassar dig på det sättet" "men visst lär jag mig hur religionen fungerar, klär mig rätt i tempel och moskeerer går at rätt håll och så vidare, men det är skillnad på respekt och intolerans" | |
| delta9 | 2009-12-17 21:16 | |
![]() | Det är ett felaktigt antagande. Du tror att du är elitistisk och står över "såna som mig" för du kan minsann lära dig hur religionen fungerar, klä dig rätt i tempel osv", och det var det jag skrev att jag skulle göra (se: anpassa mig) men Du sa "skitsnack".. Men men, inget fel på att vara en elitistisk människa.. | |
| Mouche - Administratör | 2009-12-17 21:17 | |
![]() | Vilket larvigt skitprat rent ut sagt. Diskutera trådens ämne och inget annat annars stänger jag ner tråden omedelbart. Mouche | |
| delta9 | 2009-12-17 21:17 | |
![]() | apbur: jag vet. det är inte direkt första tråden y not har varit helt av banan lol :) men jag gillar y nots inlägg för det mesta ändå <3 | |
| delta9 | 2009-12-17 21:17 | |
![]() | förlåt mouche. jag lämnar tråden frivilligt (med ett leende på läpparna) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 21:43 | |
![]() | För dom som undrar.... Så är Troll en ganska mild omskrivning av vad jag förvandlas till när jag blir arg... Detta, är bara en vindpust. | |
| Liftactiv | 2009-12-17 23:36 | |
![]() | Tvålis: "Som ateist kan jag däremot konstatera att kristendomen har ett uselt förflutet." - Sant. Tack och lov har den utvecklats till något mer humant. Det har dessvärre inte t.ex. islam.... | |
| mjf | 2009-12-17 23:44 | |
![]() | Har inte följt denna tråd till punkt och pricka, men Virvelie påstod i början att vi svenskar är ett tolerant folk. Bah! säger jag. Hade vi bara varit fler hade vi varit helt odrägliga - det är vad jag tror. Mer självgoda än oss svenskar får man leta efter, i a f om man tittar på andra håll än i USA och i Tyskland. | |
| apbur | 2009-12-18 00:12 | |
![]() | Varför tar du inte ditt odrägliga jag och flyttar till ett mer tolerant samhälle? | |
| mjf | 2009-12-18 00:19 | |
![]() | Det var ju mig en redig tankeställare! | |
| salty | 2009-12-18 00:43 | |
![]() | Jag älskar kyrkklockor, och hade inte haft något emot utrop från minareter. Fram för fler ljud som manar till eftertanke i ett samhälle där vi påtvingas högljudda mobilsignaler (och samtal!) och vedervärdig julmusik både i och utanför butiker t.ex. | |
| delta9 | 2009-12-18 00:48 | |
![]() | Kyrklockor tillhör Vår religion, därför accepterar jag det. Jag är inte emot religionsfrihet, iallafall inte då det gäller icke antagonistiska religioner. Vem bor precis brevid ett kyrktorn? Vart byggt moskeer eller vad det nu än heter som har morgonböner som tjuter över bygden? | |
| Zmrzlina | 2009-12-18 01:22 | |
![]() | Vadå Vår religion? Sverige är ett av världens minst religiösa länder för fan. Blanda inte i mig i den där skiten bara för att vi kommer från samma plätt land. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-18 06:32 | |
![]() | Har bott granne med kyrkor och även vaknat upp till böneutrop utomlands. Det är mysigt tycker jag. Bodde nära järnvägen och det var väldigt mysigt att höra tågen som kom förbi sent på kvällen. Motorvägen sög däremot. Bodde rätt nära Rikets Sal också som ju inte är ett slags byggnad som direkt är uppseendeväckande utifrån sett. Kunde känna mig lite beklämd när jag såg de finklädda barnen slukas av dess portar, men det är ju en annan sak. | |
| Bitte - Administratör | 2009-12-18 07:46 | |
![]() | För övrigt så kan man ju vid via lagen reglera vilka ljud och under vilka tider som det får ske och detta redan vid en MKB vid en detaljplan eller en sådan prövning i samband med ett bygglov. Så egetligen finns inte problemet med att det skulle bli störande, jag lever själv vid en stor industri och den har ju oxå krav på sig vad det gäller buller och annat Bitte | |
| odin - Administratör | 2009-12-18 08:52 | |
![]() | I Sverige har vi en tradition av kyrkklockor. Det talar för att det är OK om inte för många stör sig på det hela. Att däremot höra" Gud är stor" några gånger per dag från ett bönetorn är att ta religionsfriheten för långt. Jag vill inte höra sådant från en Svensk Kyrka heller. | |