Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 500 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henrik_l | 2010-01-02 06:14 | |
![]() | Hurra! Mer kyla! Helt perfekt! När jag vaknar är det 10 grader varmt inne, is på insidan av fönstren och så frös linsvätskan till is. Fästingar kan man ju iaf vaccinera mot. SOMMAR! NU! Jag är trött på förkylningar, hosta osv. | |
| henrik_l | 2010-01-02 06:24 | |
![]() | Och dessutom, är ni säkra på att fästingarna dör när det är kallt? Borde det inte vara bättre med omväxlande plusgrader och några minusgrader. Dom borde komma fram då i tron att det är vår och frysa ihjäl av minuset som kommer nästa dag. Nu ligger dom väl i säkert förvar nere i marken. | |
| Voldemort78 | 2010-01-02 12:43 | |
![]() | Hmm, kollade dagens senaste prognoser och några av dessa har nu ändrat sig och vill att det "bara" ska bli typ 5-10 minus nu under kommande vecka.... SMHI vill dock att temperaturen ska fortsätta dippa ner till 20 minus här i Stockholm... Att det nu ev. sker en omsvängning i prognoserna beror förmodligen på att lågtryck från kontinenten försöker att ta sig upp men motas i grind av det högtryck som ligger över oss just nu, däremot så kan det i detta fall bli en ihållande ostvind och mer moln framför allt i öster vilket i så fall dämpar kylan och gör att temperaturerna inte blir fullt lika låga som de annars kan bli om det blir vindsvagt och klart väder.... Vi får väl se hur utvecklingen fortsätter!:) För egen del så avstår jag gärna från -20 och nöjer mig med 6-8 minus så man kan vara ute utan o frysa skiten av sig:P | |
| Voldemort78 | 2010-01-02 12:53 | |
![]() | Tillägg: lågtryck från kontinenten är alltid svåra att prognosera!! | |
| mrperfect | 2010-01-02 13:00 | |
![]() | jag tycker att uppvärmningen blir för dyr samt att varmvattnet fryser i köket är det jobbigaste med temperaturer under 15 mínus, dessutom är det så jobbigt att åka skidor då, under 25 är det i stort sett omöjligt mest beroende på glasögonen | |
| Bitte - Administratör | 2010-01-02 13:07 | |
![]() | Så är det uppvärmningen kostar massor i kylan men fasen vi bor i norden alltså kan vi räkna med att det är kallt, och ska vara kallt,, Men som sagt det finns vissa knep,, skotta snö runt grunden , eller isolera med frigolit plattor som en äldre granne gjorde,, Och du mrperfect vad värmer du huset med ?? Bitte i härliga - 23 | |
| SimonG81 - Ej medlem längre | 2010-01-02 20:25 | |
![]() | -22 här idag,perfekt väder för lite ved-jobb! | |
| LadyZara | 2010-01-02 20:49 | |
![]() | Om de bara kunde sluta sanda så man fick ta skidor/spark till jobbet. | |
| SimonG81 - Ej medlem längre | 2010-01-02 21:13 | |
![]() | Bra att de inte går att salta vägarna när det är lite kyligare i.a.f. Min gamla volvo gillar inte vägsalt! | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-01-02 22:01 | |
![]() | -20 låter inte som mycket sträng kyla... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-02 22:02 | |
![]() | Antar att nästa vecka har kommit till Kullavik....Brrrrr. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-02 22:05 | |
![]() | Jag klagar inte på kylan. Hyn blir så fin och rosig. Man blir liksom naturligt fräsch. | |
| Lill-IT | 2010-01-02 22:07 | |
![]() | Jag är så rädd för isarna. Varken mina barn eller hundarna har ju upplevt detta tidigare. Förmanar ungarna varje gång de går ut, och släpper inte hundarna lösa nere på stranden längre. | |
| -Torskmacka | 2010-01-02 22:08 | |
![]() | hehee.. anneli... blir man inte torr och fnasig? Tvålis! Kullavik???? räknas det som en ort? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-02 22:15 | |
![]() | Om man grundar med en bra kräm eller lotion så blir det bra. | |
| L-G | 2010-01-02 23:10 | |
![]() | Det är väl ok med vinter för ovanlighetns skull för oss i sydsverige. Jag läste att Malmö kommun gjort av med 3 ggr sin budget på snöröjning redan veckan före jul. Hur tänker man ?? Lite märkligt att vi för några veckor sedan samlade världens alla länder att möta hotet om den globala uppvärmningen. 20 minus är i kallaste laget men 5 minus och vindstilla + sol är drömvintern för mig. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2010-01-02 23:20 | |
![]() | Äntligen en normal vinter! Har väntat på den sen mitten av -80. Eftersom jag är född slutet av 60-talet o upplevt flera såna här vintrar genom 70-80 talet så fattar jag inte hysterin över detta. Sträng kyla? Jag cyklade till skolan i -20 grader...När jag fick körkortet -97 o körde bil på dessa snöiga snorhala vägar. | |
| Voldemort78 | 2010-01-03 00:51 | |
![]() | Lill-It: isarna ska vara minst 10 cm tjocka för att man ska gå på de! Är det ute till havs så behövs ytterligare lite tjockare is! Undvik sjöar där isen är snötäckt och ha alltid isdubbar på och kontrollera istjockleken!!Små, grunda sjöar som är snöfria är sannolikt de bästa att åka på!:) | |
| henrik_l | 2010-01-03 01:10 | |
![]() | - 23 här nu. En sak är säker. Nu kräver jag en torr och stekhet sommar! MINST tre månaders hetta. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2010-01-03 01:19 | |
![]() | Rättelse av mitt tidigare inlägg.. Fick körkortet -87... snöiga vintrar. äkta halkbana med snö o is... Körde min första längsta bilresa Västerås-Östersund vintern -89.. Var inga problem med Saab-Lancia 600 som jag körde då.. | |