Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 366 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bove | 2009-12-17 22:20 | |
![]() | y not - 21:11 Ja jag säger inte emot dig där, håller med helt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 22:20 | |
![]() | Undrar om det finns förtryckta "svenska" kvinnor? | |
| päron1 | 2009-12-17 22:22 | |
![]() | Det gör det, men jag trodde denna tråden handlade om islam...? | |
| Mincie | 2009-12-17 22:24 | |
![]() | inte om islam... om att vi är en del som är trötta på islamofobi i diverse trådar.. | |
| päron1 | 2009-12-17 22:26 | |
![]() | Okej, och så kommer jag med ännu mer islamofobi. Men annars blir det väl ingen debatt? | |
| y not | 2009-12-17 22:26 | |
![]() | om rädslan för islam. Men visst kan man styra över rädsla, och det på många sätt. Att lära sig förstå sina känslor är ett. Att kontrollera dem en annan. Om man kan förstå hur och vad som gör att man blir rädd kan man också välja att inte vara rädd. Sen kan man alltid i grunden välja att agera utifrån antingen rädsla eller också kärlek/tillit | |
| y not | 2009-12-17 22:28 | |
![]() | det har du fullständigt rätt i päron1. Och det var just för att diskutera sakfrågan istället för att låtsas att man diskuterar audiologi eller arkitektur som jag bjöd in till den här tråden. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-17 22:29 | |
![]() | frågan om du blir rädd för alla män är relevant. är du manofob också? eller våldtar dom och därigenom skrämmer upp dig i egenskap av muslimer inte män? | |
| päron1 | 2009-12-17 22:29 | |
![]() | Så om man är rädd för hundar så ska man helt enkelt välja att inte vara det, för alla hundra bits ju inte....? Ööööh?? | |
| päron1 | 2009-12-17 22:30 | |
![]() | *hundar | |
| y not | 2009-12-17 22:32 | |
![]() | tex. att va rädd för hundar upplever aggressiva hundar provocerande. Bättre då att gå till ursprunget för din hundrädsla och se vad det är som triggar dig. sen om du tar ett psykodynamiskt eller kognitivt grepp är helt och hållet ditt val | |
| päron1 | 2009-12-17 22:32 | |
![]() | Ja, jag aktar mig för främmande män på ödsliga platser, oavsett religion, men jag blir av erfarenhet mer rädd för invandrade män. | |
| micro113 | 2009-12-17 22:34 | |
![]() | Fast frågan är ju om jag säger att schäfrar fäller mycket hår men inte pudlar, betyder det att jag har hund fobi då? Eller om jag säger att jag inte tycker om hundar som morrar, har jag då hund fobi? Den islamofobi som ni talar om, jag ser den sällan -- däremot kan jag se att det förekommer kritik mot olika delar eller företeelser av islam. Att man känner sig främmande för, eller inte tycker vissa saker hör hemma i svenska samhället -- och så fort någon yttrar något kritiskt eller något som inte är odelat positivt så bemöts det och klassas det som islamofobi eller främlingsfientlighet. Att inte våga ta i frågor -- eller diskutera företeelser - det tror jag bara är kontraproduktiv. | |
| y not | 2009-12-17 22:37 | |
![]() | micro du jämför mellan två olika hundraser. menar du med det att svenskar och muslimer är två olika människoraser? | |
| ANDERStG | 2009-12-17 22:39 | |
![]() | Huruvida hårfällning ska ligga schäfern till last är jag inte rätt person att bedöma. Men att säga att alla schäfrar morrar i tid och otid är bara okunnigt. | |
| micro113 | 2009-12-17 22:41 | |
![]() | y not Jag menar att ni drar långa växlar på allt, för att få det att passa in i det fack ni vill sätta människor i, eller stoppa deras åsikter i. Istället för att diskutera just precis den sakfråga som diskuteras så gör ni det till något större, och petar in saker som aldrig sagts. Som till exempel att få två hundraser till att bli människor i jämförelse -- jag gjorde ingen liknelse alls, jag tog bara upp ett exempel och valde hundraser just därför att de vare sig är svenskar eller muslimer. | |
| Galerion | 2009-12-17 22:41 | |
![]() | Att jämföra rädsla för att bli våldtagen med en hund som fäller hår... Betyder det att du är rädd för att städa?? | |
| ANDERStG | 2009-12-17 22:43 | |
![]() | "Det var således pudelns kärna!" utbrast Faust. | |
| micro113 | 2009-12-17 22:43 | |
![]() | Galerion Våldtäkt tog jag inte upp alls -- och nej, jag är inte rädd för att städa, jag hatar att städa. | |
| päron1 | 2009-12-17 22:45 | |
![]() | Jag trodde någon jämförde rädsla för alla män om man är rädd för att bli våldtagen, med rädsla för olika hundraser på något sätt....? You've lost me. | |